Baby voelen met 8 weken zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fipo, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger van mijn 3e kindje (als alles goed blijft gaan) en de laatste week heb ik 2 keer het idee gehad dat ik het kindje heb gevoeld. Ik was toen 8 weken zwanger. Mijn eerste voelde ik pas met 18 weken, de 2e bij 10w3d. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt waar kan zijn, maar als je opzoekt vanaf wanneer de baby de eerste kleine bewegingen maakt kan dat dus wel vanaf 7 weken zijn.

Ik ben gewoon benieuwd of er meer mensen zijn die rond de 8 weken het idee hebben dat ze de baby hebben gevoeld?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het lijkt me vrijwel onmogelijk, omdat je kindje met 8 weken nog maar zo'n 2 cm is. Het heeft dan ook nog niet echt armpjes en beentjes en het kan dan zeker nog niet schoppen. Dus het lijkt mij dat je dat niet kunt voelen. Maar goed, er zullen altijd uitzonderingen zijn.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    De beweginkjes bij die termijn zijn ook echt heel klein, beetje rekken en strekken, dus de kans dat je dat voelt is echt minimaal. Maar als 't 'm wel is, wordt dat gevoel vast steeds sterker de komende weken wanneer hij/zij groeit en sterker wordt, dus gewoon afwachten!
    Ik voelde mijn kindje ook al heel vroeg, dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik nam aan dat 't iets anders was, maar het gekriebel bevond zich telkens op 1 plek tegelijk (maar soms wat meer naar links, dan weer wat hoger; bij darmen oid verwacht ik toch dat het ooit wel eens op twee plekken tegelijk borrelt) en is sinds een week oid ook duidelijk sterker dan in het begin. Nu begint het vaak met gekriebel en vervolgens echt een soort trapjes.
    Dus ja, afwachten! Over een tijdje ga je 'm wel duidelijk voelen en kun je met terugwerkende kracht wel zeggen of je 'm nu ook al voelde of dat het toch iets anders was.

4. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn ook inderdaad geen schopjes, ik weet dat dat niet kan want er zijn nog niet eens armpjes en beentjes (alleen van die stompjes). Het is meer gekriebel, waarvan ik haast zeker denk te weten dat het 't kindje is wat misschien net even langs de baarmoederwand schuift ofzo. Ik kan het niet goed uitleggen. De eerste keer dacht ik, ik heb 't vast mis, maar toen ik het gisteravond weer had, precies hetzelfde op dezelfde plek onder mijn schaambot dacht ik: zou het dan toch?

5. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Dat zijn je darmen! Na mijn bevalling voelde ik ook dikwijls schopjes .. waren mijn darmen!
    Sorry maar 8 weken is écht onmogelijk

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik voelde het met 12 weken, ik zag op de echo dat het de baby was en niet mn darmen :D

8 weken lijkt me wel heel vroeg, maar wie weet, je herkent het wel sneller vind ik dan bij de eerste!

7. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het voelt wel echt heel anders dan die plopjes die je darmen zijn die ik na mijn bevalling voelde. Want ik herinner me wel dat ik dat had. We zullen zien... zekerheid krijg ik hier toch niet over.

8. Chai

Chai Niet meer actief

Ik kan hier altijd wel om lachen.
    Het is doodnormaal om je eisprong te voelen maar een vruchtje van 8 weken kan je niet voelen.
    Ik voelde ook al heel vroeg 'gekriebel' ik denk dat het de 10de week was, ik voelde haar gewoon ronddobberen. :D
    Naarmate het gevoel sterker werd was ik zeker van me zaak, ik voelde haar toen ook al.
    Maar echt bewegen heb ik het nooit genoemt, ik voelde gewoon dat er iets zat.

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik voelde mijn eerste kindje met 11w2d, en deze nu met 11 weken precies. Het gevoel wordt inderdaad steeds sterker, dus ik weet nu zeker dat ik het goed heb gevoeld.
    8 weken lijkt me inderdaad vroeg, maar je weet wat je moet voelen he? En zeker als je het achter je schaambot voelt, lijkt het me sterk dat dat je darmen überhaupt nog zijn.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vond 't ook gek om rond de 11 weken oid al wat te voelen, ik verwachtte het pas rond de 20 weken, maar nu dat gekriebel duidelijk sterker is geworden, ben ik wel zekerder van m'n zaak en sta ik ook van 8 weken niet meer te kijken :p Maar goed, het is wel erg vroeg, dus ben benieuwd of het de komende tijd sterker gaat worden en je bv bij de 12 weken echo een bevestiging krijgt!

11. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hmmm kindje met 8wkn oud is cvan kop tot teen 2 cm groot idd.Maar heeft nog geen bot enz.Dus hoe kan je die voelen? als het zacht materieaal is.

Hmm nee ik denk dat dit pas kan vanaf week 11 a 12 waneer beebje dus bot heeft en kraakbeen en spieren sterk genoeg zijn om af te zetten tegen de kant.

Darmen denk ik idd.Beebje van 8 wkn oud zit ook meer aan de achterzijde van je lichaam bij je anus dus.
    Je darmen liggen nog bij je schaambot en er boven.Pas vanaf week 13 komt de baarmoeder boven eht schaambeen uit en kan je pas voor dit voelen.

De rest van voren is dus darm.

Deel Deze Pagina