Baby 6 maanden eten op vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimb85, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag. Over 7 weken gaan wij op vakantie naar Ibiza en onze dochter is dan precies 6 maanden. Nu zit ik alleen met het volgende. Ze mag dan natuurlijk vast eten ( doet ze nu al maar zonder aardappels e.d) maar hoe doe je dat op vakantie? Hier thuis maak ik alles vers voor haar en vries ik in zodat ik er weer een week tegenaan kan maar op vakantie wordt dat lastig. Ook eten met kruiden mag natuurlijk niet.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik hoor het graag :0 liefs Kim

2. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ik weet niet hoe je de vaste voeding geeft, rapley,prakken of pureren. En of je op een camping bent of in een hotel zit.

Maar ik zou als je ,Rapley of prakken doet,in een hotel of restaurant bent gewoon vragen of ze een beetje groente apart willen stomen zonder zout voor je kindje. Dan kan je dat zelf zo geven of prakken evt op je bord. Pureren is een ander verhaal.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Potjes. Op vakantie is het anders geen doen om het klaar te maken en vers te houden.

4. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Dit!
    Zo doen wij het ook. Je kind kan dan op z'n eigen tijd eten. Wij eten op vakantie op andere tijden en dan heeft je kind in ieder geval al gegeten.

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Wat ik vorig jaar deedbij mijn dochter die toen 11 maanden was is eten voor 2 dagen klaarmaken. 1 portie voor die dag en 1 portie voor de dag erna. Had bakjes meegenomen, dus dat kwam goed van pas. Kocht bij de supermarkt diepvries groente en maakte dat klaar met een aardappel en stukje vlees. Zo hoefde ik niet elke dag iets klaar te maken. Potjes waren daar (in Tenerife) heel erg gepureerd en dat vond mijn dochter toen niets meer, vandaar dat ik het zelf klaarmaakte. Als wij dan later aten of uiteten gingen kreeg ze altijd nog een.hapje van ins of een stukje stokbrood of dergelijks.

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    met zes maand heeft je kind qua voedingswaarde/stoffen nog wel genoeg aan borst/flesvoeding. Ik zou voor dat weekje dus niet moeilijk gaan doen maar gewoon wat groente/fruit/brood meegeven van wat je zelf eet. Zo deden wij het, gewoon als wij aten wat groentes geven (asperges en watermeloen vond hij heerlijk!) en af en toe een stukje stokbrood. vond het niet een belasting of zo, denk dat ik zoektocht naar potjes en warmmaakplekken lastiger had gevonden :)

7. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Maar hoe voedt je nu?

Sowieso wat er hier boven wordt gezegd, met 6 maanden is het echt nog oefenen. Dus je zou een verse banaan kunnen geven (kun je ook nog pureren indien je dat doet), of ander vers fruit.

Toen DL 10 maanden was en we waren op vakantie vroegen we altijd wat groente in het restaurant speciaal voor haar, dus zonder kruiden/vetten. Dat kregen we altijd, alleen jonge mensen keken er raar van op, alle moeders/vaders snapte het meteen :D

8. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik zou gewoon potjes geven :)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Banaan en peer lukt zowizo vaak wel, qua avond eten zou ik inderdaad een potje geven maar ik weet niet hoeveel je kindje nu eet? Bij ons begonnen we met 6 maanden met eten en aten ze echt nog geen hoeveelheden op die leeftijd.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Hier met 6 maanden met bijvoeding begonnen en op vakantie deden we hetzelfde als thuis. Meteen in stukken gegeven, dus geen gedoe met fijn maken. Ze at gewoon groenten e.d. mee wat wij ook aten.
    Maar goed wij kamperen dan ook, in de meeste al inclusives zou ik het eten niet aan mijn baby durven geven...druipend van het vet.

Ik zou om deze reden geen potjes gaan geven. Zelf lekker koken en geschikt maken voor je kindje.

11. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Potjes en fruit kun je vaak wel vers geven.
    Ik zou in ieder geval niet in een restaurant vragen om groenten voor je klaar te maken. Potje opwarmen is soms al lastig ;)

Wij zaten in een appartement en ik kon dus wel vaak vers geven op vakantie.

12. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Lang leve de Olvarit :)

13. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Met 6mnd was het hier gewoon even een weekje weer enkel borst. Gewoon voor het gemak. Later deden wij Rapley met wat voorhanden was. Nu koken wij wel quasi altijd zelf op vakantie, maar zelfs met een B&B, hotel, of restaurant maakten we afspraken (ivm gestoomde of gekookte groenten, geen kruiding). Dat was eigenlijk nooit een probleem. Potjes heb ik eigenlijk nooit gegeven, paste ook niet in onze visie (Rapley).

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gaan jullie naar een camping, hotel, appartement? Dat bepaalt natuurlijk wat het handigste is. Wij zijn gaan kamperen toen onze oudste 8 maanden was. Dus konden zelf koken. Als we uit eten gingen at ze wat van ons en gaven we haar (vers) fruit. Overdag kreeg ze dan groente (ook vers). In een appartement kan je dat ook prima zo doen. Mocht je iets van een babycook hebben kan je die meenemen als je op je kamer niet kan koken.
    En ze is dan 6 maanden, leuk als ze wat naast haar melk eet maar het hoeft niet persé.

15. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    dank allemaal voor de reacties!
    ze eet nu ook al wat, groente savonds vers en potjes fruit, vers vind ze (nog) niet lekker. we hebben een appartement dus ik probeer af en toe zelf wat te koken voor d'r maar het kan dus geen kwaad als ze een dagje overslaat?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee hoor is geen probleem. Veel mensen starten pas met 6 maanden met bijvoeding, dan eten ze vaak nog haast niets. Bij mijn jongste vanwege medische problemen pas echt gestart met bijvoeding toen ze 8 maanden was ;)

Deel Deze Pagina