Zouden jullie een cijfer willen geven van 1 (verschrikkelijk) tot 10 (perfect) op onderstaande namen? Lauren Selena Loren Selene Celine Lydia
Lauren - 9. Mooie klassieke naam. Selena - 3. Vind ik een bepaald soort naam. Beetje richting tokkie. Loren - 7. Ik vind Lorin mooier maar ik ben bevooroordeeld. Loren prima. Zou er denk ik wel Lorèn van maken want sommigen zullen er Loreen van maken qua uitspraak. Selene - 3. Gewoon niet mooi. Celine - 7. Ik vind het al heel mijn leven een prima naam Zou hem zelf niet kiezen maar ben er altijd blij mee geweest. Lydia - 5. Beetje suf.
Lauren- 6- Lauren is het niet voor mij. Laure daarentegen blijf ik heel fris vinden, ondanks dat ie behoorlijk hip is de laatste jaren. Maar Lauren doet me net teveel aan de jongensnaam Laurens denken en die vind ik dan weer niks. Laure krijgt een 7,5 tot 8 van mij. Selena- 4- klinkt als Serena met een spraakgebrek. Daarnaast vind ik namen eindigend op een -a vaak hard en kattig klinken, zo ook in dit geval. Loren- 6, maar misschien nog wel lager. Doordat je geen trema op de e gebruikt, is het verwarrend hoe je de uitspraak wilt. Ik zou zelf zeggen: Lorèn (loh-REN). Maar Loren zou je ook nog als horen met een l uit kunnen spreken. In dat geval: dat vind ik niet klinken. Doet me als Loren geschreven ook denken aan het ouderwetse kinderliedje met ‘lip lap loren’ er in. Selene- 5- weet niet zo goed wat het is met deze. Geschreven en uitgesproken als Selène (suh-LEH-nuh) vind ik vooral het “lennuh” gedeelte heel mooi. Toch pakt dat “Se-gedeelte” me niet op de één of andere manier.. Maar er see(-leh-nuh) van maken, zoals ik dat hieronder voorstel bij Celine/ Céline, past dan weer niet bij deze naam vind ik. Celine- 7- zou er wel Céline (see-lie-nuh) van maken. Nu zou je nog kunnen denken dat je het als suh-lie-nuh uit moet spreken en dat klinkt niet vind ik. Maak je er Céline van, zit ie voor mij op een 8. Lydia- 1- vind hem vreselijk ouderwets (sorry)!