Onze dochter van bijna 2 is er helaas achter gekomen hoe ze haar schouders en vervolgens haar hele bovenlijf uit de 5puntsgordel van haar autostoeltje krijgt. Ja ze zit goed strak vast. Gelukkig doet ze het alleen nog maar bij langere ritten en nog niet bij een tripje naar de supermarkt, maar het onbezorgd rijden is er vanaf. Nu heb ik online van die clips gezien die de schouderbanden bij elkaar zou houden. Alleen de stoel die wij hebben (maxicosi axiss) heeft vrij brede riempjes van 4cm en de meeste gaan tot 3,5cm of hebben slechte recensies. Als in de kindjes hebben binnen no time door hoe die clip open gaat. Hebben jullie toevallig ervaringen met deze producten of andere trucjes gevonden om de kleine houdini’s in de autostoel te houden?
Sorry, heb geen antwoord op je vraag, maar wil je wel even wat meegeven. Ook ik heb op het punt gestaan om naar zoiets op zoek te gaan, om dezelfde reden. Die ‘clips’ zag/zie ik vaak voorbij komen in amerikaanse programma’s. Vond het maar apart dat je dat hier in NL eigenlijk nooit ziet. Tenslotte lijkt zo’n clip namelijk een stuk veiliger dan een kind wat zich uit de autogordel wurmt zou je denken. Maar toen ik het besprak met m’n man, antwoordde hij: “maar wat nou als je met de auto te water raakt, dan moet je al veel moeite doen om jezelf én onze kinderen te redden en dan moet je óók nog bij beide kinderen die clip zien los te maken. Lijkt me geen wijs besluit.” En toen dacht ik: ja verrek, daar zit wat in. Wij hebben het uiteindelijk dus niet gedaan. Wat je wel kunt doen is een ander type autostoel kopen. Zo één waarbij je kind niet in de gordels zit, maar met een soort stootblok voor zich.
Mijn zoontje deed dit ook, we hadden exact dezelfde overweging en nu voor de jongste een stoel met blok gekocht, bevalt prima!
Onze dochter deed dit ook. Ook zo’n clip overwogen en uiteindelijk niet gedaan vanwege wat als je in het water beland… we hebben dochter duidelijk verteld dat ze dit echt niet mag doen en dat het heel gevaarlijk is. Paar keer dus idd auto langs de kant om haar weer vast te maken en weer duidelijk. Later had ze ook door wat er gebeurde met haar gordel als ze op het rode knopje drukte….midden op de snelweg! Ook hier goed duidelijk gemaakt dat dit echt niet mag en nu vraagt ze als we de auto parkeren mag ik nu op het knopje drukken?
Bedankt voor de reacties dames. Ik kijk ook inderdaad wel voor 1 die (voor ons) makkelijk te openen is maar waar zij wel moeite mee zal hebben, had ook al aan verschillende situaties gedacht waarin ze snel de auto uit moet kunnen. Maar bedankt voor het meedenken en de bezorgdheid. Ga ook echt niks gebruiken als ik er ook maar iets aan twijfel. En ja ze snapt helaas heel goed dat het niet mag, ze zit momenteel alleen in een heerlijke fase. Iets express doen wat niet mag en dan heel leuk oh oh zeggen fijn die grenzen opzoeken
Zo'n clip op de borst is gevaarlijk en verboden in Nederland. Kijk eens naar het Anti Escape System, dat werkt heel fijn en is ook veilig bij ongelukken.
Wellicht heb je hier wat aan; https://www.consumentenbond.nl/autostoeltje/accessoires-autostoeltje Zo'n clip mag alleen bij i-size stoelen gebruikt worden zoals ik het lees. Maar hij wordt nog steeds afgeraden. Alleen een anti escape system komt eigelijk goed uit de test/toegestaan. Mijn schoonzus gebruikt trouwens een karabijnhaak
Hier maakte ze de fout door het te doen toen we onderweg waren naar de kinderboerderij en zouden een ijsje doen daarna. Ze was gewaarschuwd voor t klooien met dr gordel (was al een paar keer gebeurd). Heb dr vastgezet en rechtsomkeert gemaakt. Dikke tranen natuurlijk maar voet bij stuk gehouden en NIET naar de kinderboerderij en OOK geen ijsje. Mij had ze er niet mee (kon op mn vingers nagaan dat t zou gebeuren namelijk dus koos t ook wel expres) maar de boodschap was helder: Klooien met de gordels is huilen...Gewoon netjes recht zitten in je stoel en de gordels omhouden. Na 100x waarschuwen en uitleggen was dat t enige wat kennelijk aankwam. Nooit meer met die gordels geklooid.
@Jessi79 @Loesje1988 bedankt voor de reacties, dat anti escape system lijkt me wel iets ja @Vero0504 gelijk heb je hoor, nee is nee en daar zitten consequenties aan. Hier “boeit” het haar alleen nog niet zoveel. Alleen als ze met eten gaat gooien/spelen en na 3 keer waarschuwen gelijk naar bed moet
Ik heb hem wel gekocht. Hij is niet verboden, gewoon bij de prenatal gehaald. Alleen is hij totaal nutteloos. Dochter wurmt zich er nog steeds uit als we echt lang in de auto zitten.
Als ik op anti-escape system Google krijg ik veel verschillende hits. Bedoelen jullie dit? https://5pointplus.com/