Volgens mijn kraamhulp worden babies onder de 3 maanden niet verkouden. Toch heeft mijn kindje van 1,5 al 2x een hard snotje gehad en eens een kuch. Volgens mijn broer had zijn zoontje t ook. Ik kan het me echter niet herinneren bij mijn oudste. Heeft jullie jonge baby wel eens een sporadisch snotje of kuchje gehad?
Hier was onze kleine man ook snotverkouden toen hij 9 dagen was! Dronk hierdoor zijn flessen erg slecht! Toen zijn neus gedruppeld met zoutoplossing met Pipetje en een uitje bij zijn bed! Ik heb de huisarts ook naar z'n longen laten luisteren, hij was nog zo klein! Gelukkig had hij baat bij het neusdruppelen en was het snel weer over..
Ja hoor hier ook regelmatig snotjes en hij is ook al een keer verkouden geweest (veel niesen en kuchjes )
Kan prima hoor; baby's hebben vaak wel een flinke boost qua weerstand die eerste maanden, maar dat betekent niet dat ze niet ziek kunnen worden. Snot kan echter ook gewoon afval van het neusje zijn zonder dat dit duidt op een virusje.
Mijn zoon was 1,5 week na zn geboorte zo verkouden (+ koorts) dat hij opgenomen is in het ziekenhuis (RSV verdenking). Het is dus complete onzin dat een baby < 3mnd niet verkouden kan worden
mijn jongste lag met 10 dagen met fikse koorts in het zkh opgenomen... griepje... was zelf ook ziek. kan dus wel
Lijkt me volkomen onzin. Zoontje is nu drie weken oud en goed verkouden. Dochter is destijds op zes weken in het ziekenhuis opgenomen wegens rsv.
Ja hoor, bij de jongste einde vd kraamweek verkouden. Onze kraamhulp zei dat het juist heel vaak voorkomt, zeker bij baby's die in het ziekenhuis zijn geboren en daar nog enkele nachtjes hebben moeten blijven, ivm de airco etc.
Onze oudste was al direct verkouden na haar geboorte. Volgens het ziekenhuis kwam dit wel vaker voor... Mijn jongste was een paar weken na haar geboorte ook verkouden en had tevens al een oorontsteking toen ze 7 weken oud was.. Zij pikt fijn alles op van de oudste
Mijn zoontje was snotverkouden een paar dagen na de geboorte en is daardoor een paar keer gestopt met ademhalen en werd helemaal blauw/paars/grijs en slap. Baby's kunnen namelijk niet door de mond ademhalen tot ze 4-6 maanden oud zijn. Zoontje heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen met het RS-virus. Veel mensen wuiven een verkoudheid weg, maar het is echt geen grapje bij kleine baby's. Houd ze alsjeblieft in de gaten!
Ons dochtertje is nu 8 weekjes oud, en al ruim 3 weken verkouden. Volkomen normaal volgens de huisarts, en dat kan zeker wel 6 weken duren.. Dus geen zorgen meid!
Misschien Stel ik nu een heel domme vraag, maar als een baby een snotje heeft, wil toch niet zeggen dat hij verkouden is?