centering pregnancy

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Akka, 3 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Zojuist heb ik positief getest (nog wel 11dpo, dus nog spannend!) en omdat ik me natuurlijk niet in kan houden ben ik even rond gaan kijken voor verloskundigen in de buurt. Het wordt mijn 3e kindje, maar ik ben verhuist naar Hilversum en moet nu op zoek naar een nieuwe verloskundige. Nu zie ik dat een verloskundige is die mij aanspreekt en ook centering pregnancy aanbiedt. Ik heb dat bij mijn eerste ook overwogen, maar dat werd toen uiteindelijk niet meer aangeboden (en bij mijn tweede was er corona). Nu bij mijn 3e twijfel ik of ik dat interessant zou vinden. Ik weet inmiddels natuurlijk aardig wat van de zwangerschap, bovendien lijkt het me fijn een persoonlijke band met de verloskundigen op te bouwen. Ik was echter niet perse van plan om een cursus te volgen en het leek me ook een mooie manier om andere zwangeren in hilversum te ontmoeten.

Wat is jullie ervaring met centering pregnancy? Als je het bij je eerste hebt gedaan, zou je het dan weer doen? En is er iemand die het met een 2e of 3e zwangerschap heeft gedaan? Bouw je wel een band op met je verloskundige?

Bedankt!

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.627
    113
    Vrouw
    Bij de eerste gedaan, vond het superleuk om te doen, je hebt wat extra controles plus je ontmoet zwangeren die rond zelfde termijn zijn uitgerekend. Bij tweede was alles digitaal dus heb ik niet meegedaan..
    En zou het zo weer doen!

Akka vindt dit leuk.
  3. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.883
    5.830
    113
    Vrouw
    Ik heb het gedaan met mijn vierde. Ik was ook net verhuisd en hoopte zo ook wat mensen te leren kennen. Veel kregen hun eerste kindje. Ik vond het gezellig maar qua informatie was er voor mij niets nieuws en ik heb er uiteindelijk ook niet veel aangehad qua nieuwe mensen ontmoeten.

4. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
  5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.627
    113
    Vrouw
    Vond ik meevallen, eerst was om 4 weken en toen om de twee. En een keer een avond zodat de mannen mee kunnen en bespreking van bevalling ect.
    En duurde zo 2 uur dacht ik. Begin met zelf bloeddruk opmeten, daarna hartje luisteren en kan je vragen stellen ect.

6. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.883
    5.830
    113
    Vrouw
    Ja, elke bijeenkomst was 1,5 uur ipv een kwartiertje voor het normale consult. Ik kon er heen omdat de andere kinderen al op school zaten, die mogen niet mee.

7. Lara123

Lara123 Actief lid

27 okt 2013
    161
    43
    28
    Noord-Holland
    Zwanger van de derde ook en bewust gekozen het niet te doen. Qua informatie zal er niet veel nieuws zijn, het kost meer tijd, oudere kinderen kunnen niet mee en eerlijk weet ik ook niet of de verloskundige er uiteindelijk blij mee zou zijn als ik mee had gedaan haha. Ben mij heel goed bewust wat alle rechten en plichten zijn binnen een zwangerschap dus ik volg al niet altijd het boekje, als je dat dan bespreekt met nog een groep mensen er bij zal dat niet altijd gewenst zijn haha.

maansneeuw vindt dit leuk.
  8. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Bij de 1e bestond het nog net niet. Bij de 2e wel gedaan. Was erg leuk. Ook al wist is al veel. Ik wist al dat ik in het ziekenhuis moest bevallen. Dus zou de verloskundigen pas weer in de kraamtijd zien. Maar was bij mij meer voor de gezelligheid en even een momentje me time. :)
    Het was eerst 1 keer per maand en daarna om de week. Laatste keer was op de dag dat ik uiteindelijk savonds ben bevallen. Hihi. Echt nog net op tijd.
    Inmiddels hebben we via de what'ssap groep nog veel contact met elkaar. Iedere baby die geboren is, vragen en ander dingen worden in de app besproken. Ook zijn we al een keer met een gedeelte van de meiden wezen lunchen.
    6 weken nadat de laatste baby geboren is hebben we nog de allerlaatste Cp. Dat is dan ook met de baby's erbij.

Akka vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina