Dames, Al ruim 1.5 week is het slapen overdag een compleet drama.. Hij is hartstikke moe, maar weigert gewoon om te slapen.. Zodra ik hem (overdag) in bed leg is het drama.. Hij word helemaal hysterisch.. Het is net alsof hij bang is voor zijn eigen bed.. Eenmaal op de arm word het ook niet beter, hij blijft maar huilen.. Uiteindelijk valt hij wel in slaap maar dan zijn we toch ruim een uur verder en slaapt dan ook niet langer dan een half uur/ drie kwartier.. 's avonds is echter geen probleem, ik leg hem na zijn fles in bed, doen een verhaaltje en speelt nog een paar minuten.. Daarna gaat hij lekker slapen.. We hebben het overdag en 's avonds hetzelfde slaapritueel, behalve zijn flesje en een verhaaltje.. Ik word echt lichtelijk wanhopig, want hij is de hele dag door hartstikke moe wegens slaap tekort.. hij slaapt maar 2x per dag, 's morgens en net na de middag.. rond half 2 is hij weer uit bed en slaapt ook niet weer tot hij 's avonds naar bed gaat.. Daarnaast is hij 's morgens om 5.15 uur wakker.. Hij is gewoon klaar wakker.. af en toe na de fles gaat hij nog slapen maar die keren zijn op één hand te tellen en dit gaat nu al zo'n 4 weken.. Hij gaat rond 19.00 uur naar bed, dan is hij gewoon moe.. als ik het al kan rekken tot 19.30 is hij alsnog om 5.15 uur wakker.. Het maakt gewoon niet uit hoe laat hij naar bed gaat.. Laten huilen hebben we al geprobeerd maar werkt gewoon niet Naar mijn idee heb ik alles al geprobeerd (zowel overdag als 's morgens vroeg) dus ik hoop dat jullie enig idee hebben wat dit kan zijn..
Wacht je misschien te lang met in bed leggen, dat hij dus al supermoe is en daarom niet kan slapen??? Anders kan het op deze leeftijd wel een soort verlatingsangst zijn, wij hebben die fase hier nu een paar keer gehad. Wat ik altijd doe: meisje met de rug naar mij toe leggen (ze slaapt op haar zij) zodat ze mij niet kan zien, anders achter het bedje zitten. En dan leg ik mijn hand op haar lijf, zodat ze weet dat ik er nog ben. Dan zeg ik zachtjes dat ze lekker moet slapen en dat ik eventjes blijf zitten. Na 2 minuten valt ze rustig in slaap en dan ga ik weg. Dat hou ik 2 of 3 dagen vol en dan is het weer klaar. Ik ben in elk geval geen voorstander van laten huilen, ik ben van mening dat kinderen zeker op die leeftijd het niet doen om hun ouders te pesten. (is geen aanval op jou hoor, dat is meer een algemene opmerking) Als hij overdag beter slaapt zul je zien dat hij s nachts ook langer slaapt. Hoe uitgeruster kindjes naar bed gaan des te langer slapen ze. Suc6
wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Dat ga ik straks proberen, heeft net fruit en drinken gehad dus even laten zakken en opnieuw proberen.. Meestal begint het huilen pas als ik naar beneden loop.. maar het is echt alleen overdag.. 's avonds nooit een probleem, hij gaat na het spelen meteen slapen.. leg hem meestal op bed als hij één keer in zijn oogjes wrijft.. Laten huilen lukt me nooit langer dan 2 minuten.. vind het zielig en eigenlijk niet nodig, maar als ik al 3 kwartier bezig ben word ik zelf nogal gefrustreerd en ik dus dus absoluut niet boos op hem worden (is tot nu toe gelukkig nog nooit gebeurd) en wil het graag voorkomen.. doordeweeks ben ik alleen thuis dus heb ook niemand die het dan even overneemt.. in het weekend als mn man thuis is kan ik bijtanken en neemt hij het meeste op zich, gaat er ook vroeg uit enzo.. maarja, aan het eind van de week ben ik zo moe, dan lukt het gewoon niet meer..
Als hij idd begint te huilen als je wegloopt zal dat het wel zijn. Het belangrijkste om het te laten slagen is iig dat hij je niet kan zien, want dan wordt het "gezellig". Om te testen of hij in slaap valt kun je op een gegeven moment je hand van hem af halen, als hij dan niet reageert is tie al lichtjes vertrokken.
Wij hebben ook zo'n periode gehad. Zal wel een sprongetje of iets geweest zijn. Wat ik meestal deed is met een klein flesje sap naar bedje brengen. Ik streelde zijn voorhoofd altijd even en door zijn haartjes en vertelde daarbij dat hij lekker moest gaan slapen. Meestal hielp dit wel.
heb zijn bed op een andere plek neergezet in zijn kamer.. Misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben? omdat het vanmorgen zo'n drama was om te gaan slapen heb ik het nog iets verder van de deur afgezet.. Hij bleef nu rustig liggen, zonder huilen alleen merkte ik wel dat hij constant naar het raampje bovenin zijn deur zat te kijken.. Licht dus aangelaten nu en wonderlijk genoeg slaapt hij nu.. Kan een baby bang zijn in het donker? (jaja, waarschijnlijk domme vraag)