Ik ben mn voorraadkast aan het opruimen en ik kom het volgende tegen: pak voor kwarktaart tht feb 2012 pak voor appeltaart tht mei 2012 spliterwten tht 2012 Zouden jullie dit nog gebruiken?
Ja joh dat is allemaal droog spul, daar gebeurt niets mee. Gewoon gebruiken. Er is sowieso een verschil tussen de THT en de TGT datum, zie Houdbaarheidsdatum (THT/TGT) | Voedingscentrum
Persoonlijk zou ik de kwarktaart weggooien, de rest niet (appeltaart wel zsm gebruiken). Maar denk niet dat je er iets van krijgt hoor
Het enige van tht is zo uit mn hoofd, dat als je het na die datum gebruikt de fabrikant er niet verantwoordelijk voor is als je ziek wordt enz.
In dat pak kwarktaart zit echt geen kwark of andere zuivel hoor dan had het in de koelkast moeten staan. Dat is gewoon poeder met een smaakje. En appeltaartmix is ook alleen maar meel en suiker en een beetje kaneel. Kun je nog jaaaaaaaaaarenlang bewaren.
Je brengt me nu wel op ideeen trouwens.. Wilde dat tijdje terug al doen, maar toen was de grijze container net geleegd.. Vind het handiger om te doen als ie bijna aan de weg moet (a.s. maandag) en heb de container nog maar tot de helft vol.. Ruimte zat dus..
Is een tijd geleden nog een docu over op TV geweest. Die THT-datum staat erop omdat tot die datum de producent dan aansprakelijk is voor de kwaliteit van het product en eventuele dingen die mis zouden zijn. Maar droge kruidenierswaren zijn errug lang houdbaar, veeeeeeel langer dan de THT-datum, dus ja: je kunt ze rustig nog gebruiken
Zat er in dat programme ook niet zo' n man van de hak ofzo die aangaf dat je bijvoorbeeld een pot rode kool 10 jaar na datum nogsteeds prima kan eten? alleen kleur en smaak kunnen veranderen maar je krijgt er niks van. ontopic ik zou alles gewoon nog gebruiken, geen probleem.
Tja, ik gooi meel en suiker etc die over de datum zijn ook weg Ik weet wel dat het ip nog kan, maar ik vind t gewoon een vies idee. Daarom zeg ik ook 'persoonlijk'.
Houd er wel rekening mee dat die droge dingen die over de datum gaan wat muf kunnen worden (dus maak ze niet voor bezoek dat voor t eerst komt of voor je verjaardag )
Ik ben zelf zo'n zeikerd die alles wat ook maar ietsje over datum is, weggooit. Ook al zou het nog kunnen. Dus aan mij heb je niks denk ik.
Ja die docu was het idd Met die pot-producten was het verhaal dat dat zo lang houdbaar is omdat het vacuum verpakt wordt. Zodra het vacuum eraf is, wordt het wel weer bederfelijk dan. Maar de echt droge kruidenierswaren zijn dus echt jaaaaaaren houdbaar. Sommige producten kunnen wel wat smaak verliezen idd, maar er is verder totaal niets mis mee.