Onze baby van 10 weken groeide eerst heel goed, maar nu lijkt de groei wat af te nemen. Ik heb een groeiapp en zelf een weegschaal.. Heb overigens altijd kleinere kinderen gehad, die minder goed groeien. Maar dit leek goed te gaan. Ik geef borstvoeding. Nu groeit de kleine man maar 75 gram per week. Volgens mij is dat te weinig... Overdag huilt hij veel en wil veel drinken, maar ook veel slapen. Wel hazeslaapjes. De nachten zijn wisselend. Hij heeft nachten dat hij 1 of 2 keer komt. Maar ook nachten dat hij zich om de 2 uur meld. Afgelopen 2 nachten kwam hij de ene nacht om 6 uur de andere nacht om 4 uur. Dus dat ging beter. Wat zou ik nog kunnen doen dat zijn groei wat meer doorgaat.. nu jojoot hij steeds beetje aankomen beetje afvallen. Misschien moet ik het ook meer loslaten en mjnder wegen. Maar gezien het gedoe met de andere kinderen en het consultatiebureau heb ik nu zelf een weegschaal zodat ik het goed in de gaten kan houden..
Veel huilen en veel willen drinken ('afblussen') klinkt voor mij als mogelijke refluxklachten, heb je daar eens naar laten kijken? Veel huilen kost ook weer veel energie natuurlijk, wat dan niet in groeien kan gaan zitten. Op zich is 75 gram per week wat krap, maar hij groeit dus duidelijk wel. Hoe zijn de luiers, wordt er wel genoeg geplast? Plassen en groei is in ieder geval de leidraad en heel soms groeien baby's minder hard dan jou zou willen. Toch zou ik het veel huilen en veel drinken wel serieus nemen en kijken of je (verborgen) reflux kan uitsluiten? Dat lijkt me het makkelijkst en kan op zich alles wel verklaren.
Bij veel huilen en veel drinken denk ik aan reflux. Heb je hem veel in de draagdoek of draagzak? Dat kan helpen bij reflux en de slaapjes worden dan vaak ook langer en dieper.
Zou kunnen hoor. Zal hem goed in de gaten houden. Vanmorgen heb ik hem voor en na het voeden gewogen om te weten wat hij nu eigenlijk ongeveer binnenkrijgt. Maar er zat maar 80 gram verschil in. Toen heb ik gekolfd en bij mij kwam er nog 105 ml uit. Dat heb ik hem 1,5 uur later gegeven toen hij al weer honger had.. nu oogt hij redelijk tevreden maar hij is wel slaperig. Onze dochter is een keer echt erg afgevallen en die was ook zo slaperig. Nu ga ik proberen na de voeding aan de borst nog wat na te kolven en dat erbij te geven. Het zou kunnen dat hij de borst niet goed leeg drinkt. Want ik heb ook veel last van verstopte melkkanaaltjes. Dat had ik bij de anderen nooit want die dronken de borst beter leeg.
Veel willen drinken kan ook betekenen dat hij regeldagen heeft, vaak aanleggen is dan juist goed - je productie gaat omhoog om aan zijn toegenomen vraag te kunnen voldoen. Volgens mij is dit ook echt de leeftijd voor zo’n regelmoment, ik zou ‘m dus echt lekker vaak aanleggen zodat je productie met hem mee zal groeien.
Een aantal dingen. Borst baby’s hebben vaak een andere curve dan baby’s die kunstvoeding drinken. Meestal zijn apps gericht op gemiddelden en dus niet altijd representatief Vaak zie je rondom deze periode een stagnering qua groei. En het is ook een periode met regeldagen, zijn gedrag is daar wel passend bij. Je kan het onderstaande artikel eens lezen Een lactatiekundige raadplegen is natuurlijk de beste oplossing, gewoon om even te sparren. Je zorgen te bespreken. Maar er zijn ook een aantal fijne borstvoeding groepen op Facebook Ik had gelukkig een hele fijne jeugd verpleegkundige op het cb maar laten we wel wezen, vaak zijn de adviezen anti-borstvoeding en wordt het : weinig productie geef maar een fles al snel geroepen https://borstvoeding.com/artikelen/kindjeaandeborst/al-even-bezig/gewicht/#:~:text=Soms%20komen%20baby's%20die%20het,krijgen%20een%20andere%20groeicurve%20volgen.
Ja hoor. Ook de gewichten van de afgelopen weken. Als ik dan deze woensdag vergelijk met vorige week dan is hij de afgelopen week maar 25 gram gegroeid
Hij buigt idd af, ook als ik de gewichten zie is er niet genoeg groei. Verstandig met LK te overleggen. En sowieso nacht om 3 uur voeden. Drinkt hij 1 of 2 per keer? Tongriempje ect allemaal gecontroleerd
Hij drinkt 2 borsten per keer. Soms zelfs nog een derde. Tongriempje niet naar gekeken. Ik zie er zelf niks geks aan. In de zin van dat het strak is ofzo. Maar kan de lactatiekundige daar ook naar kijken of doe je dat bij de huisarts..
Een goeie lk kan er na kijken. Heb je facebook? Zit ook een fijne besloten groep met LK ook die je ook een goeie kunnen aanraden
Facebook heb ik niet.. Het goede nieuws is dat hij van woensdag 5380 gram naar vandaag 5535 gram gegaan is. Dus in 2 dagen 155 gram gegroeid! Hoera!