Baby 10 maanden schilferige hoofdhuid en berg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelein, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Onze dochter is 10 mnd oud en heeft al maanden forse berg.
    Dit hebben we deels weggekregen door olie op de hoofdhuid te doen, de dag erna kamden we een groot deel weg.
    De plek waar we dit gedaan hebben ( halve hoofdje) is berg-vrij, maar daarvoor in de plaats is een hoofdhuid tevoorschijn gekomen die op een woestijn lijkt :(. Zo ongelofelijk droog, een dikke laag witte schilfers. Het lijkt bijna wel of ze psoriasis heeft :(

De andere helft van dr koppie zit nog vol berg. Maar ik durf dit niet zo weg te halen omdat ik bang ben dat ze dan helemaal vol komt met schilfers.

Ze heeft een dikke bos haar dus we smeren er niet makkelijk even wat op..

We wassen haar haar zelden, alleen als het heel vet is dus een reactie op shampoo kan eigenlijk niet. We douchen haar eens in de 2-3 dagen omdat ze ook eczeem heeft op dr lijfje.

Heeft iemand goede tips?!

2. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dochter hier heeft ook erg droge huid en reageert heel slecht op olie; wordt de huid (hoe vreemd ook) nóg droger van. Berg heeft ze ook en verdwijnt gewoon langzaam. Verder gaat ze ongeveer 1x per week in bad en wassen we haar de rest van de dagen gewoon even met een washandje. Sterkte!

3. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is eczeem en berg bij zoontje weggetrokken sinds we hem elke dag douchen. Een keer in zoveel tijd zijn haar wassen met weleda wasgel (zeepvrij).
    En misschien in plaats van olie wat vettige crème gebruiken, vaseline bv. Door babyolie werd het hier alleen erger wat betreft berg, en hij verloor zijn haartjes ook nog.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb laatst bij mijn 3-jarige (met lang haar) berg in oogwenk weggekregen met Dr Leenarts Bergzalf (etos). Was tip van hier en werkte echt als een tierelier ;). Een nachtje intrekken, kammen met bijgeleverd kammetje, haren wassen met baby shampoo en klaar.

Tot op heden niet meer terug gezien :D (nu een maand of zo?)
    Heel stuk beter dan mijn vroegere ervaringen met babyolie e.d.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dank allemaal!
    @jocelyn: wij doen het idd ook zo. Dagelijks poedelen met een washandje ( billen vaak 2-3X per dag want doe dit ook als ze gepoept heeft). Olie op haar huid is idd niks. Zelfde geldt voor mijn huid trouwens.
    @miki: elke dag douchen zou hrt echt dramatisch erger maken. Ze heeft forse plekken na het douchen en na het zwemmen.
    @kache: Ah dat ga ik ook eens proberen! Alleen, lukt dat met smeren met een bos haar?

Deel Deze Pagina