Hoi meiden, Gisteren weer op controle bij gyn geweest. Baby wordt nog steeds te groot geschat. Nu kwam de eerste meting gisteren op 2600 gram uit, heeft ze toch nog een tweede meting gedaan en kwam ze op 2385 gram uit, maar dus nog veel te groot en voornamelijk is het buikje veel en veel te groot, die ligt nu buiten de curve. Beentje is ook bovengemiddeld,hoofdje ondergemiddeld maar dat zijn we gewend hadden die andere twee ook. Mijn vraag is welk gewicht had jullie beebje rond di termijn? En bij wie was er ook sprake van inleiding vanwege grote baby/ buik van baby. Baby wordt overigens nu op 4 kilo geschat als het bij 40w geboren wordt dus is niet abnormaal toch. Xxx joycé alvast bedankt.
Bij mij is de buik van de baby ook te groot. Met 34 weken is het gewicht gemeten op 3,1 kg. Ik ben toen ook getest op zwangerschapssuiker, maar dat is het gelukkig niet. Dus het is gewoon echt een grote baby. Volgende week maandag (met 37 weken) heb ik weer een groeiecho en dan gaan we samen met de gynaecoloog kijken of ik eerder ingeleid kan worden. Ben heel benieuwd, want vindt het wel eng om van een grote baby te moeten bevallen. Afwachten dus...
Ik heb ook geen suiker en baby ziet verder goed uit, maar vraag me wel af waarom ik ingeleid zou moeten worden. Ik bedoel is dat erg als de buik groot is, ik snap het niet zo. Xxx joyce
Ons kleintje is ook aan de grote kant. Werd met 31 wk op 2100gr geschat. Hij valt nog net binnen de curves. Voor ons een gekke gewaarwording. Onze dochter was net 2 kg met de geboorte, onze zoon 2500gr. (beide te vroeg geboren 35 en 35.3) Ik krijg nu extra groei echo's. Ik ben benieuwd. Waar zou je zwangerschapssuiker aan kunnen herkennen? Ik ben hier nooit op getest maar het valt me op dat ik onwijs veel drink de laatste weken (zeker 4 à 5 liter per dag)
Als je idd dorst hebt en veel drinkt is het een teken dus als ik jou was zou ik dat aangeven bij de volgende controle en dan zul je wel een suikertest moeten laten doen. Dan moet je op een ochtend nuchter zijn en suikerwater drinken en dan wordt je eerst 1x nuchter geprikt en kan het zijn dat je na 2 uur nog eens geprikt wordt, maar je kunt ook de uitgebreide test krijgen die hebik 2x gehad. Dan moet je 5x prikken en 5x plassen om het half uur. Maar hier dus geen suiker gewoon grote baby, terwijl die andere twee van mij ook netjes waren/ klein. Xxx joyce
Ik zal t de volgende controle inderdaad maar eens overleggen. Ik moet vanwege mijn bloeddruk al wekelijks op controle. Ze checken iedere keer de urine op eiwit, maar ik weet niet of ze ook glucose testen eigenlijk. Fijn dat er bij jou niets uit de test kwam! Bij de meting afgelopen wo kwam eruit dat juist t buikje groot was, hoofd boven gem, en beentjes gem.
Hier hetzelfde met 29,5 was ze 1733 31.5 2500 gram en haar beentje ook op 37 weken 33.5 3000 gram en nog op 37 weken Ik word ingeleid met 38 weken en heb iedere twee weken een groeiecho. Het is gewoon een grote baby maar haar benen zijn ook lang. Verder geen probleem. Bij mij verwachten ze 4 kilo met 38 weken vandaar dat ik word ingeleid. Geen zorgen maken doe ik ook niet. Ze hebben ook wat bij te zetten na de geboorte. Xxxx
Hier ook een flinke baby met een te groot buikje(ook buiten de curve), heb ook geen suiker. Wegens eerdere problemen met voor mij te grote baby's word ik rond 38 weken ingeleid. Maar gyn maakte zich verder geen zorgen, wordt net als vorige keren weer een kleine Boeddha-baby ) Maar Joyce, als jij je zorgen maakt, zou ik het zeker naar je gynaecoloog of verloskundige benoemen. Ik maakte me bij nr 3 ook zorgen, hier hebben ze toen niet naar geluisterd, maar de kleine zat wel vast met haar schouders en is met een dubbele klaplong geboren. Succes ermee en luister naar je gevoel.
Nou ja ik maak me niet echt zorgen, maar vraag me gewoon af waarom ik eventueel ingeleid zou moeten worden. Ik heb namelijk nu een te vroege bevalling gehad die vanaf vruchtwater gebroken was 17 uur heeft geduurd. Eerste wee kwam nadat de vliezen 3 uur gebroken waren en meteen regelmatig. Dus best lang weeen gehad maar vond het een ze prettige bevalling. Bij de tweede ben ik met 41w ingeleid. Eerst vliezen gebroken, na een uur geen eigen weeen dus weeopwekkers gekregen en er maar 5,5 over gedaan vanaf dat de vliezen gebroken waren, maar heb deze bevalling el als minder prettig ervaren op 1 of andere manier. Dus heb nu eigenlijk zoiets van laat de baby maar lekker uit zichzelf komen. Maar ze hebben het er toch steeds over om over te gaan tot eeninleiding en ik vraag me af waarom. Er worden nog wel grotere beebs geboren als 4 kilo. Snappen jullie het nog. Nah ja fijn dat ik het hier van me af kan schrijven enover twee weken hebik het er wel weer over met de gyn, maar wil gewoon een duidelijk antwoord. Xxx joyce
Zou ik aan hem voorleggen. Als jij niet ingeleid wil worden (En dat snap ik wel) dan heb je dat recht ook gewoon lijkt me.
Hier bij 32 werken op ruim 6 pond geschat, hij is uiteindelijk bij 38 weken gehaald met een keizersnede en was hij bijna 10 pond en ruim 56 cm. Had geen suiker en zoonlief zijn suiker waardes waren ook goed.
Hier ook buikje op P95 lijn met 30.5w. Afgelopen week bij gyn geweest en ze zei als jou suikers goed zijn en kindje loopt als nog voor dan baar je gewoon groter kind.. dusss terug naar verlos en niet over gehad om eerder in te leiden, wat ik bij de meeste lees... ( vind dat wel vaag,of ligt dat aan mij???) 30.5w woog hij 2000 gram en zijn hoofdje en beentjes lagen ok voor. Over ander halve week weer groei echo 34.3w.. ben benieuwd, maar ik schat dat hij nog steeds op P95 zit.
Hier ook grote kindjes met elke keer de buik bovengemiddeld. Niet buiten de curve, net erbinnen. D. was 3800 gram maar geen echos bij gehad dus weet de schattingen niet. R. liep met de 20 weken echo al voor bij zijn buikje, rest ook iets maar voornamelijk zijn buik. Was bij de geboorte(40+6) 4180 gram. Buikbeebje wordt ook flink geschat, rond R. zijn gewicht. Wederom een groter buikje dan de rest. Maar ze zeggen er niks over, misschien omdat het binnen de curves ligt? Inleiden weet ik niet, niks over gehoord. Wel willen ze me(op mijn verzoek) iets voor de 40 weken strippen.
Onze zoon bleek uit de echo's een p100 en van daaruit naar de gyn (moet hier vanaf p95) en na zijn geboorte bleek het iets minder te zijn namelijk p99,7
Haha jeetje kersje wat heb jij een reus van een baby gekregen zeg. Ja Balleke ik vind het ook allemaal maar vaag. Maar snap wel dat kersje een keizersnede heeft gehad haha. Oke kwabbernoot dus joulaten ze toch wel weer gewoon doorlopen. Wat een verschillen toch overal he. Ik vind nu elke meting spannend, elke keer weer benieuwd wat ze gaan zeggen.
Kers de beeb in zijn geheel werd nu op p 85 geschat dus dat valt nog mee, maar twee weken geleden was dat nog p70. De buik zit nu boven p 100, het been ook boven p50 maar waar weet ik niet meer en het hoofdje rond p 40 ofzo iig wat kleiner als gemiddeld, maar is inmiddels wel mooi bijgetrokken, eerst lag het namelijk op p 15. Hoofdjes overigens vallen bij ons altijd erg klein zit waarschijnlijk in de genen. Maar goed we wacshten de volgende meting maar weer af.
Die van mij werd met 32 weken ook 2 weken te groot geschat. Was achteraf helemaal niets van waar. 39+2 geboren met 3170 gram.
Oke dat is wel fijn gebakje. Maargoed ik ga er toch vanuit dat onze beeb wat groot is aangezien ik elke 2 weken een meting krijg en de beeb elke keer veel te groot wordt geschat. Heb nu al 4 metingen gehad.
Bas hier nu drie metingen. Niet voor de grootte maar 36 weken echo en extra controle ivm minder leven en de 20 weken echo. Maar ze laten me idd gewoon lopen. Ik denk echt dat het komt omdat je ukje net buiten de curves zit. Heel belachelijk die getalletjes maar dat zal dan net de grens zijn ofzo(terwijl een paar gram minder dan wel weer goed is..). Wel gek hoor want ik ben echt maar klein en heb een kleine buik, toch baar ik reuzen Ach beter dan dat ze te klein zijn toch!?
Het is idd een reusje maar toch is het ons kleine mannetje. Bij de 20 werken echo lag hij 2 weken voor, bij 30 weken lag hij er 5 voor, bij 34 weken 5 tot 6 werken en bij 37 werken kon het echo apparaat het niet meer berekenen. Onze man is kerngezond en dat is toch het belangrijkst! Hij is ook "gewoon"erg lang ook zijn handen en heeft hele lange smalle voeten, het is helemaal geen dominant.