Hoi allemaal, Ik vroeg me af of anderen dit herkennen of een idee hebben wat het kan zijn/ hoe we kunnen helpen. Onze baby 9,5 maand sliep eigenlijk altijd wel goed, maar sinds 2 maanden is hij elke nacht 2u aan een stuk wakker. Jammeren, huilen. We troosten hem door over zn rug te wrijven en bolletje te aaien. Meestal is dat voldoende. Maar als we weglopen begint het weer opnieuw, ook als hij écht weer sliep. Tot na 2 uur, dan gaat het dus ineens wel en slaapt hij weer diep genoeg. We dachten vanalles: slaapregressie, verlatingsangst, tandjes, koud, warm, luier, verstopte neus. Maar dat lijkt het niet per se te zijn. Tenminste; kan die slaapregressie zo lang duren? Het begon van de een op de andere dag. Hij doet al een hele tijd 2 dutjes overdag. Variërend in lengte tussen 3 kwartier en 1,5/2u. Maakt niet uit of hij overdag veel of weinig slaapt: de nacht blijft hetzelfde. Ik snap dat jullie net zo min als ik kunnen weten wat het probleem is, maar ben benieuwd of iemand dit herkent, dat lange wakker zijn snachts zonder 'wakker-wakker' te zijn / te willen keten? Of misschien heeft iemand nog een tip? Ik ben ook een beetje bang hem te leren dat die 2u aai-tijd snachts een nieuwe gezellige gewoonte is.
Wanneer begon het en in welk deel van de nacht gebeurd het? Hier was t iets lomps als de verwarming die bijsprong in de nacht waar R wakker van werd (lichte slaper). Ging zoeken naar t patroon en sliep op zijn kamer anders had ik t niet gevonden. Dat is dan ook net een hobbit, wakker = honger, fles werkt dan prima en dan is t of spelen of slapen wat volgt. G (diepe slaper ALS ze slaapt) was altijd al een party animal. Maar daar hoefde je dan weer niet heen. Die vermaakte zichzelf wel in bed al moest jij maar zien te slapen met een luid lallende en kraaiende mini. Party gedaan ging ze weer slapen, waren wel lange feestjes helaas. Maar dr zaten wel eens "oeps" gevallen tussen, benen klem, knuffie kwijt, speen zoek, toch een beetje honger en dan moest je wel opdraven. Uit ellende ging ik maar op een matje naast dr liggen als t zo'n kommer en kwel fase was. Dan werd de kommer en kwel ineeens partyyyyyy (klinkt in elk geval gezelliger) en vervolgens wat gemopper dat ik niet meedeed maar oke. Bij R heb ik gewoon zn 1 pers bed er al naast staan, maar zelden hoeven te gebruiken. Ben de makkelijkste weg maar gaan zoeken die de meeste slaap voor iedereen opleverde tegen de minste inspanning en die lange tijd vol te houden is.
Oh bedankt voor de ervaringen en tips!! Hij drinkt eigenlijk al sinds hij 4 maanden is ofzo niet meer snachts (heel snel al een grote drinker die bij de avondfles extreem veel vroeg, waar hij het dus wel lang op volhield). Hij krijgt nu om half 6 ofzo avondeten en om 7u nog een fles 180+6. Daarna gaat hij slapen en hiermee ging het eerst heel goed. Maar ik bedenk me nu wel dat dit begonnen is toen hij een beetje ziek was en minder dronk daardoor. Daarna hebben we zijn avondfles op 180 gehouden: voorheen dronk hij gerust het dubbele (I know, ik heb een erg hongerige baby) We gaan eens proberen hem vanavond weer een wat grotere fles te geven. Ik had niet per se het idee dat het honger was maar nu jullie het zo zeggen is het denk ik toch echt wel het proberen waard! Ben benieuwd! Anders ook goed idee om eens op zijn kamer te slapen en zien of ik iets op kan merken. Het is vaak rond half 4 /4u maar af en toe ook al een stuk eerder. Hoe dan ook slaapt hij na 2u weer verder tot 6-7:30u Bedankt!
Ik zou geen veel grotere fles geven, maar meer eten geven overdag en bij wakker worden een klein flesje of water. 180 ml is al een longdrinkglas vol qua hoeveelheid, dat is best veel voor het slapen gaan en na het avondeten.
Ohja dat kunnen we ook proberen. Hij krijgt qua vast eten wel al 2 stuks fruit, smiddags 2 boterhammen (+fles), een snackie, en met avondeten ook al een behoorlijk bord vol. Maargoed als we hem meer aanbieden gaat dat sowieso ook op. Dus misschien heeft ie dat dan toch wel nodig inderdaad! We waren bang om hem te veel te geven. Hij is nog zo jong!
Hier hetzelfde gedoe vanaf eind augustus. Ik geef wel een voeding 's nachts. Wel maar max 100 cc. Hij drinkt het nu op en slaapt verder, maar we hebben heel wat gehuil gehad. Hij sliep vanaf 7 weken door. Zat vanaf 11 weken op 4 voedingen, maar nu heeft hij opeens veel meer nodig. Hij is bewegelijk, dus het zal daar wel aan liggen.
Met een groeispurt kan alles. Rond tussen zo 0200 en 0400 is t het koudst van de nacht. Kan best zijn dat een beetje kou en een plekkie ruimte in buik een knorrige knul opleveren. Warme fles melk kan dan best helpen om t weer wat contenter te krijgen. Met G deden we nooit zo moeilijk over een flessie meer. Bij R al helemaal niet (-1,-1 en amper een spekkie). Die vraagt nu nog geregeld om een fles warme melk rond 2130 en als je ziet wat die wegknaagt sinds de hapjes/vaste voeding is je enige verbazing hoe dat in dat lijf past. Prima knul, jij je flessie melk waarom niet. En die gaat met een gelukzalig gezicht ook tot de laatste druppel leeg (210ml) in de ochtend start hij nog op met melk, die hoef je echt niet gelijk een boterham te geven. Het is net mij...
Ik zou hem meer geven hoor. Ik vind het best meevallen. Op die leeftijd kunnen ze nog zoveel eten. Als baby aten en dronken ze altijd veel met 1 jaar/ 1,5 jaar was het opeens over, dan groeien ze ook niet meer zoveel. Mijn baby eet en drinkt: 7:00 150/5 9:00 fruit 11:00 fles 180/6 12:00 1 a 2 boterhammen 15:30 150/5 17:00 avondeten 19:00 fles 180/8 (anders heeft hij nog honger, maar qua hoeveelheid past het er niet in) En dan werd hij de laatste weken alsnog om 3u wakker van de honger. Inmiddels is dat half 6. Meer eten lukt hier niet, dan wil hij daarna niet meer drinken en die voeding laat hem beter slapen en zijn eten niet.
Hier heeft onze middelste dit tot 13 maanden gehad, en dan gerust 2x per nacht 1,5 uur wakker. Ik zou het indd met een flesje proberen, bij onze jongste werkte dat, maar bij de middelste niet helaas! Succes, zolang wakker ‘s nachts is pittig!
Zeeeeer herkenbaar. Hier een klein mopje van net 9 maanden en ook wakker van bijv 12 tot 2 ofzo pffff. Voeding liggend kan...maar soms lacht ze hardop en bijt mij dan hard... Echt een kattenkop soms. En als ik dan haar afkoppel en zeg dat ze niet mag bijten zet ze het op een gillen... broertje wakker dan enz..Maar ze maakt ook ineens grote sprongen. Kruipt nu sinds anderhalve week goed en doet al pogingen om te gaan staan Dus ik denk een sprongetje..
Wij hebben dit soort capriolen altijd tijdens sprongetjes. Onze dochter is 14 maanden, zit in sprong 9 en is al een week lang iedere nacht zeker 2 uur lang klaarwakker. Komt hier op en aan met zulk soort fases...
Hier ook helaas. Vanalles geprobeerd en steeds alles uit willen sluiten. Uiteindelijk gaat het dan vanzelf over.. nadat wij helemaal gesloopt zijn van die slapeloze nachten achter elkaar. Nu zitten we alweer in sprong.. geen idee. Hij is bijna 2.
Ohh pff herkenbaar! Hier nu sprong 9, verkoudheid en kiezen die doorkomen. Slapen overdag gaat meestal wel redelijk, maar 's avonds en 's nachts is het altijd afwachten hoe het gaat. En zo ineens gaan de fases ook weer voorbij. Maar heel pittig.