Baby 7 maanden vervelend met eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem2310, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.767
    2.178
    113
    Hoi allemaal!

Ik heb een schat van een meisje van 7 maanden. Ze is over het algemeen altijd erg lief en makkelijk.
    Alleen sinds de laatste tijd gaat ze tijdens haar hapje erg vervelend doen. Ze wil dan de vork/lepel uit mijn handen slaan, spuugt het eten expres uit, etc. Ik probeer haar dan te corrigeren door 'Nee' te zeggen. Wat zij vervolgens doet is een brutaal bekkie opzetten en gewoon doorgaan met het gedrag. Uiteindelijk houd ik dan maar op met het hapje.
    Herkennen jullie dit en hoe pakken jullie dit aan?

2. Carro

Carro Lid

5 jan 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Ik ga het gevecht niet aan.. uitspugen, gooien met eten of naar de lepel slaan is hier stoppen met eten. Ik leg het ook uit dat ik daarom het bordje weg haal.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Haha.
    Misschien wil ze het zelf doen ipv van een lepeltje af happen. Gewoon uit het vuistje dus. Het willen voelen hoort ook bij het leren eten. Niet brutaal, maar gewoon ontwikkeling.
    Wat ook kan helpen is je baby een tweede lepeltje geven die ze vast wil houden en dat jij met de andere de hapjes geeft.
    Of ze is gewoon klaar met eten?

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik gaf mijn dochter vaak zelf een lepeltje waar ze dan mee speelde een ondertussen kon ik haar voeren.

5. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.767
    2.178
    113
    Dat tweede lepeltje is zeker een goed idee! Dat ga ik vandaag meteen proberen.

6. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eigen lepeltje en eigen bakje geven dat hielp hier altijd, dan leren ze ook lepeltje of vorkje te gebruiken

7. Koon

Koon Niet meer actief

In ieder geval het idee loslaten dat een kindje van 7 maanden expres brutaal doet en het woordje nee snapt.

Inderdaad zelf laten doen, een extra lepeltje geven werkt hier altijd goed. Of stoppen met eten. Misschien lust/wil ze niet meer als ze het uitspuugt.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Inderdaad proberen af te leiden en/of een eigen lepeltje te geven. Of als je gepureerd eten geeft erna wat eten ongemalen in d'r handjes geven of op een eigen bordje voor d'r zetten, terwijl je steeds een hapje naar binnen stopt.
    Streng toespreken e.d. heeft nu nog niet zoveel zin. Ze heeft nog helemaal niet door dat ze iets doet wat niet mag. Ze is vooral aan het ontdekken en wil graag de aandacht denk ik, vandaar dat ze wat rare fratsen uithaalt.

9. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hier eet mijn zoon van zeven maanden alleen als ik hem ook een schijfje komkommer Geef om op te kauwen. Tweede lepel ziet hij als zwaard om mijn lepel te pareren.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier wil hij alles zelf eten met z'n handen. Een lepel of vork beland binnen 3 tellen op de grond. Als ik stukjes voor hem neerleg gaat het prima.
    Zodra hij gaat gooien haal ik zijn eten na 3x gooien weg.

11. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mevrouw wil ook per se een eigenlijk lepel. En dan nog neigt ze er nog wel eens naar om met haar andere hand de lepel waarmee ik haar voedt vast te pakken. Als ze hier gaat proesten is ze klaar of vindt ze het niet lekker.
    Mbt 'corrigeren', op deze leeftijd moet je niet verwachten dat ze al goed nee snappen en wat de consequenties zijn. Ik heb wel begrepen dat het wel goed is om het te blijven duidelijk maken (als ze iets doet dat niet mag) zodat ze tzt het wel eerder gaat begrijpen.

12. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    1 arm achter je en 1 handje vasthouden probleem opgelost?

13. tuc

tuc Niet meer actief

wow hier zou ik nooit aan beginnen. Ik vind dat nogal zielig.

Overigens kan ik mij weinig voorstellen bij een baby van 7 maanden die een brutaal bekkie opzet:$;)

Maar goed ik snap sommige baby's wel met die geprakte en gepureerde prut. Ik zou het zelf ook veel fijner vinden als ik het herkenbaar op mn bord kreeg en zelf kon bepalen hoe groot mn happen waren en wanneer ik ze in mn mond stopte ipv dat iemand dat bij mij deed.

Hier overigens nooit enig probleem met eten gehad, nu bijna 8 en bijna 4.

14. Koon

Koon Niet meer actief

Je maakt een grapje toch? :$

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Serieus? :(

Ik zou sowieso niet beginnen aan het dwingen van eten. Daar word het niet leuker van. Elk hapje is mooi meegenomen, maar met 7 maanden zou ik me er niet al te druk om maken.

16. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Vervelend doen? Eten expres uitspugen? Corrigeren? Brutaal bekkie?
    Ik zou denken dat het om een 2-jarige gaat. En ja, die kun je aanspreken op het gedrag en daar consequenties aan vast hangen. Een kind van 7 maanden is gewoon aan het ontdekken. Geef haar zelf de regie over het eten. Er verdwijnt misdchien minder in hasr mond, maar ze heeft wel meer plezier.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    Hier bieden we het eten aan in stukken.
    Ze eten dan zelf, en dat vonden we zelf (en hun ook) veel fijner.
    Misschien het overwegen waard :)
    Op Facebook heb je er een groep over "bijvoeden vanaf 6m a la rapley"

18. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.767
    2.178
    113
    Hihi, ik weet dat het gek klinkt maar kleintjes van deze leeftijd kunnen al wel degelijk 'manipuleren'. En het woordje nee begrijpt ze wel redelijk, ze reageert daar wel op. Maar zij blijkt ook al behoorlijk 'helder' te zijn voor haar leeftijd...
    Handjes vasthouden wil ik niet doen, het eten moet wel leuk blijven.
    Haar maaltijden bied ik al in stukjes aan. Mijn meisje is een makkelijke en goede eter en is al een hoop gewend.

De tip van een extra lepeltje werk echt perfect. Ze probeert me nu een beetje na te doen en eet er zelf ook een hapje mee.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor een kindje van 7 maanden kan niet manipuleren, ook niet eentje die heel helder is.

20. Koon

Koon Niet meer actief

Sowieso vind ik over manipuleren spreken als je het over kinderen hebt heel naar.
    Kinderen ontdekken, ontwikkelen en proberen uit. Manipuleren hoort daar niet bij. Niet bij kinderen die zich over het algemeen normaal ontwikkelen.
    Tuurlijk reageert een baby op het woordje nee. Ze vinden alles prachtig wat mama zegt. Maar begrijpen doen ze dat echt niet.
    Ik zou bij zo'n jong kind ook zeker niet deze insteek nemen. Leidt ze af, ben inventief. En ga zeker niet dwingen om te eten.

Deel Deze Pagina