Ik ben niet tevreden met hoe schoon mijn badkamer nu is. Wij hebben een inloopdouche met glazen wand en zowel de wand als de muren zijn niet mooi schoon. Op de glazen wand zie ik aan de onderkant allemaal strepen lopen en de muren voelen stroef aan. Als wij gedoucht hebben trekken we hem droog met een trekker en een doek. Schoonmaken doe ik door de ruimte in te spuiten met Dubro of Antikal en daarna af te spoelen met water. Wie heeft DE tip voor mij om mijn douche weer helemaal mooi te krijgen? ps de muren en vloer zijn matte antracietkleurige tegels, dus met bleek werken lijkt mij niet handig en verstandig,
Ik denk dat de strepen die je ziet en voelt toch kalk zijn. Dus nu is het een kwestie van dit weg krijgen en daarna bijhouden zoals je nu doet. Hoe vaak maak je schoon met antikalk? Ik doe hetzelfde wat jij zegt en dan 1x per week de douche in de antikalk. Om het kalk wat er nu zit wat je met je normale routine niet weg krijgt zou ik keukenrol inspuiten met schoonmaakazijn zodat het echt goed doordrenkt is en dit tegen de plekken aan plakken waar je nu strepen ziet / ruw aanvoelt. Dit een nachtje laten intrekken en de volgende dag het schoonmaken met antikalk. Als het goed is moet je dan alle kalkaanslag dan wel eraf hebben. Desnoods even extra met een schuurspons op je tegels en afhankelijk van het soort glas ook op je deur als dit niet krast. Ps. Met bleek schoonmaken is sowieso nergens echt handig. Het reinigt namelijk niet, het bleekt alleen.
Voor de kalk doe ik hier 1x per week/2 weken insprayen met azijn en paar uurtjes in laten trekken. Hier was het ook erg versloft, veel kalk aan wanden en op de vloer. Paar weken terug het goed schoon gekregen door elke dag te schrobben met anti kalk of azijn en nu houden we het bij. Op de vloer hebben we toen gewoon een oude theedoek doordrenkt met azijn gelegd, stinkt wel even, maar werkt prefect. Droog trekken doen we hier ook standaard nadat de laatste gedoucht heeft, maar is dus niet voldoende. Oh en ik gebruik inderdaad wel een schuurspons om het weer glad te krijgen, maar hier een eenvoudige witte badkamer. Vloer trouwens wel grijs, maar ruw, doen we ook met een schuurspons.
Herkenbaar! Wij hebben een waterontharder (amfa). Hierdoor hebben we veel minder last van dat ruwe stroeve waar jij over spreekt. Ook is de boel makkelijker schoon te houden. Eens in het half jaar gebruiken wij een stoomreiniger en iedere week gewoon de normale poetsbeurt met of allesreiniger of een sponsje met glansspoelmiddel. Echt intensief boenen doen we niet.
Ik heb een extra wc borstel om te kunnen schrobben in de badkamer, hoef ik niet op mn knieen en kan het hele bad doen zonder erin te hoeven. Verder azijn, werkt als een tiet. Vaak doe ik het voor ik ga douchen al insprayen. Dan tijdens het douchen doekje mee en dan gelijk poetsen en spoelen.
Insprayen en afspoelen noem ik geen schoonmaken. Bij mij komen er altijd wel doekjes en schuursponsje aan te pas. Met schoonmaakmiddel, ajax bijvoorbeeld. En waar er kalk zit antikalk. Is Dubro geen afwasmiddel?
Het duurste spul bedoel je! Azijn werkt net zo goed tegen kalk en is minder chemisch en 20x zo goedkoop.
Je hebt ook dubro multiontvetter. Op het plaatje staat dat het een allesreiniger is maar ik vind het eigenlijk vooral geschikt voor de keuken, ontvet als een tierelier. Ik deel je mening mbt doekjes en sponsjes. De tip hierboven van een extra toiletborstel om te schrobben vind ik ook wel een goede. Ga ik zelf ook eens proberen zodra de action weer rustiger word (want ik durf nu al mijn geld te verwedden dat daar komende week continu rijen zullen staan).
Nja dit dus… je kan toch niet verwachten als je alleen sprayt en spoelt het schoon word… minimaal een spons erbij
action: dat vrees ik ook. Vd week nog een paar keer click Collect gedaan, zo fijn. Tip badkamer: neem een hulp. Dat heb ik gedaan. Ideaal!
Daar lukt het mij niet mee soms laat ik het wel een dag inweken op een doekje bijv en nog wil het niet met azijn. Maar ik maak niet vaak de badkamer schoon dus doe heel lang met HG
maar dan heb je echt giga veel kalk? Is het dan niet fijner de volgende keer als je met HG alles weg hebt het gewoon bij te houden zodat je daarna nooit meer HG nodig zult hebben?
Als je alles heb ingespoten met Antikalk boen je dan met een spons de muren en douchewand? Want dat is wel belangrijk om goed de kalk weg te krijgen. Alleen erop spuiten en daarna afspoelen werkt niet voldoende.
Sluit ik me bij aan. Ik wrijf het met een vochtige doek over de tegels en spoel het daarna af. Ik doe dit eens per week. Eens per half jaar gebruik ik de stoomreiniger en heb ik weer spier witte voegen en super glimmende tegels, ideaal.
Wij wonen in een gebied met kalkrijk water. Wat ik het beste vind werken om echt flink wat kalk weg te halen is HG professionele ontkalker ofzo, echt, je ziet het er af bruisen, werkt beter dan Antikal enzo. Ik gebruik het maar 2 x per jaar ofzo, tussendoor houd ik het bij met mildere schoonmaakmiddelen. Het glas zet ik 3 x per jaar in een middeltje wat het beschermt, dan rollen de druppels er zo af i.p.v. allemaal kalkvlekken te maken.
Ik doe wekelijks de badkamer met natuurazijn. Vul een oude fles met natuurazijn en wat water, spuit alles in en met een spons wrijf ik alles in. Laat het een half uurtje intrekken en ga weer met de spons overal overheen, afspoelen en alles is schoon. Wij hebben ook glas in onze douche, maar als ik het zo doe en alles daarna droogwrijf is er geen kalk meer te zien. Antikalk laatst een keer gebruikt omdat de azijn op was, maar voel me daar niet fijn bij.. Al die chemische damp. Azijn werkt hier altijd perfect! Mocht je echt heel veel kalk hebben zou ik doen wat @GossipGirlxoxo zegt, papier gedrenkt in Azijn er tegen plakken.
Bedankt voor alle tips. Ik ga het met schoonmaakazijn proberen. Oh ja voor degene die vroeg over Dubro: klopt het is ook een afwasmiddel, maar ze hebben ook andere producten. Het voordeel van hun ontkalker en middel voor de badkamer vind ik dat het veel minder sterk ruikt dan antikal.