Mijn zoontje die slaapt al een week overdag niet meer is dit normaal? toen was ie maar 4 weken. Rond een uur of 11 wordt ie wakker voor een voeding en daarna slaapt ie gewoon tot een uur of 9 s'avonds niet. Hij wilt de hele dag entertaining , het liefst ligt ie de hele dag op mijn schoot met zijn speentje in zijn mond . Of dat ie in de box ligt en dan moet ik de hele tijd zijn muziekmobiel aandraaien of in zijn wipstoeltje dat ik hem hele tijd heen en weer wiebel. Maar dit hou ik zo niet vol , het huishouden moet natuurlijk ook gedaan worden en er moet gekookt worden etc. Wat kan ik doen?????ik ben radeloos
Inderdaad proberen in te bakeren. Kan goed helpen. Probeer ook zelf niet in de stress te raken, want dat voelt jou kindje ook.
ja nou beetje onrustig maar ook heel helder he ..hij wilt gewoon niet slapen soms gaapt ie dan denk ik van yess hij gaat slapen mar nee hoor hij verzet zich gewoon tegen de slaap, nu slaapt ie nog steeds niet we hebben hem zonet in bad gedaan , en mijn man is nu al een half uur bezig om hem in slaap te krijgen. Inbakeren had ik niet aan gedacht zou dat wel helpen
Je moet je kindje nog leren kennen he, das normaal dat je het niet goed weet soms. Ook hier eentje die overdag nauwelijks, nu ja niet, sliep de eerste drie maanden. De eerste weken sliep hij wel overdag maar opeens was het gedaan. Hij was en is veeeeeeel te nieuwsgierig en wil alles zien en horen. Ik heb me er niet druk in gemaakt en het zo gelaten. Hij gaf met niet de indruk moe te zijn dus ja. Hij had 's avonds opeens ook wat moeite om in te slapen en we hebben hem dan ook ingebakerd en dat was de oplossing. Hem eerst in badje gedaan en dan aan de borst en dan ingebakerd in bedje. Dat hebben we gedaan tot zijn drie maand en nu slaapt hij in een slaapzakje, zonder problemen.
Aja wat betreft het huishouden... tjah, daar kwam er de eerste maanden echt niet veel van in huis met mijn wakkere mannetje. Je niet druk inmaken, je kan daar toch niets aan veranderen. Dat wordt wel weer beter.
ja als hij nou rustig in zijn box ligt oke maar hij huilt en krijst als ik hem even geen aandacht geef . Nu slaapt ie nog steeds niet we hebben hem nu net ingebakerd kijken of dat wel helpt
je kan ook proberen om hem in een draagzak te doen. dan is hij vast wel rustig en valt ie misschien wel in slaap en heb jij je handen vrij
Als je baby huilt op deze leeftijd, en wel gewoon gedronken heeft, dan is de baby meestal gewoon moe. Je baby wilt wel slapen, maar het lukt hem waarschijnlijk moeilijk. Een aantal dingen die misschien nuttig zijn; -Beperk prikkels, probeer het een aantal dagen uit, onderneem weinig, bied weinig speelgoed aan, hang geen drukke dingen in de box en wees zelf rustig, kijk of je kindje hier ook rustiger van wordt. - Wanneer je kind ook maar 1 keertje geeuwt of in de oogjes wrijft; meteen in bed leggen! Dat betekent dat ze moe worden maar nog niet uitgeput zijn, het ideale moment om in bed te leggen. - Als je kindje huilt, niet afleiden met van alles en nog wat en nog meer prikkels 'aanbieden', maar rustig op de buik nemen en tegen je aanhouden. Prikkels zorgen ervoor dat je baby tijdelijk stil wordt, maar uiteindelijk zijn ze nog meer uitgeput en zullen ze nog minder snel slapen. Op deze leeftijd hoeft een baby in principe maar maximaal 2 uur wakker te zijn. Er zijn baby's die weinig slaap nodig hebben, maar vaak ligt het aan een aanpassing van omgevingsfactoren waardoor baby's wel gewoon meer gaan slapen. Slapen is voor een jonge baby echt heel belangrijk en ik zou er als ik jou was ook heel veel tijd ininvesteren om uit te zoeken hoe jou kindje het lekkerst en snelst gaat slapen. Ga er vanuit dat je kindje moe is en wilt slapen, maar jou hulp nodig heeft om in slaap te komen. Een ritme is ook altijd fijn natuurlijk; slapen-eten-knuffelen-spelen, oid. Dan weet hij waar hij aan toe is! Weet dat je een goede moeder bent en dat jij je kindje het beste kan leren kennen, komt echt goed!
Klinkt me als muziek in de oren...!!! Lijkt net als mijn dochter overprikkeld... Lees maar eens rust en regelmaat.. Je moet het patroon proberen te doorbreken. Lees ook eens Babyopkomst.nl - Alles over zwangerschappen, bevallingen en baby's. en dan regelmaat als zoekoptie. Was voor mij een en al herkenning in ieder geval! Ik ben er 3 dagen mee bezig en het geeft ons zelf ook veel rust. Toch apart dat veel baby's dat hebben!
zo herkenbaar ik had het ook met m'n kleine meid rond 5-6 weken. rust en regelmaat is dan heel belangrijk maak duidelijk onderscheid als hij wakker is in de box en als hij moet slapen in zijn bedje ik heb het zo gedaan voeden half uurtje op schoot bedje(betekende dus echt dat ze moest slapen) half uur - uur(lag er een beetje aan wanneer ze wakker was) voor de volgende voeding eruit in de box. elke dag hetzelfde ritueel ik deed alles op vaste tijden in badje doen etc en bij mij heeft het heel erg geholpen en probeer je niet druk te maken om het huishouden dat komt echt wel goed je bent net bevallen en alles is weer nieuw en je moet overal je ritme weer in vinden het komt echt allemaal wel goed en je zult merken op een gegevemoment gaat alles weer vanzelf en ik moet zeggen nu doe ik het niet meer hoor alles op vaste tijden ze slaapt s'nachts door van 11 tot 7 dus slaapt overdag niet zoveel meer maar daar heb ik me gewoon bij neergelegt en ze vermaakt zichzelf nu al een heel stuk beter en als het nou echt niet werkt is een draagdoek eventueel een optie dan is je kindje tevreden omdat hij bij je is en kan jij ook je dingen doen
Hier heeft rust en regelmaat ook geholpen. Wat ik eerst niet wist is dat ze op een bepaald punt moe worden en dan direct naar hun bedje brengen(bv bij het eerste gaapje of in de oogjes wrijven) ze moeten "leren"slapen. Nou dan heeft hier best wat tranen gekost(van mama dan hahaha lach er nu om maar kon dat toen echt niet) dit vertelde het cb mij ook pas toen ik het wiel zelf al uit had gevonden Verder hebben we bart ook ingebakerd SUPER zou het zo weer doen. wat een rust bij dat mannetje als dat doekje om hem heen ging. Wij gebruikte een hydrofiele luier in een punt gevouwen. Ging prima. Succes!! en vergeet niet jij en je kindje moeten elkaar ook leren kennen. komt goed
hey dames bedankt voor alle reacties, nou inbakaren schijnt echt te helpen, zonet rond 12 uur na de voeding wou ie ook niet slapen terwijl hij wel gaapte dus toen heb ik hem ingebakerd en nu slaapt ie nog steeds :d wowwww ik ben onder de indruk haha
Geweldig dat het inbakeren lijkt te helpen.. Is voor jullie allebei beter.. Maar probeer wel ritme erin te krijgen he! Is zo belangrijk die regelmaat en ritme. Dan weet hij waar hij aantoe is.
hier ook heel veel herkenning! Ons zoontje sliep ook heel de dag niet, soms een hazeslaapje aan de borst, maar verder niet! Wij zijn dinsdagmiddag begonnen met inbakeren, en het lijkt te helpen. Hij slaapt nu iig veeel meer, wat me ook wel zo gezond lijkt voor een pasgeboren baby. Ik heb de inbakerdoeken geleend bij het cb, en er een boekje bijgekregen: inbakeren brengt rust, met heel veel info over slapen van jonge baby's en rust en regelmaat. Ik durf nog niet te juichen, maar het lijkt heel goed te gaan.
Owwww zo herkenbaar! Net als mijn zoontje! Je baby is eigenlijk overprikkeld!! Hij wil continu iets nieuws van jou omdat hij eigenlijk te moe is! Zo blijft hij in die cirkel zitten. Hij kan gewoon weg nog niet zelf in slaap vallen, jij moet hem hier mee helpen en ook echt beschermen tegen te veel prikkels!! Omdat hij anders op een gegeven moment zoooo moe is dat hij helemaal niet meer in slaap komt. Dus de komende weken Rust en Regelmaat. Goed kijken naar je kindje en bij de vermoeidheid signalen in bedje leggen. Kan hij niet zelf in slaap komen, help hem dan door hem in te bakeren, in slaap te wiegen, op schoot te nemen of een draagdoek. Succes!
Draagdoek kopen en je kleintje daar (rechtop) in doen! Werkte hier als een tierelier (en na 5 maanden eigenlijk nog steeds). Zie Youtube: Foward Cross Carry