Baby Alleen thuis laten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik ga ook nooit weg zonder Alyssa, ik zou het mezelf nóóit vergeven als er iets zou gebeuren!
     
  2. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ik ga niet uitgebreid boodschappen doen, maar ik woon boven winkels en een enkele keer als mijn dochter net slaapt loop ik wel eens heel snel naar beneden om een iets te halen. Dan ben ik met 5 minuten weer terug. Naar mijn idee is het belastender voor haar als ik haar helemaal uit bed moet halen dan dat ik ff snel heen en weer ren. Natuurlijk check ik of er niks kan gebeuren en draai ik de deur heel goed op slot. Ik geloof niet dat je kindje meer risico loopt dat er iets gebeurd als het even 5 minuten in zijn/haar eigen bedje ligt, dan wanneer je met de kinderwagen op straat loopt. Daar kan iemand die kwaad wil ook de kinderwagen uit je handen rukken of je baby er ineens uit halen en in een auto stappen. Hier worden voorbeelden aangehaald van Portugal, maar dat zijn natuurlijk wel uitzonderingsgevallen. Net zoals dat iemand de baby uit je kinderwagen haalt, dat is ook een uitzonderingsgeval, maar het is weleens in het nieuws geweest een paar jaar geleden.

    Dat van die auto vind ik dan weer een ander verhaal, dat vind ik ronduit dom. Gewoon naar je werk gaan en je kindje in zo'n hete auto laten.

    Maar iemand die er goed over nagedacht heeft en heeft gecheckt dat er geen dingen kunnen misgaan kan best wel 5 minuten weg naar mijn mening. Die uitzonderlijke dingen (van je huis in de fik of je baby ontvoerd) kunnen net zo goed gebeuren waar je wel bij bent of wanneer je in huis iets aan het doen bent zoals de badkamer schoonmaken of ik noem maar wat. Maar dan heb ik het dus wel over hooguit 5 a 10 minuutjes hoor, langer zou ik ook nooit doen!
     
  3. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik doe het ook nooit, maar ik heb nog wel een tip voor de mensen die de babyfoon gebruiken en ergens (bij buren oid) op visite gaan.
    Plaats ook een brandmelder op de kamer van je kindje. Als er dan brand uitbreekt kun je het ook op de babyfoon horen..
     
  4. Moontje78

    Moontje78 Actief lid

    6 feb 2007
    137
    0
    0
    Ik zou écht NOOIT,NOOIT,NOOIT mn kind alleen laten al is het maar voor een paar minuten.Kijk naar die Madeleine die in Portugal ontvoert is!Absoluut niet!

    Ik heb toevallig deze week het boek van die Natascha Kampusch gelezen (dat meisje dat 8,5 jaar vast werdgehouden in een kelder).Verschrikkelijk!
    Nee,geen haar op mn hoofd die daar aan denkt!


    Er kan van alles gebeuren en een ongelukje zit in een klein hoekje!
    Vind het onverantwoord.Neem je kind dan gewoon mee of wacht tot hij/zij wakker is of je vriend/man thuis is!

    Vroeger werd er gewoon niet zo over nagedacht en toen hoefde dat waarschijnlijk ook niet maar in deze tijd met al die zieke mensen die je kind iets aan willen doen....
     
  5. Friemeltje

    Friemeltje Actief lid

    2 jul 2006
    406
    1
    0
    never te nooit niet!
     
  6. janina

    janina Actief lid

    ik laat tygo (6 week) sóchtends wel even alleen als ik mijn hond uit laat, is een amerikaanse stafford reu, als ik loop met de kinderwagen lig ik letterlijk ondersteboven en in een draagzak mag hij over 2 weken, vind het wel eng maar heb op het moment geen keus, dus als hij slaapt snel effe heen en weer!

    groetjes janina
     
  7. Niet meer actief

    ik heb het nog nooit gedaan maar dat er mensen zijn die het wel doen, kan ik soms best begrijpen. Ik heb het dan wel over bijv: hond uit laten, gauw in dezelfde straat wat halen hooguit 10 min. dus.

    Ik zelf kan het gewoon niet. Ik voel me daar absoluut niet goed bij. Als de hond bijv. de deur uitglipt dan zorg ik al dat (diegene wie ik de deur uitlaat) bij de deur blijft staan tot dat ik weer terug ben.

    Als ze straks wat ouder is dan zal ik mischien wel een keer alleen met de hond een blokje om gaan als ze slaapt maar dan heb ik het over een leeftijd vanaf 1 jaar ofzo..
     
  8. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    @lauratje: Nou ik begrijp die mensen dus niet, ik vind gewoon dat je ontverantwoord bezig bent, in mijn ogen spoor je niet als je boodschappen doen, OOK AL IS HET EEN STRAAT VERDER... je laat je kind gewoon niet alleen... En dan zeggen sommige '' ja maar dat is toch zielig als ze dan wakker worden omdat ze mee moeten '' nou ik heb liever dat mijn kleintje ff vijf minuten huilt omdat ze in de kinderwagen moet gaan liggen/zitten dan dat ik terug kom van boodschappen en mijn huis bv is afgebrand en die kleine daar nog in zat...
     
  9. Niet meer actief

    Zelf doe ik het ook niet want ik voel me daar niet goed bij! maar daarom respecteer ik wel andermans ideeën daarover. Je bent dit topic toch niet begonnen omdat iedereen het met jou eens moet zijn ;)
     
  10. missyb

    missyb Niet meer actief

    Ik zou het ook nooit doen..
    Ook niet met de hond een blokje om .
    het enigste wat ik doe is buiten zitten achter huis.
    bij de buren zou nog wel kunnen.
    maar boodschappen doen dat nooit er zal idd maar brand uitbreken.
    en dan kun je wel zeggen ik check alles heel goed, maar er zal maar brand bij de buren uitbreken.
    of er komt kortsluiting.

    Nee ik vind je hebt voor je kindje gekozen dus moet die ook mee met alles wat jij doet als er geen opas aanwezig is.
     
  11. Noebie

    Noebie Actief lid

    21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Mijn tante is/was ook zo. Zij liet haar 2 maanden oude baby gewoon thuis liggen slapen, op een matras, op de grond en ging dan zelf met haar man stappen. 'Hij slaapt toch wel' was haar antwoord :rolleyes: Dat was 12 jaar geleden en zij had toen geen babyfoon. En ook al had ze er 1 gehad dan had ze het midden in de disco toch niet gehoord :rolleyes:

    En 1 keer reed m'n oma voorbij haar huis en toen liep haar zoontje (hij was toen 1 jaar en een paar maanden) gewoon over straat terwijl er 2 auto's stonden te toeteren. Dus heeft m'n oma hem meegenomen naar haar huis, helemaal in de stress natuurlijk! 4 Uur later (!) werd ze gebeld door m'n tante met de vraag of haar zoontje toevallig bij haar was :confused: Tis dat ik het verhaal ong. 3 maanden geleden te horen heb gekregen (van haarzelf nota bene!) anders was ik dus ECHT wel met m'n 15 jaar naar de kinderbescherming gestapt. En dan nog durven vragen wanneer Alicia een nachtje mag komen blijven slapen :confused: Dacht het dus ECHT niet! Maar goed, dat laatste voorbeeld is een beetje off-topic, sorry :oops:.
     
  12. Niet meer actief

    wow Noebie, :confused: Kan me voorstellen dat je oma zich helemaal rot schrok toen ze die kleine zag.

    Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt, alleen was het bij mij door een kapotte babyfoon en liep ik als 2 jarige op een hele drukke straat. Mijn ouders waren bij de buren op visite...
    De politie heeft me toen van straat geplukt, maar ik had ook geschept kunnen zijn door een auto...

    Ik laat Kim dus ook onder geen beding alleen. Zelfs niet als ik bij de buren ben!
     
  13. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Kennissen van mijn ouders hebben dat meegemaakt. Even op verjaardag bij de achterburen. Kortsluiting, en door de rook waren 2 kinderen overleden... Het is verschrikkelijk om dat de rest van je leven mee te moeten dragen.
     
  14. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    in mijn ogen spoor je niet als je boodschappen doen, OOK AL IS HET EEN STRAAT VERDER... je laat je kind gewoon niet alleen.

    Ik vond deze topic wel leuk om over te discusseren, maar als je alleen maar kunt schriven dat je niet spoort en dom enz...bent, heb ik daar niet zo veel zin in. Je moet wel iedereen in zijn waarde laten.
    groetjes Bianca
     
  15. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb hem alleen ff alleen gelaten als ik de hond liet plassen buiten op het gras tegenover mijn flat. Dan ben ik binnen een minuut weer terug.
    Maar lang alleen laten zou ik ook niet doen.

    Mijn moeder heeft het vroeger wel gedaan. Zei ze tegen de buurvrouw dat ze boodschappen gingen doen op de brommer, 10 minuten verderop. Samen met mijn vader. Ik was wel boos hierover, heb haar gezegd kon hij niet alleen gaan dan? Waarom samen?
    Maar ik denk inderdaad dat het vroeger wel regelmatig werd gedaan.
     
  16. Niet meer actief

    nou idd dat bedoelde ik ook dus ;)
     
  17. Annet73

    Annet73 Actief lid

    18 jan 2006
    294
    0
    16
    Je hoort ook wel eens van mensen die het oudste kind naar school brengen terwijl de jongste thuis nog ligt te slapen.....Dan spreek je dus niet over een paar minuten van huis!
    Als ik de hond uitlaat ben ik, als hij echt niet meekan dus, een minuut of 3 de deur uit. Dat durf ik net aan........En met de hond maak ik het later op de dag weer goed met een lange wandeling....
     
  18. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik ga rustig bij de buren op de koffie als Dylan ligt te slapen. Zeker als het mooi weer is. Of ik nou in m'n eigen tuin zit of bij de buren, er zit maar een schutting tussen. Ik neem wel de babyfoon mee.

    Even een boodschapje doen zonder Dylan, denk het niet.
     
  19. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

    Bive Vind het heel grof om te zeggen tegen iemand van je spoort niet als je je kind alleen laat.

    Ik heb het ook wel een gedaan toen we nog in eibergen woonde als marki in bed lag te lapen haalde ik rick op van school de school is schijn tegenover ons.

    En een boodschap doen heb ik ook gedaande winkel was 4 huizen verder en was met een 5 minuten weer terug bracht wel de babyfoon naar mijn vriendin die tegen over me woonde.
     
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou het nooit doen en snap ook niet dat mensen dit wel kunne doen. wat als er brand uitbreekt of er inbreken binnenkomt en doordraait ja je weet nooit wat kan z'n kleintje dan voor weerstand bieden, en stel dat er onderweg iets met je gebeurt wie vertelt dat er nog een baby thuis ligt?. nee zou niet eens in me op komen. ik vind dat net zo dom als alleen in de auto achterlaten als je boodschappen gaat doen. bij de buren zitten vind ik anders dan heb je ook een babyfoon bij de hand en kun je net zosnel reageren als dat je thuis zou zitten
     

Deel Deze Pagina