Hallo allemaal, Langzaam willen wij ons eens oriënteren op een autostoeltje groep 1, maar we zien door de bomen het bos niet meer! Waar hebben jullie op gelet bij de aanschaf van een autostoeltje groep 1? En met welk stoeltje hebben jullie prettige ervaringen? Wel of geen gordelbevestiging? We hebben twee auto's, dus gordelbevestiging is makkelijker voor verplaatsen, maar een isofix is veiliger... pffff... Jullie ervaringsdeskundigheid is welkom
Wij hebben juist voor isofix gekozen, omdat het inderdaad veiliger is. Ik weet niet of het overzetten met isofix echt lastiger is dan met gordels. Wat je zou kunnen doen (maar dan ben je wat meer geld kwijt) is twee bases kopen en één stoel. Bijvoorbeeld familyfix basis en maxicosi pearl. Dan is het overzetten sowieso een makkie.
wij hebben ook de isofix (familyfix) met pearl genomen! we hebben hem alleen nog niet in gebruik want we gebruiken nog steeds de maxi cosi voor onze dochter.. maar er werd wel gezegd dat de isofix veiliger is.. wij hebben 2 auto's en willen daarom 2 isofix gaan gebruiken zodat het overzetten makkelijk is!
Wij hebben gewoon 2 autostoelen. Is één keer een extra uitgave en daarna nooit meer gedoe. In de auto van mijn man hebben we de maxi cosi pearl op de familyfix basis. In mijn auto de priori, dus gewoon met de gordels. Zijn auto gebruiken we voor de lange afstanden, dus daarin zit de betere van de 2 stoelen.
Je hebt ook stoelen die zowel met gordel als met isofix vast kunnen. Hier een MC Priori. Die kan met beide vast gezet worden.
Wij hebben de Pearl met isofix in man's auto (de auto waar zoon veruit het meest wordt vervoerd) en in mijn auto hebben we maxi cosi tobi. Maar voor nu gebruiken we gewoon nog de maxi cosi, totdat zoonlief er uit is gegroeid.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het liefste een stoeltje van het merk Maxi Cosi of Römer heb..geeft me gewoon een beter gevoel.. Maar alleen van de Maxi Cosi heb je al 6 verschillende autostoeltjes en van Römer in iedergeval twee... hoe hebben jullie de keuze gemaakt tussen al die verschillende stoeltjes?
Wij hebben de maxicosi Acces, die kan een halve slag draaien en dat is superhandig bij het erin en eruit halen van je kindje! Wij hebben em gewoon bevestigd met de autogordel, maar dat zit als een huis hoor. Ispfix zal misschien nog veiliger zijn, maar de gordel doet het ook prima.
Wacht tot hij er aan toe is (lees echt niet meer in de maxi cosi past) en ga dan met hem passen in de winkel. En lees hiervoor de testresultaten van de ANWB en de consumentenbond...
Wij hebben gepast. Mn dochter zit het fijnste in de maxi cosi tobi van mn ouders, die heeft een heel fijne slaapstand, maar onze romer king plus past ze langer in en komt veiliger uit de test. Ik denk doordat er een hoofdsteun bij zit. Alleen onze autostoel, de romer dus, die is lastiger in gebruik en instalatie.
Passen vind ik een hele goede suggestie, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het nu wel aanlokkelijk vind dat er allerlei stoeltjes in de uitverkoop komen @Suusjeuh; thanx voor je duidelijke uitleg!
Misschien de moeite waard om hier eens wat informatie te lezen: www.achterwaartsvervoeren.nl als je een hele veilige stoel wilt aanschaffen.
Gekeken naar zitvlak (waar dat van is gemaakt gezien we ermee op vakantie willen en het lekker moet zitten), prijs, niet zozeer merk maar wel enigzins uiterlijk. Ook hoe het hoofdje ondersteund zou worden bij een eventuele botsing (de 'zijvleugels' haha zeg maar bij het hoofdje). Wij wilde er geen met zo'n plateau voorop, die worden wel als beste beoordeeld bij een botsing maar denk niet dat mijn dochter dat wat zou vinden. En idd hoe ver ie in een slaaphouding kan, sommigen kunnen helemaal niet zo ver. We zijn uitgekomen op een Chicco, alleen weet ik niet meer welke haha XD mijn man denk ik nog wel. We gaan 'm in Duitsland halen aangezien ie daar iets van 50 euro goedkoper is (we rijden een lease auto). Over dat achterwaarts vervoeren; dat is maar net in welke richting je een botsing krijgt of het beter is of niet, wij kiezen gewoon voor een voorwaarts gericht zitje.
Dat passen met je kindje snap ik nooit zo goed.. Over een half jaar kan je kindje toch veel groter/langer/steviger zijn en dan past het toch ineens anders? Ze gaan er toch een goede 2 jaar in en in die tijd verandert hun lichaampje nog enorm. Dus wat nu goed zit geeft geen garantie voor over een jaar. Wij hebben dus niet gepast maar gekeken naar de opties die het stoeltje had en gekeken wat wij belangrijk vonden.
Hier ook twee autos en twee autostoeltjes. In die van mijn vriend de maxicosi acces en in die van mij maxicosi priori. Moet er niet aan denken om ze steeds te moeten verplaatsen, was al blij dat ik van de maxicosi af was. (en daarmee bedoel ik het eerste autostoeltje die wij tot 9 maanden hebben gebruikt).
Als ik op de site van ANWB kijk naar de test van autostoeltjes, dan zie ik bij best veel zitjes van bijv. de I II III groep dat er staat "heel smal zitje". En aangezien wij niet een heel smal kind hebben, is passen dus voor ons wel degelijk van belang. Want als het nu al krap is, past het over 2 jaar al helemaal niet meer. En omgekeerd kan ik me voorstellen dat stoelen die wel al wat breder zijn voor hele fijne kindjes gewoon minder geschikt zijn. Want die groeien dan misschien nooit goed in die stoel. Vandaar dus denk ik het advies om echt even in de winkel te kijken en te passen.
Wij hebben gekozen voor de maxi cosi axiss. Vind het echt super handig dat de stoel draait naar de deuropening. De stoel heeft ook een fijne slaapstand waar de kleine man heerlijk in kan liggen. Is met gordel bevestiging maar zit super stevig. Onze auto's hebben ook geen isofix dus dat viel al af voor ons. Ik zou gewoon eens verschillende modellen gaan bekijken in de winkel en ook de slaapstanden met elkaar vergelijken.