Babyvoeding Zweden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LittleSweetGreyBunny93, 30 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleSweetGreyBunny93

    LittleSweetGreyBunny93 Fanatiek lid

    26 jul 2018
    1.576
    1.238
    113
    Vrouw
    Goedemorgen!

    Dit jaar gaan we met de camper op vakantie naar midden- en Zuid Zweden. Onze jongste is dan 9 maanden, drinkt opvolgmelk en is gek op eten uit potjes. Gelukkig ook dat wat wij zelf maken, maar hij mag natuurlijk nog niet alles eten hihi :p

    Nu vroeg ik me af of iemand toevallig recent in Zweden is geweest of iemand die daar woont, wat voor merken babyvoeding ze hebben. Zowel flesvoeding als potjes. Ik begrijp dat grotere supermarkten meer aanbod hebben dan kleinere. Maar hoe heten de supermarkten met het fijnste/ruimste/beste aanbod;):)

    Alvast super bedankt!:D
     
  2. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    In de supermarkt is van alles te krijgen, vlees, vis, groentes. Genoeg om gevarieerde hapjes te maken! Ook wel kraampjes langs de weg dus mss ook leuk daar iets te kopen!
     
    LittleSweetGreyBunny93 vindt dit leuk.
  3. TotalBella

    TotalBella Niet meer actief

    Wat ben jij toch een ster in antwoord geven op een vraag, die totaal niet gesteld wordt.
     
    citroenrasp, tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Doe s niet zo onaardig joh ik denk alleen mee.
     
  5. CroqueMadame

    CroqueMadame Fanatiek lid

    7 sep 2022
    1.081
    1.590
    113
    Is het geen optie om gewoon opvolgmelk en potjes mee te nemen vanuit Nederland? Dat deden wij op die leeftijd.
     
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.175
    12.583
    113
    Vrouw
    Als je met de camper gaat zou ik zelf ook het 1 en ander meenemen.
     
    LittleSweetGreyBunny93 vindt dit leuk.
  7. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.709
    7.474
    113
    Vrouw
    In Zweden is supermarktketen ICA de grootste met breedste assortiment. Vooral de maxi ICA. je hebt er lidl en coop. . Ze verkopen in de meeste landen wel voeding van bijv nutricia of Nestlé. Zou dan een originele verpakking uit nederland meenemen en de ingrediënten vergelijken. Diegene nemen die het meeste op je huidige voeding lijkt.
    Maar persoonlijk zou ik gewoon voeding meenemen uit Nederland.
     
    LittleSweetGreyBunny93 vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo Niet meer actief

    Doet ze je niet aan iemand denken? :eek::rolleyes:
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.451
    14.656
    113
    Ik nam altijd voeding mee. G zat op frisolac en dat is rot te krijgen, dus leef.nl destijds gebeld en die zette de blokkade van x aantal verpakkingen even vrij zodat we genoeg voorraad konden bestellen om de vakantie te overbruggen.

    R zat op nutrilon omneo/extra care kv, daar nam ik ook ruim de voorraad mee.

    Maar die van ons kunnen gewoon niet tegen alle melkjes, maar met 9mnd zal je dat wel uitgevogeld hebben mocht dat een ding zijn bij die kleine.
     
    LittleSweetGreyBunny93 vindt dit leuk.
  10. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.626
    1.810
    113
    Melk zou ik wel meenemen, maar potjes niet. Een paar voor de eerste dagen/nood, maar verder daar gewoon te koop. Ik weet niet wat je gaat doen: rond trekken of naar 1 vaste plek. Als je naar 1 vaste plek gaat zou ik even kijken welke supermarkt je in de buurt hebt. De eerder genoemde maxi ica is Franse hypermache waardig. Verkopen van alles en nog wat daar (kleding, boeken, speelgoed, huisdierspullen en ook veel babyspullen).
     
    LittleSweetGreyBunny93 en Rozebeer vinden dit leuk.
  11. TotalBella

    TotalBella Niet meer actief

    Ja. Maar ik kan er niet opkomen wie dat dan is.
     
    tuc vindt dit leuk.
  12. LittleSweetGreyBunny93

    LittleSweetGreyBunny93 Fanatiek lid

    26 jul 2018
    1.576
    1.238
    113
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie reacties! We gaan rondtrekken vanuit Gotenburg naar Stockholm en vanuit daar helemaal naar beneden. Melk zou wel kunnen voor drie weken, maar zoveel potjes is wat enthousiast qua ruimte :p We nemen wel iets mee en de rest kopen we daar :D:D
     

Deel Deze Pagina