Baby eet verf, schadelijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door NienT, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Mijn lieve ventje kauwt aan zijn ledikant en box sinds hij kan staan. Hij schraapt met zijn ondertandjes de verf er af. De box is van Bopita en ledikantje van Ikea. Dus dat is allemaal wel kindvriendelijke verf maar is dit in grote mate ook niet schadelijk?

Stukje van zijn ledikant. Zo is de hele rand rondom.

Bijgevoegde bestanden:

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ow jeetje, dat is wel al een flinke rand. Die verf, tsja goed is t niet, maar nu ziet je natuurlijk op t hout en met die scherpe tandjes krijg je splintertjes. Dat lijkt me erger.

Je hebt van die plastic randjes die je erop kan zetten, maar geloof niet dat die zo diep komen als jou kindje t doet.

Als je iets anders geeft, een bijtring ofzo, mss dat dat aantrekkelijk is om op te bijten?

3. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Ik vind het ook wel erg veel. Ik maak me meer druk om de splinters dan om de verf eerlijk gezegd. Kun je er geen stofje omheen doen?

Ik weet zo even niet of er al zoiets op de markt is, maar als er echt niks is zou ik hem nog eerder in een campingbedje van plastic laten slapen, tot het over is.

4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Lijkt me niet erg goed, eerlijk gezegd.. Misschien kun je er wat omheen maken?

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou je babyfoon even scherp afstellen en ingrijpen als hij het doet. Want deze hoeveelheid lijkt me niet goed incl houtsplinters. Heb je iets anders wat je hem kan geven als hij de hamster uit gaat hangen?

6. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Bedankt voor jullie reacties. Iets anders geven heb ik al geprobeerd. Dat vind hij niet zo interessant als dat knagen. Er komen gelukkig geen splinters los, daarhad ik al naar gekeken. Hij schraapt de verf eraf maar het hout zelf geeft geen schade. Die flintertjes op de foto is verf.
    Wellicht dus iets gaan verzinnen om er omheen te gaan maken.
    In het begin vond ik het nog niet zo erg omdat ik wist dat het kindvriendelijke verf was en ik dacht dat deze 'fase' wel snel over zou zijn. Maar in deze mate vraag ik me dus echt af of het nogsteeds niet schadelijk is.

Niemand die hier mee bekend is of tot wanneer ze dit blijven doen?

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik zou er stof omheen wikkelen, dit kan niet bepaald gezond zijn, kindvriendelijke verf of niet. Ik heb geen idee hoe lang het duurt maar als je geen andere oplossing hebt, zou ik hem voorlopig in een campingbedje leggen.

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Mijn dochter deed het ook maar in veel mindere mate. Ik heb er stof omgewikkeld. Ik zou, als dat niet helpt, dan maar een campingbedje proberen want het is een fase die wel overgaat! Nu doet mijn dochter het al lang niet meer gelukkig (17 maanden)

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja als het geen ecoverf is wat is het niet de bestanddelen zijn niet dodelijk maar kankerwekkend. Maar als het waterbasus val het mee meestaal.
    Wat nog slechter is dat als het geen hout is. Als het gelijmt is (zoals puzzels) zit er formaldehyde in wat bewezen kankerwekkend is als het vrij komt bij inademing. Weet niet of het massief hout bij je of niet maar dat kan zelf beter zien.
    Hier nam ze nooit veel in mond maar nu boven tandjes en ze wil allees bijten. Ik heb enkel massief hout speelgoed hier en paar plastic/stof van eco kwaliteit nu want aan triplex puzzels mag ze absoluut niet likken of bijten hier

Ik denk dat het door tanden komt.
    Probeer idd iets eromheen te doen of box spiral bijv of stof.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik dacht ook gelijk aan een campingbedje!

11. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Weet niet of t nog bestaat, dat anti nagelbijtspul, is heel bitter en misschien bijt je kindje dan niet meer op de rand als je t daar opsmeert

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mijn zoontje deed precies hetzelfde, zag er ook zo uit als bij jullie. Wij hebben bij de bouwmarkt iets gevonden wat we er omheen hebben gemaakt. Toen was het klaar. Ik maakte me er toen ook zorgen over of het niet schadelijk was dat geknaag aan de bedrand.

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn dochter doet t precies zo en ik ga nu bitex proberen. Dat nagelbijtspul is dat toch.

14. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Je hebt speciale strippen hiervoor die je erover plakt. Ben de link alleen even kwijt.

15. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier wel een box die ging splinteren, toen de box maar naar zolder gedaan....tja, hopelijk is het snel over en kun je het voorkomen.

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier ook op ledikantje van Ikea (hensvik) maar omdat t een golvende rand is kan er geen strip overheen. Een tijd dus in een campingbed gehouden en toen weer terug in eigen bed.. toen was t over. begon met 15 mnd stopte 2 mnd later..

Deel Deze Pagina