Lieve mama’s zijn er mama’s met baby en kindjes met groene ogen? Hadden ze dat al vanaf het begin al? Of ging het van bruin naar groen? Mijn dochtertje van 6 maandjes heeft elke keer een ander kleur ogen maar meestal zijn ze groen althans overdag bij een lichtval en in het donker heeft ze bruine ogen. Gaan deze nog veranderen?
Volgens mij ontwikkelt de kleur zich in ongeveer in de eerste zes maanden…en ik weet niet of van bruin naar groen of blauw logisch is ivm dat het pigment dan juist moet verminderen ipv vermeerderen… Zie bv. https://oogfonds.nl/onze-ogen/anatomie/oogkleur/ Mijn jongste dochter heeft trouwens ook bruine ogen die bij veel zonlicht groen lijken/zijn.
Mijn oudste zoon heeft groene ogen, bij hem zijn ze van donkergrijs naar lichtbruin naar diepgroen gegaan. Ik vind de kleur ogen van jouw kindje eigenlijk te donker.
De oudste heeft groene ogen. Als baby/peuter had ze hele heldere blauwe ogen, naarmate ze ouder werd werden ze groen. ik heb groen/blauw/grijze ogen, man heeft bruine ogen. Jongste dochter heeft nog blauwe ogen (4jr) en zoon van 2 heeft ook blauwe ogen.
Mijn oudste heeft echt alle kleuren gehad. Zij begin met bruin met een blauwe gloed. Daarna blauw, grijs en nu heeft zij groen/blauw/grijs met bruine spikkels. Met 4 jaar had zij haar definitieve kleur(en).