bakje van wasmachine stinkt

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 5 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

heb het al helemala schoongemaakt. filter ookschoongemaakt en draai ook weleens een was op 90 graden en ik gebruik geen vloeibaar en alleen poeder.

toch blijft dat stome bakje naar een soort modder ruiken:( als ik het een tijdje open laat staan ruik je het niet meer maar als ik dan een was heb gedraaid dus poeder in het bakje en dan moet ie natuurlijk dicht dan ruikt na de wasbeurt dat bakje weer naar modder dus. en tijdens het wassen kan ik dat bakje natuurlijk niet open laten want daar komt het water ook door. de trommel zelf ruikt fris

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    misschien heb je ergens wat schimmel zitten ofzo...ik zou het anders ook niet weten:)

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hoe kom ik daar achter dan?

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    kun je het bakje er helemaal uit halen?

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja en dat heb ik dus ook helemaal schoongemaakt. als het bakje eruit is zeg maar:)

6. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    bakje in de vaatwasser doen? Doe k ook altijd.... (bovenste rek)

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

goeie tip. ben helaas alleen zon arme sloeber dat ik geen vaatwasser heb:):D hij is by the way wel onderweg.

ik ga straks als mn was klaar is nog maar een keer een 90 graden wasje draaien met schoonmaakazijn.

maar nog ene vraagje. als dat schimmel ofzo is... komt dat dan ook op mn kleding???:( ie bah!

8. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    ik heb dat dus ook wel eens in het bakje en dan gaat ie dus de vaatwasser in. Nog nooit op de kleding gezien. Wasmachine draait hier bijna dagelijks dus denk dat het dan ook geen kans heeft....

Oh er gaat straks een wereld voor je open met vaatwasser haha Hier gaat er zooooooveel in! ;)

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja zal ook heel blij zijn met mn vaatwasser:D nee ik zie ook geen schimmel op de kleding maar het idee gatver. ik krijg al rillingen als ik schimmel zie altijd:)

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Als je de 90 graden was hebt gedraaid, of zowiezo welke was dan ook, je bakje open laten staan zodat er geen schimmelvorming in komt.
    Ik heb het zelf nog nooit gehad en draai niet elke dag nog.
    Nu hooguit in het weekend en 1 keer doordeweeks voor de sportkleren en werkkleren van manlief.

Schoonmaak azijn in het bakje doen en dan het 90 graden programma draaien *zonder kleding erin uiteraard* en na de was de deur en het bakje open laten staan, zo krijg je iig geen nieuwe schimmelvorming

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    dat wilde ik net zeggen:D

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ga bovenstaande proberen. bedankt voor de tips dames:D

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    weet je waar ik schimmel heb zitten??? echt een wazige plaats.

in de deur van de oven:S zit dubbel glas in en daar tussen in zit de schimmel en ik weet niet hoe het er komt en ik moet hem binnekort eens uit mekaar halen

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja das idd heel vaag.???? kun je dat deurtje uit elkaar halen dan?

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    daar heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken ik denk het wel. maar dan moet ik het glas er ook uit halen ik hoop dat ie dan niet stuk gaat. ik ben nogal een kluns met wat betreft voorzichtig met breekbare dingen omgaan

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ook:):p zulke klussen laat ik altijd over aan manlief

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    tja dat kan ie van mij ook niet haha. hij kan wel daken maken en laminaat leggen en behangen maar dan heb je ook alles mee gehad:D

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Succes meis, als je het schoonmaakazijn hebt gebruikt daarna nog een kort programma draaien zodat je zeker weet dat het schoonmaakazijn uit je wasmachine is.

Deel Deze Pagina