Moeilijk om mijn vraag in zo'n klein titeltje te proppen, maar ik heb er meerdere. Ik heb aankomende zaterdag een soort van babyshower. Mijn familie komt langs om ons cadeautjes te geven voor de baby. Echt enorm lief! Dit hadden ze bij mijn zoon meteen gedaan op de dag dat ik thuis kwam met zoonlief, maar wij wilde dit deze keer niet. Want het viel me toch erg zwaar, en een keizersnede dan zoveel visite. Nu doen ze het dus van tevoren. Afgezien daarvan wil ik iets leuks en lekkers op tafel zetten. Vind het zo leuk namelijk dat ze dit doen voor ons. Nu wil ik cupcakes maken en deze dippen in gesmolten chocola. Alleen welke soort chocola kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik wil de chocola dan weer dippen in blauwe muisjes aangezien wij een jongen verwachten. Ditzelfde wil ik ook doen met slagroomsoesjes, alleen daarvoor geld dezelfde vraag. Er komen 14 mensen, dus dacht dat ik met 2 pakken cupcakes (zelf maak) wel genoeg had. Alleen hoeveel chocola heb je daarvoor nodig? Zelfde vraag voor de soesjes? Daarnaast wil ik voor de lol glazen seven-up/wijn/dubbelfris serveren met blauwe eetkleurstof erdoorheen. Alleen waar haal ik dit? En proef je dat ook? En misschien heeft 1 van jullie nog wel een ander leuk idee Alvast bedankt!
Ik heb vandaag voor mijn laatste werkdag ook cupcakes gemaakt en die gedipt in roze/blauwe muisjes (is nog een groot geheim wat wij krijgen ). Bij de bakspullen staan ook van die zakjes met glazuur (dr. Oetker volgens mij, rode zakjes). Die zakjes leg je even in heet water zodat het smelt, dan dip je de cakejes erin en dan in de muisjes.
Ik kan je niet aan hoeveelheden helpen, ik doe dat altijd maar op gevoel dat soort dingen, het teveel aan chocola eet ik gerust zo op Maar mocht je van plan zijn donkere chocolade te gebruiken, de witte chocolade staat veel leuker icm muisjes... Wat betreft het kleurstof voor in de drankjes, volgens mij kun je via google op hele leuke ideeen komen. Ik heb ooit eens ergens een sprite gedronken met iets paars erdoorheen (niet volledig paars, maar zaten soort van belletjes en sliertjes door) dat was kleurstof, zag er erg mooi uit en je kunt het afmaken met leuke details als rietjes en dergelijke.
@In afwachting: haha dat is ook toevallig! Ja die ken ik, maar wil echt chocola. Lijkt me leuk om dat een keer te proberen. Maar bedankt! En geniet van je verlof! @Wardi: Bedankt voor de tip, ik denk dat ik beiden doe, dat is ook leuk. Heb tijd zat, dus kan even lekker pielen ermee. @Amezen: Ik heb hier geen Xenos in de buurt. Woon in een redelijk klein stadje. Ze hebben hier wel een bakker, zouden ze het daar verkopen? Die kleurstof? Of gewoon bij de supermarkt? Bakwinkeltje hebben we hier ook niet. Ik wil ook 1 portie invriezen om te kijken hoe het goed blijft. Wil het anders met de kraamweek ook serveren voor visite ipv beschuit.
Voor de babyshower van een vriendin hadden we seven-up in glazen gedaan, en met een sateprikkertje een héél klein beetje eetbare kleurstof gebruikt. Die kleurstof die je ook gebruikt om bijv. cupcakes of fondant mee te kleuren. Dus waarschijnlijk verkopen ze die gewoon bij een bakwinkel bij je in de buurt. En verder voor de chocolade, ik weet ook niet meer precies hoeveel wij verbruikt hebben (met zelfgemaakte soezen). Maar je moet er wel goed op letten dat je de chocolade niet te warm gebruikt. Je kunt het best even voelen op het stukje boven je bovenlip (en daarna lekker opsmullen ), dan moet het "koud" aanvoelen. Als je het dan gebruikt, de muisjes erin strooit/dipt, dan droogt het goed op. Anders heb je kans dat het te lang duurt voordat het hard wordt en je muisjes eraf druipen.. Succes en veel plezier!
Nog een aanvulling op je laatste berichtje: wij hebben ze ook aan de kraamvisite gegeven i.p.v. de gebruikelijke beschuit met muisjes. Daar hebben we zo veel leuke reacties op gekregen! En ik had ze een tijdje van te voren met m'n schoonvader gemaakt, toen gewoon in de vriezer gedaan.. En elke keer als ik mensen verwachtte, haalde ik er precies zoveel uit, als die ik dacht nodig te hebben. Super handig dus!
Afgelopen weekend had ik een babyshower van een vriendin. Aangezien ik het has geregeld en het een verassing voor haar was heb ik ook het lekkers geregeld. Bij onze bakker hadden ze heerlijke babychocolaatjes (baby en flesje) in kleur roze en blauw. Verder had ik bij prenatal zak met roze en blauwe hartjes gehaald, leuke babyslingers en nog andere llekkere dingen. Niet echt antwoorden op je vragen maar misschien heb je er iets aan.....
Wat is er mis met gewoon chocolade smelten? Pan water opzetten.. Chocolade in stukjes in een bord leggen. Bord op de pan zetten en dan roeren tot het zacht wordt Kun je in dopen of uitgieten met een grote lepel. De muisjes kun je het beste in een grote schaal doen en dan je cakejes/soesjes er in dopen/rollen. En blauwe kleurstof koop ik altijd bij de toko.. Maar sommige supermarkten verkopen het ook. Dan staat het bij de bakspulletjes. Oh en heel belangrijk.. Zorg dat er GEEN water in je chocolade komt! Mocht je het iets willen verdunnen nog... Kun je dat doen met wat boter
@Angellove: Bedankt voor je tips, daar kan ik wat mee @Maggie: Maakt niet uit, vind je ideeën leuk! Bedankt! @Saskia: Ja zo wilde ik het doen, bedankt voor je tips! Nou ik ga dan maar even rondkijken morgen of ik alles kan vinden! Bedankt! Zal het resultaat hier nog wel even posten