Baby weegschaal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjakie22, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Ik wil graag een baby weegschaal aanschaffen, omdat ik het gewicht van mijn zoon in de gaten wil houden. Afgelopen maand hadden we op advies van de lacatiekundige een weegschaal gehuurd.

Welke kunnen jullie aanraden? De echte professionele zijn vanaf 400 euro.
    Ik zoek een betaalbare weegschaal, onder de 100 euro,

Groetjes Sjakie

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Zou er zelf niet 1kopen....
    Eventueel nog wat langer huren.
    Of wekelijks naar het consultatiebureau gaan.

3. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Wij hadden de weegschaal een maand gehuurd. 1,75 per dag is best prijzig. We kunnen voorlopig wekelijks naar het CB, maar na mijn verlof lukt dat niet meer. Op het CB kunnen we alleen op dinsdag terecht, weeg spreekuur.

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Het is wel inderdaad een flinke investering! Mag ik vragen waarom je je baby zo graag vaak wilt wegen? Of heb je straks helemaal geen tijd meer om naar het CB te gaan? Want dan snap ik het wel.

Als ik er een zou kopen, dan zou ik toch liever voor een goede gaan die wat duurder is dan een goedkopere....dan weet je zeker dat die goed meet.
    Maar dat is natuurlijk jullie eigen keuze! 400 euro is ook een hele smak geld!

5. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik geef nu een combi van borstvoeding en kunstvoeding. Mijn melkproductie is erg traag op gang gekomen. Ik heb onvoldoende melk en hierdoor moet ik bijvoeden.

De afgelopen maand hebben we om de twee dagen gewogen. De kleine groeit goed. Ik wil gewoon weten of hij goed groeit:(
    Na mijn verlof kan ik niet meer op dinsdag naar het weeg spreekuur.

Ik heb twee weegschalen gezien onder de 100 euro. Het merk was geloof ik Romed en Luvion.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Maar waarom wil je m na 3 maanden nog vaak wegen?
    Als de groei er eenmaal in zit, blijven ze vaak wel groeien.
    Je kunt toch gewoon naar je kindje kijken, of die tevreden is, goede poep- en plasluiers heeft?

wat betreft borstvoeding, heb je al een lacatatiekundige geraadpleegt?

Maare ontopic, blokker heeft soms babyweegschalen.
    Er zijn wel babyweegschalen van ongeveer 50 euro.
    Medifijn hulpmiddelen, vitaminen en voedingssupplement. Spieraandoening.
    Deze heb ik voor mn werk gehad. Heb nu Tefal, die vind ik iets fijner.

7. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Hij heeft voldoende plasluiers, alleen de laatste paar dagen 1 poepluier per dag.

Het liefst wil ik alleen borstvoeding geven, maar dat lukt niet. Ik geef nu borstvoeding en kunstvoeding. Het is echt een dagtaak. Ik ben soms langer dan een uur bezig met borstvoeding. Na de borstvoeding blijft hij onrustig, omdat hij nog wil eten. Dus dan geef ik gekolfde moedermelk of kunstvoeding (30-60). Heel soms zelfs 90 ml. Hij weegt nu 4600 gram en is bijna 6 weken. Oja en na elke voeding weer kolven. :(

We hebben vandaag een afspraak gemaakt met een lactatiekundige. Voeden, bijvoeden en kolven het vreet energie. Ik word er erg verdrietig van dat hij niet tevreden is na de borstvoeding.

Bedankt voor de tip

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hoe zwaar was hij bij de geboorte? Goed dat je een lk inschakelt! Hopelijk lukt het snel om hem volledig aan de borst te krijgen!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

meid doe het anders weeg op dit moment 24 uur zijn luiers een maat 2 luiers is 20 gram als je hem 5 keer verschoond even 100 gram er af halen van het totaal en dan weet je wat hij aan luiers heeft als hij goed groeit.

en dat moet hij dan drinken zolang als hij dat tempo vast blijft houden en geleidelijk meer gaat plassen gaat het goed!

dan heb je niets geen weegschaal nodig. ja een keuken weegschaal.

daarnaast zou ik zeggen ga fenegriek halen om je productie op te krikken en anders domperidon zodat je je kindje 100% aan de bort kan krijgen!

daarnaast leg het gewicht naar je neer kijk naar je kindje klinkt heel stom maar kijk eens naar mijn curve na dat ik het gewicht naast me neer heb gelegd toen kreeg ik rust en toen ging ze groeien. Bekijk bijlage 218266

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @amfy, fijn dat jij reageert! Super zeg dat jullie kleine nu goed groeit!

Ik zat idd ook domperidon te denken maar daar zal de lk ook wel over beginnen denk ik.

11. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Zijn geboortegewicht was 3870. Vanochtend woog hij 4710 gram.
    Vanaf de eerste dag heeft hij bijvoeding gekregen. Zijn lichaamstemperatuur was de laag, toen heeft de verloskundige geadviseerd om direct bij te voeden.:(

Ik ben trouwens in het ziekenhuis bevallen vanwege een hoge bloeddruk en oedeem (39 weken en 4 dagen). Ik ben ingeleid.

12. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik ga morgen beginnen. :D
    De kleine heeft zware plasluiers.

Ik heb ook een pakje domperidon, maar dat is mijn laatste hoop.
    Het is en blijft een medicijn dus dat wil ik niet op eigen houtje doen.

Bedankt.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Om de hoeveel uur drinkt hij nu? Hoeveel krijg je nog gekolfd na een voeding?
    Pas je borstcompressie toe?

Vervelend dat hij vanaf dag 1 al bijvoeding kreeg!

14. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Mijn zoontje is ongeveer even oud en weegt 4635 gram dus het is niet een heel laag gewicht volgens mij. Mijn zoontje woog bij de geboorte 3740 dus het verschil met jouw kindje is niet zo groot. Hier is in ieder geval niets gezegd over zijn gewicht dat dit laag was of zo.

Maar...als jij je er lekker bij voelt moet je gewoon zo'n weegschaal kopen! Dat zal je al een stuk geruster stellen en misschien dat hij dan vanzelf lekker gaat groeien!!!

15. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    #15 Sjakie22, 26 jan 2012
    Laatst bewerkt: 26 jan 2012
    :D
    Ik voed op verzoek. Gemiddeld drinkt hij om de 3 uur. Soms om de 2 uur.

Ik kan hem alleen aan mijn linkerborst aanleggen. Helaas lukt het aan mijn rechterborst nog steeds niet. Op advies van de lacatiekundige heb ik het geprobeerd met een tepelhoedje, helaas zonder succes.
    Na het voeden kan ik via mijn linkerborst nog 10-15 ml nakolven. Via mijn rechterborst kan ik tussen de 20-30 kolven.

Ik pas altijd borsconpressie toe. Ik pers de laatste druppels eruit.

16. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    :p
    Het gewicht van mijn zoon is niet laag hoor. Ik wil graag een baby weegschaal, omdat ik ook moet bijvoeden. Ik twijfel soms of ik genoeg bijvoed.

Volgens de arts van het CB groeit mijn zoon goed.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

weet je wat het is meis als je blijft bij voeden zal je nooi geen 100% bv kunnen geven.

ik zou dan echt starten met fenegriek dat werk met een dag of 3 en dan merk je verschil werk dit nie gewoon beginnen met domperidon.
    voor je kindje hoef je het niet te laten want die krijgen het zelf ook voor geschreven van kinderartsen.

18. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland

Kan je een merk adviseren?

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarvan?

20. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik ga ook een weegschaal aanschaffen,bij babywalz hebben ze ook weegschalen. Ik geef bv en mijn meisje van 6 weken groeit te hard tot nu toe,ik ga maandag en vrijdag naar het weeguurtje. Ze woog bij geboorte 3900 gram bij 51,5 cm,nu met 6 weken weegt 5700 gram en 59,7 cm. Ik wil het in de gaten houden ivm te harde groei wat kan duiden op de stofwisselingziekte wat grote broer heeft. Gr Bianca

Deel Deze Pagina