Baby tv kijken ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lientje, 15 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Baby-tv ja of nee?

1. Ja, is goed voor de ontwikkeling

2. Ja, maar alleen als ik even mijn handen vrij wil hebben

3. Nee, teveel indrukken voor zo'n kleintje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik had laatst een discussie met iemand of het goed of slecht is om je baby baby-tv, bumba, nijntje enzovoorts te laten kijken. Ons meisje kijkt 1 keer per dag een kwartiertje, omdat ze het ten eerste erg leuk vindt, en ten tweede omdat ik denk dat het goed is voor haar ontwikkeling. Degene waar ik die discussie mee had vond dat kinderen vanaf het begin worden verpest door tv kijken, en dat een baby absoluut geen tv mag kijken. Graag zou ik jullie mening erover willen horen.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ach waarom niet, zolang het eventjes is en je kleintje het leuk vindt.
    Maar dat het goed is voor de ontwikkeling geloof ik dan weer niet.

(heb de poll niet ingevuld, vond mijn antwoord er niet bij staan)

3. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

het geeft veel indrukken, alles beweegt, heeft felle kleuren en dan heeft het ook nog eens geluid...
    Waarschijnlijk ben ik er nog wel wat dingen vergeten..
    Kinderen kunnen daar wel onrustig worden..

Maar jij zegt zelf dat je jou kind maar een kwartiertje laat kijken per dag..
    nou ik zie daar niet zo veel schade in hoor..

Sam kijkt ook weleens naar nijntje, bumba.

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Mijn kleine is nu ruim 2 maanden dus kan nog niet bewust tv kijken...

Maar als ze onrustig is door een sprongetje of een huilbuitje heeft dan zet ik tmf op en dan houd ik haar tegen mijn schouder richting tv...
    ze ziet dan het geflits en vind ze geweldig en door de muziek en mijn gewiebel op de maat word ze rustig.

Ik denk dat ik haar straks ook best een 15min laat kijken hoor waarom niet is toch educatief.. zolang nijntje maar niet gaat schelden vind ik het best :)

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    hihi t zijn de t*ringtubbies niet..

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman kijkt ook tv, smorgens.
    De teletubbies, het zandkasteel... De rest van de dag niet.

7. Niet meer actief

danisha kijkt ook soms.. ik vind het geen probleem en ze wordt er ook niet onrustig van..

8. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Speciale programma's zoals baby tv zijn goed voor de ontwikkeling, mits het niet te lang achter elkaar is!

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem kijkt ook wel eens. Bijvoorbeeld als ik zijn flesje klaar moet maken. Dan is hij tenminste afgeleid. En hij heeft nu de neiging om te huilen als ik uit zijn gezichtsveld verdwijn, dan is de TV ook wel lekker...

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hierwordt er nooit gekeken, simpelweg omdat wij geen tv hebben ;)!

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Hebben jullie uit principe geen tv?

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Als Luca huilt en echt niet meer stil te krijgen is dan ga ik ook wel eens samen met hem voor baby tv zitten.
    Dan is hij meteen stil en kijkt aandachtig. 's Avonds kijkt hij ook meestal even een kwartiertje en daarna flesje en naar bed. Hij valt dan als een blok in slaap.
    Ik geloof niet dat dat slecht is. Ja als een kind de hele dag voor de buis hangt dan wel, maar ffkes kan toch geen kwaad.

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo kijkt soms even TV, maar dat is eigenlijk alleen als ik mijn handen even vrij moet hebben op het moment als hij zelf heel erg onrustig is. (was ophangen, eten koken etc.)
    Dit leidt hem af. Als ik wat moet doen en hij is gewoon rustig ligt hij op het speelkleed of in de box.

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Yassir kijkt ook tv en die vind het geweldig. Ik zet soms dvd op van de teletubbies, als deze is afgelopen gaat ook de tv uit. Yassir kijkt ong 15 min tv per dag en som een dag helemaal niet.

15. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik vind Dano nog veel te jong om TV te kijken. Dano is erg gevoelig voor veel geluiden en kleuren. een dagje visite levert een onrustige zoon op.

Maargoed zelf denk ik dat die lichtflitsen voor zo'n kleintje ronduit slecht zijn. Zijn ogen beginnen net met focussen en verderweg kijken. en TV beelden zijn zeg maar allemaal lichtflitsen snel achter elkaar.

Hij vind het absoluut interessant hoor de TV al die bewegende beelden en lichten. maar echt voor de TV zitten begin ik niet aan. Zie ook niet in wat daar de toegevoegde waarde van is. Misschien als hij wat ouders is wel. zo rond 1 jaar of misschien wel eerder.

ik heb dus nee gestemd!

16. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb hier 1 maand geleden een topic over geopend..

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    oh echt? Ik had het niet gezien.

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Bij ons mag ze nog geen tv kijken. ALs wij tv kijken dan zetten we haar in de box of in de wipstoel met rug naar tv.

19. Ik ga haar niet speciaal voor tv zetten, maar als ze 's avonds wakker is en we zitten toevallig tv te kijken (wat niet zo vaak is) en ik zie dat ze interesse heeft in de tv zet ik haar wel zo dat ze het scherm ook kan zien.
    Wel niet vlakbij en er moeten voldoende lichten branden.
    Als het voor haar leuk is, mij ook goed. Stel nu dat ze al 3x 10min naar tv gekeken heeft. Mij ga je niet horen zeggen dat het goed is maar ook zeker niet dat het slecht is om ze even naar het scherm te laten zien hoor!
    Er zijn meer slechtere dingen die je je baby kan laten doen!

20. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan kijkt doordeweeks altijd om 17.25 naar Sesamstraat. Hij vindt het geweldig en ondertussen kan ik mooi koken!

Verder staat de tv uit.

Deel Deze Pagina