Wie loopt er nog meer overtijd en is ook zo ongeduldig? Ik ben vandaag 40+5 en loop de hele dag maar een beetje in en rond huis te hangen. Gelukkig word ik nog goed vermaakt door mijn dochter van 21 maanden, maar ben het nu toch wel zat. Mijn vriend is al vrij (heeft 3 weken vakantie) en nu zitten we dus maar een beetje te wachten. Verder voel ik me gelukkig goed, weinig klachten, maar hij mag nu toch echt wel komen. Verder voel ik nog vrij weinig van een eventueel naderende bevalling, tsja af en toe een beetje harde buiken en dat is het wel. Nog meer meiden?
Ja, ikke. Vandaag 40+1, vrijdag ga ik weer voor een CTG en controle en als er dan nog niets gebeurt dan moet ik gaan beslissen voor inleiden of nog even afwachten. Ik vind het een hele moeilijke keuze, wat als het inleiden op weer een KS uitdraait? Dat wil ik echt niet! En wat als ik met het inleiden ook maandag nog in het ziekenhuis ben? We krijgen dan de sleutel van ons nieuwe huisje, en daar wil ik bij zijn? Aan de andere kant, komt het spontaan opzetten, loop ik ook kans dat ik maandag niet mee kan gaan, en dat moet wel want ik ben de hoofdhuurder en moet tekenen. Pfff... keuzes. Wachten is niet mijn ding
Jeps, hier 40+3 onderhand Ik heb het idee dat er deze maand wel heel veel meiden overtijd zijn, ik ken er aardig wat. zal wel aan het sterrenbeeld liggen. tweelingen kunnen lekker koppig zijn, hahaha Hier al 3x gestript en het wil maar niet doorzetten. zondag ben ik 41 weken en moet ik voor een ctg en afspraak naar de gynocoloog, bij 41+3 moet ik weer heen voor een ctg en bij 41+5 ook weer voor een ctg...Hier laten ze je een stuk langer lopen....
Hier ook iemand die vreeeeeeeselijk ongeduldig is!!! Ik ben "pas" 1 dag overtijd, maar heb er schoongenoeg van! Mijn zoontje is pas met 42 weken geboren (ingeleid) en ik hoop echt niet dat ik dit keer weer zo lang hoef te wachten. gelukkig zei de VK vandaag dat ze bij een 2e kindje vaak al vanaf 41 weken inleiden (als ik dat wil). Leandrotje: jij bent al 3x gestript?? Hier doen ze dat pas vanaf 41 weken, omdat eerder geen zin zou hebben?? Bastet: wij zijn even ver! Ik twijfel ook of ik met 41 weken al ingeleid wil worden. Een thuisbevalling lijkt mij best prettig, en de inleiding van mijn zoontje was destijds best heftig. Ik ben door de gel in 3 uurtjes tijd ontsloten, en ik had zo'n enorme weeënstorm dat de hartslag van mijn zoontje wegviel. Ze hebben hem in aller ijl met de vacuümpomp moeten halen. Ik heb toch liever een natuurlijke bevalling als ik mag kiezen... MamaAnna: hier voel ik ook weinig van een naderende bevalling. Soms wat steekjes, pijntjes en harde buiken, maar verder is het erg rustig. De baby is ook nog niet eens goed ingedaald, dus vaak kan het dan nog wel even duren....
jeps, de 1e keer was met 39+5, ik had al een kleine opening. 2e keer was tijdens valse weeën toen ze bij mij thuis kwam. toen was ik precies 40 weken. en de 3e keer dus vandaag. ze raakte met haar vingers mijn bmm aan en ik kreeg gelijk een harde buik, vliezen spanden gelijk aan. Dat betekende volgens haar dat ik toch echt wel tegen de bevalling aanhang, maar dat het gewoon nog niet wil doorzetten.
Vervelend hè dat wachten! Komende maandag ben ik 41+3 en als hij er dan nog niet is moet ik de gyn bellen voor een afspraak. Ik ga er toch wel stiekem vanuit dat dat niet nodig is en dat ik voor die tijd bevallen ben, maar ja we zullen zien. Mijn dochter kwam met 39+6... De verloskundige wilde me wel strippen, maar dat heb ik zelf liever niet (i.v.m. medische redenen, GBS-dragerschap). Vandaag trouwens wel veel harde buiken...
Ik ook ... Ik ben vandaag 40+2!! En ik moet zeggen dat ik steeds ongeduldiger wordt... de dagen beginnen ook steeds langer te duren... Ik werk op een kdv en wij hebben de regel om met 6wk van te voren met verlof te gaan...nou ik heb ondertussen alles al gedaan!! En ook nog niet echt een teken dat er iets gaat gebeuren binnenkort... Als er dinsdag nog niks is, gaat de vk kijken of ze me kan strippen!! Liefs
Hoi, Ik ben nog niet overtijd. Moet nog een dag en dan ben ik precies met 40 wk. Ik heb heel vaak harde buik en af en toe een steek, maar ik voel ook weinig van een naderende bevalling. Zit ook met dezelfde vraag als Bastet. Wat ga ik doen als ik overtijd ga? Afwachten of toch laten inleiden? Zoals eerder gezegd in een andere post: mijn eerste bevalling eindigde in een ks onder volledige narcose. Inleiden vergroot de kans op een ks. Zelf ben ik daar niet bang voor, maar wil graag de volledige narcose vermijden zodat ik tenminste een keer de bevalling bewust mee heb gemaakt. In het zk in Den Bosch, indien je helemaal geen ontsluiting hebt, leiden ze in met een gel, ook al heb je ks achter de rug. Dit is voor mij geen optie, vind doodeng, omdat dit de kans verhoogt op een baarmoederruptuur na een eerdere ks. Als het te hard gaat, dan kunnen ze ook niet meer weghalen of iets andoen. Dus hoop ik dat ik dit scenario kan vermijden!
Ik ben vandaag 41 weken + 2 dagen en wordt vrijdag ingeleid als het niet uit zichzelf komt. Ga uit van het inleiden. Ik voel al weken veel krampen, maar blijkbaar betekenen ze hier niets. Er is 2 keer poging tot strippen gedaan, maar 2 keer niet gelukt omdat mijn baarmoedermond naar achteren stond. Ik ben het alleen no niet zo zat. Natuurlijk heel erg benieuwd naar ons meisje, maar dat wachten ken ik niet. Heb elke dag nog leuke dingen te doen. Ik kon ervoor kiezen om vandaag ingeleid te worden, maar wacht liever nog een paar dagen. Veel langer kan het niet duren meiden! Nog even en we hebben allemaal ons beeb in ons handen! Alvast veel succes met de bevalling!
Kiwi1: jeetje, wat een geduld heb jij! Ik zou het wel erg verleidelijk vinden om toe te geven aan (weer) een inleiding! Maar een natuurlijke bevalling zou ik ook graag mee willen maken. Heeeeeee Stampertje! Jij ook hier?? Openminded: dat is wel bijzonder dat ze bij jullie inleiden met gel terwijl je hiervoor een ks gehad hebt. Dat doen ze in ons ziekenhuis niet, omdat gel vaak een weeënstorm tot gevolg heeft, die niet stop te zetten is. Maargoed, je gaat er toch vanuit dat je bij de gyn in goede handen bent! Ik ga nu naar mijn mandje, hopend dat er vannacht bij mij (of bij jullie uiteraard!) wat gaat beginnen. ben benieuwd!
Pfft, ik loop nu (nog) niet overtijd maar ik weet hoe het is om te wachten. Lynn kwam met 40+5. Maar vanaf wk 37 was ik er helemaal klaar mee, had best een zware zwangerschap en veel last van hormonen toen. Kon ook niets meer op het eind. Vk leefde zo mee dat ze halverwege wk 38 al met strippen zijn begonnen. Heeft uiteindelijk niets gedaan behalve veel pijn en harde buiken. Nu hou ik er maar rekening mee dat ik tegen de 40+5 ga lopen. Het rommelt al dagen maar dat is nog niks.......... Dit keer heb ik gelukkig een heerlijke zwangerschap, maar wel druk met al een ukkie erbij hoor. Dus ze mag best wel nog eventjes blijven zitten, maar ben zo nieuwschierig.....
Hier op zich nog niet heel ongeduldig, maar na een avond om de paar minuten lichte weeen en ook nu weer regelmatig krampen die erg op weeen lijken wordt het wel iets minder Maar goed, we zullen zien wanneer het doorzet Vandaag is wel een mooie dag om geboren te worden toch? Ik hoop dat we allemaal onze kleintjes snel in onze armen mogen sluiten!
@Odess, ik hoop dat het doorzet voor je! Ik werd vannacht wakker met kramp en lichte weeen. Helaas zijn ze nu weer helemaal weg. 2 juni is inderdaad een mooie dag om te bevallen.
Goedemorgen meiden, @Odess ben het helemaal met je eens .. @Migga...ja ik ook hier hahahaa..we zitten in hetzelfde schuitje he!!! @Hoop echt dat inderdaad iedereen snel zijn wondertje mag vasthouden!! @Hier..gisteravond wel wat last, niet in krampen maar steken en ongi gevoel!! Ik vind vandaag ook een super dag....maar denk dat ik dinsdag gewoon de vk weer een bezoekje mag brengen!!! xxx
Vanmiddag even lekker wezen zwemmen met mijn moeder en dochter. Wat heb ik genoten van mijn waterratje! Net even op de bank geslapen, en naar de radio liggen luisteren. Ik werd wakker met Thriller, blijft een geweldig nummer. Mijn buik is weer hard (wanneer niet de afgelopen 2 weken?), maar verder nog niets, helaas. Als ik kies voor inleiden gaan ze ook gel zetten, maar dan kleine dosissen per keer, om het langzaamaan op gang te brengen. Maar ja, ik laat ze eerst even kijken of er niet al iets aan de gang is. Is dat niet het geval dan ga ik voor inleiden. Daar is gister namelijk niet naar gekeken, en ik zou niet weten hoe ik dat zelf zou moeten doen of weten.
Vandaag is een prachtige dag om geboren te worden - om 12.12 zijn wij de trotse ouders geworden van een zoon Ik heb serieus 2 juni al sinds het begin van de zwangerschap in mijn hoofd, des te bijzonderder dat hij zich uitgerekend vandaag aan heeft gediend
Wauw Odess, gefeliciteerd!!! Dan is het wel heel snel gegaan, aangezien je vanmorgen nog over de krampen schreef die nog niet echt doorzetten. En dan rond het middaguur al bevallen! Oooo wat zou ik je graag willen volgen nu! Is je zoontje thuis geboren? Hoe is alles gegaan? Geniet er lekker van en we horen het wel!
Lekker thuis en zie het juni topic voor een kort bevallingsverhaal Genieten doe ik, met de kleine man in mn armen! Jullie volgen snel dames, echt!! Vorige keer doorgelopen tot 40+6 en nu maar 40+2, heerlijk