heyhey, een vriendin van me vertelde dat ze haar baby van 5 maanden liet "staan" maar dat is toch hartstikke slecht??? ze zet hem zeg maar op haar schoot en hij duwt zich aan de beentjes op en ze laat hem dan dus "staan" en dat oefent ze ook echt met hem maar is dat niet veel te vroeg? ik heb Max nog geen een keer laten "staan"...of moet ik dat wel gaan oefenen?? groetjes floor
Yara deed dit ook. niet dat ik het ging oefenen maar ze deed het telkens als je dr op tilde. Zolang ze het zelf aan gaf zag ik er niet zon probleem in, maar nee, ik ging het niet expres oefenen.
Mijn meisje staat al sinds 4 maanden, ze springt zelfs al! Kan dr moeilijk terug drukken, dat lijkt me ook niet goed
Mijn zoontje wil ook constant 'staan'. Zodra ik hem optil schieten die beentjes uit alsof het een landingsgestel is . Ik probeer het wel te voorkomen, maar eventjes kan geen kwaad denk ik? Hij vindt het in iedergeval prachtig...als hij 'staat' grijnst hij van oor tot oor.
Oefenen zeker niet, een baby van 5 maanden moet lekker op de buik liggen. Overigens doen veel baby lekker huppelen op schoot (staand) als de ouders ze onder de oksels vasthouden. Dat is natuurlijk wel leuk. Maar op de leeftijd mag een baby echt nog niet met het gewicht steunen op de heupen en benen.
Hier ook een baby die al met 5 maanden wilde staan op schoot en dan liefst ook springen. heb dit nooit aangemoedigd, wilde hij zelf.
haha grappig dat al zoveel baby's dat doen. die van mij doet dat nog helemaal niks is nu volop bezig met het rollen onder de knie te krijgen...vindt hij prachtig nu hij het een beetje kan...
Hier wil de kleine ook steeds staan. Lastig met in bad doen, hij gaat dan niet zitten. Maar idd niet te lang en niet met het volle gewicht zelf laten steunen dan kan het gaan kwaad. En ieder kindje doet alles op zijn eigen tijd, toen hij een tijd heeft geprobeerd te rollen, en het niet lukte is hij er nu maar mee gestopt (denk ik), haha!
Hier ook een kleintje van 5,5 maand die gaat 'staan'. Deed de oudste ook. Ik laat hem maar, maar zal het ook niet gaan stimuleren ofzo.
Mijn zoontje deed dit ook vrij snel, ik heb het wel toegelaten, hij had zulke stevige benen en was ook heel sterk in zijn benen. De dochter van mijn vriendin had juist weer hele wankele benen en deed dit staan niet echt. Ik denk dus dat er gewoon heel veel verschil is voor welke kindjes dit wel en niet goed is. Wat hun krachten zijn en wat ze zelf als eerste willen oefenen.
Die van mij had ook geen interesse in staan hoor! Gelukkig niet ook. Vond het heerlijk dat ze gewoon nog lekker op schoot wilde zitten/liggen. Knuffelt veel fijner! Heb het staan nooit geoefend. Weleens iets hoger vastgehouden om te zien of ze haar beentjes wilde strekken, maar nee hoor. Ging altijd zitten. Toen ze nog iets ouder was, denk rond een jaar alweer, heeft mijn zusje haar eens geprobeerd te laten staan. Toen vond ze het opeens wel leuk. Maar ik had het echt niet geaccepteerd als iemand met 5 maanden met haar zou gaan oefenen! Dat kunnen die heupen idd nog niet aan. Komt vanzelf! Lekker hun eigen tempo laten bepalen.
De orthopeed hier zei dat het niet erg was, zolang hij maar zich zelf omhoog duwt, en je hem/haar dus niet zelf staand neerzet. ( de mijne doet dit al zelf sinds hij ongeveer 3,5- 4 maanden was)