Baby 8 weken en vaak een speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieslie, 17 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Kan je een baby van 8 weken te vaak de speen geven??
    Hij heeft heel veel zuigbehoeftes en wordt er rustig van.
    Ook bij het slapen. Als hij echt helemaal onder zeil valt hij wel uit maar anders hoor je hem in zijn slaap er ook op zuigen. Nu vraag ik me toch af of we hem niet te snel een speen geven? Kan dit kwaad om heel vaak de speen te geven bij zo'n jonge baby??

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Het kan zijn dat je hongersignalen mist als je een speen gebruikt. Het best gebruik je een speen alleen na de voeding.

3. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Geef je borstvoeding of flesvoeding? Borstvoeding kost meer moeite van een kleintje, dus daarbij is het risico wat groter dat ie zich zodanig vermoeit met de speen dat hij niet meer genoeg puf heeft om voldoende uit de borst te drinken.

4. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ik geef gecombineerd. 4x borstvoeding en 2x flesvoeding.
    Naar mijn idee herken ik de hongersignalen wel.
    (Alleen snachts vind ik dat soms wel lastig, hij kan veel geluidjes in zijn slaap maken en kan ook snel even wakker schrikken en daarna gewoon weer in slaap vallen..)
    Hij is een gulzige en onrustige drinker. Heeft soms symptomen van reflux maar heeft er geen last van.
    Hier alle refluxregels toegepast en hebben al een lactatiekundige over de vloer gehad , alle tips toegepast en heb verschillende flesjes geprobeerd omdat hij zo snel drinkt. We hebben nu een fles (Avent fles,speen 0) waar hij rustig uit drinkt maar nog wel snel. Hier moeten we ons maar bij neerleggen denk ik.
    Verder is het een tevreden mannetje maar rustig in bijv de box liggen komt zelden voor. Hij is erg bewegelijk.

Deel Deze Pagina