Hoi! Sorry, tweede badkamertopic van mij deze week. Maar deze gaat specifiek over de badkuip. De korte vraag; voor als hieronder te lang lezen is; wat voor bad is fijn als je 1,88 lang bent? Ik heb vorig jaar al hiernaar gevraagd bij jullie maar ik kan het met geen mogelijkheid terugvinden. Wij hebben nu een getailleerd ligbad van 170x80. Prima voor de kinderen maar wij passen er zelf niet relaxed in. Bij een nieuw ligbad zijn er talloze mogelijkheden natuurlijk, ik zit het allerlekkerst in een bad van 200x90. Maar dat is natuurlijk ook 2x zoveel water voor een gemiddeld badbeurt dan een ander bad. Voor m'n eigen bad-beurt vind ik dat geen probleem, ik zit er niet zo vaak in, maar de kinderen zitten 3x per week in bad. Ik snap dat kinderen niet eeuwig in bad zitten, maar als je ervan uit gaat dat mijn jongste 3j is (de oudste is ouder maar emotioneel op sommige vlakken ook 3j), zitten ze mogelijk allebei nog vrij lang er in. Er komt sowieso een nieuw bad in de badkamer, anders hou je heel veel ruimte over in de badkamer, hoe luxe je de inloopdouche ook maakt. Als de afstand bodem-overloopputje hoger zou zijn dan gemiddeld (ligt naar wat ik zie overal op max 45cm), dan kan je ook een iets korter bad nemen, omdat je knieen dan iets verder gebogen tot onder water blijven. Maar ik kan het (ook gezocht in het duits) niet vinden, een dieper bad (tenzij 200x200 maar dat kan ik "net" niet kwijt ). Dus ik zoek ervaringen van waar jullie lekker in zitten of wat toch tegenviel Ik heb spijkerbroek lengtemaat 36 en ben 1.88 lang. Ook benieuwd naar of de vorm of "bodemmaat" nog veel uitmaakt en in welke richting dan. In verschillende baden met zelfde totale lengte zit tot 25cm verschil in de lengte van de bodem? En tips om het water langer warm te kunnen houden? Andere tips ook welkom
Mijn man is 1.94 en is erg blij met ons nieuwe bad, de Luca Primo van 180 x 80. Ik ben zelf 1.70 en zak helemaal onderuit, voor mij is hij eigenlijk iets te groot . https://www.badkamerxxl.nl/luca-primo-vrijstaand-bad-180x80cm-ovaal-acryl-wit-mat Wij hebben er een jaar geleden wel aanzienlijk minder voor betaald!
Wij hebben een whirlpoolbad van 190x90, gekocht bij maxaro. Ik pas er samen met de kinderen in, heerlijk ruim!!!
https://www.maxaro.nl/baden/2-persoons-whirlpools/whirlpool-bad-atlantic-gold-2-persoons-rechts-170x120cm-water-en-luchtmassage-85867/ Hier zitten wij met zn tweetjes behoorlijk ruim in. Je moet er wel de ruimte voor hebben. Het is een mooi bad maar voelt wel een beetje plastic fantastic aan.
Ik ben haast net zo lang met dito benen. Maar pas in ons kleine badje. Hij zat in t huis en was bijna een afknapper voor ons. Maar ben eraan gewend en het is heerlijk. Ik ga gewoon af en toe verzitten. Dan mijn benen uit het bad, dan mn bovenlijf. Het overstroomputje iets hoger zou al ideaal zijn hoor!!
Mijn man is 1.90m. Wij hebben een duobad van 190x90, gewoon van de bouwmarkt (ik dacht Praxis, maar is wel al tien jaar terug), die bevalt prima.
Vergeleken die bij van mn ouders is die van ons allemachtig diep, man van 1.83 past er eenvoudig in. Ik heb er een pesthekel aan (schoonmaak). Heb t hoogzwanger nog een kans gegeven maar mij zie je niet in een bad. Ja den bosch dat zwembad met kruiden bubbelbad, zo ver wil ik nog gaan. Niet de schoonmaak en ellenlang wachten tot ie vol is
Het ene bad is het andere niet. Wij hebben zowel thuis als in ons vakantiehuisje een bad van 180x70. Maar thuis pas ik er fijn in (1,70 lang) en man totaal niet (1,96 lang). Maar in ons vakantiehuisje is het bad veel smaller qua randen en dieper waardoor het voor mij te groot is en ik me echt schrap moet zetten ander glij ik onder water. Gewoon even passen dus in een sanitairzaak