Baby; écht gras of kunstgras?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje87v, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij willen onze tuin, d.m.v. gras, wat kindvriendelijker maken voor ons zoontje van 4,5 maand. Daar kan hij een stuk beter op spelen dan het grind wat er nu ligt ;)

Nu twijfelen we nog tussen echt gras en kunstgras.
    De duidelijke voordelen van kunstgras zijn natuurlijk weinig onderhoud, en het is erg snel droog. En voor de kwaliteit hoef je het niet te laten, er zijn tegenwoordig hele goede soorten. Het zal maar een klein stukje zijn, dus de hogere kosten maken ook niet uit.

Maar op één of andere manier heb ik het idee dat écht gras misschien leuker is voor kindjes? Hoe ervaren jullie dit?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.887
    3.922
    113
    Als het even kan echt gras!

Maar ik weet niet hoe groot het is, een heel klein stukje is lastig mooi te houden dan is kunstgras misschien een betere optie.

3. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Wij hebben echt gras vervangen door kunstgras. Vinden wij veel beter en zoonlief ook.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Wij hebben een veldje van echt gras achter in de tuin. Kruipt dochter lekker overheen.
    Ze worden er wel iets viezer van en soms verdwijnt er een sprietje in de mond ;) maar vind t er wel mooier uitzien dan kunstgras! En we hoeven t alleen af en toe te maaien en wat zaadjes in de kale plekjes

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Echt gras lijkt me prettiger. Kunnen ze ook uittrekken, ervan proeven.. En ja, dat hoort ook bij opgroeien :)

6. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik ben absoluut voor echt gras. De beleving van de natuur ofzo, de geur, het leven in het gras (insectjes) etc. Ik heb eerlijk gezegd niks met kunstgras.

7. fafa

fafa Niet meer actief

Eens met mijn drie voorgangers. Mijn kids (nu 5 en 2) doen weinig liever dan helpen in de tuin. En ons grasveldje inzaaien, harken, bemesten en besproeien vinden ze ook te gek. Toch veel leuker en leerzamer dan zo'n suf stuk plastic? :)
    Wat mij betreft is "natuurbeleving" een belangrijk deel van de opvoeding, en dat begint in je achtertuintje.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben het hier mee eens. Moest aan dit topic denken doordat er een merel wormen aan het pakken was uit het gras. Heb even gewacht tot hij klaar was. Vind dat zo mooi! :) Hebben echt maar een klein stukje maar ben er zo blij mee ;)

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier recent overgestapt van echt naar kunstgras. Onze eigen katten zaten er steeds in en daardoor zaten wij er nooit.

We hebben iets duurder kunstgras, maar het ziet er super mooi uit (ben echt een zeurpiet wat dat betreft)! veel verschillende kleuren enzo.

Enige wat ik mis zijn madeliefjes erin, maar dat doen we dan wel in het grasveld naast ons huis!

10. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Kunstgras! Snel droog, kan speelgoed/zwembad op staan zonder lelijke plekken en onderhoud is minimaal qua tijd.
    Onze beste tuininvestering tot nu toe

11. tuc

tuc Niet meer actief

Absoluut kunstgras...het is echt geen nep stuk plastic als je goed kunstgras neemt. Bij ons ziet echt niemand dat het kunst is.
    Het is zo fijn schoon te houden...je kunt het zelfs stofzuigen:D en gras geeft echt nasty vlekken die er amper uit gaan.

Ik vind ons kunstgras echt de beste investering ooit.

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Kunstgras! Ik ben jaren tegen geweest, vorig jaar toch overstag gegaan en ben er super blij mee. Weinig onderhoud en nu vind ik het echt lekker om in het gras te liggen, ipv die vochtige modderzooi met beestjes. Zoon speelt er ook heerlijk op.
    Het is heerlijk zacht en ziet er echt uit. Die natuurbeleving hebben we wel buiten de tuin;)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe je het ook wendt of keert, het is nep :p
    Hier geen vochtig gras of vlekken in kleding. De beestjes erin vinden wij juist leuk.

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Echt gras is lekker koel op warme dagen.
    Wij wilden eerst kunst maar zijn toch voor echt gegaan. Maaien en sproeien, mijn vriend vindt dat heerlijk na een dag hard werken en mijn dochter vindt het geweldig de bloemetjes er tussenuit te plukken!
    Grappige is dat wij er grond uit de oude tuin onder hebben en ineens hadden we er hyacinten in! Zo leuk als eerste teken van de lente!

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.860
    5.098
    113
    Wij hebben echt gras en bevalt heel goed. We hebben wel aardig wat gras dus we twijfelen wel eens om kunstgras te nemen ivm onderhoud. Maar voor nu vinden we het prima en houden we het zo

16. Dievertje1

23 mrt 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig net besloten om ons kleine stukje gras 10 m2 om te zetten naar kunstgras....Ik ben echt voor de natuurbeleving....Dus lang uitgesteld....maar nu de kinderen wat groter worden en veel op het gras spelen...ook als het nat is...blijft er weinig van het gras over...😯...Nu kunstgras...en moet zeggen...ideaal!!
    Wel bewust de rest van de tuin heel groen gehouden...

17. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Dit! En gras uittrekken, eraan ruiken, door de vingertjes laten glijden, als een cowboy een sprietje in de mond...heerlijk!

Deel Deze Pagina