Augustus 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door holagirl, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ja precies hier ook zo hoor. Normaal gesproken zagen we wel waar we heen gaan. Dit jaar camping gereserveerd en paar weken terug ook even wezen kijken. Plekje hadden we mooi uitgezocht, ook altijd maar een gok.

2. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Fijn zeg zulke makkelijk etende kindertjes de avondpotjes gaan er ook niet van harte in 5 hapjes ben ik al blij en heeft ze goed gegeten. Bijna nergens hoor je dat ze moeite hebben met de overgang van 1 naar 2 heb ik weer.

Yolanthe wat voor een koekjes geef jij? Ik kan nergens hier in de supermarkt koekjes voor 6+ vinden. En als je haar groente en aardappels geeft hoe krijg je het dan zo fijn?? Ik eet vanavond brocolli met aardappels anders probeer ik dat eens.

Leuk dordonge wij gaan ook op camping naar Italie aan het gardameer.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Famke: dat is het voordeel van in Nederland op een camping staan: dan kun je alvast even kijken. Dat is nu ietsjes te gek :p!
    Fijn dat je een mooi plekje hebt gevonden, waar ga je ergens heen?

@Smokey:koekjes: zoonlief eet nijntje koek of een biscuitje.

Eten: ik prak het met een vork fijn, wordt wel een beetje fijn, maar niet niet gepureerd. Hij eet er wel iets minder veel van dan bij een potje olvarit van 4 of 6 mnd.

Maar ik geef hem a la replay ook steeds vaker een stuk aardappel of brocolli in zijn handjes, zo eet hij ook macaronie en brood. Gaat bij zoonlief al best aardig en hij vindt het heel erg leuk. Hoewel hij net een potje gemengde groente van bonbebe met smaak heeft opgegeten.

4. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik geef de Nijntje koekjes en langevingers. Beide gaan ze er altijd wel in!
    En kwa purerren van het eten: ik een gebruik een tupperware mini quikchef, daar doe ik ook t fruit in. Heb laatst ook broccoli, aa en kip gemaakt en wat potjes in de vriezer gestopt. En een beetje boter en melk(fv) er door heen gedaan.
    Hier is net een potje andijvie er door heen gegaan, nu nog wat vla en dan zo in bad, want daar heb ik morgen geen tijd voor.

Ja handig is dat van nederland. Wij gaan deze zomer naar de veluwe!
    We zijn eigenlijk een beetje luxemburg gek, maar dat vonden we toch wel een beetje te ver rijden. Dus dat doen we maar als ze wat ouder is;)

Owja ik geef vaak een broodkorst, vind ze ook heerlijk. En s middags een 1/2 stukje brood met beleg.

5. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Wauw jullie kleintjes eten echt al goed, broodkorst geef ik ook al. ZIjn die nijntje koekjes niet vanaf 8 maanden ik zie alleen die maar.
    En hebben jullie kleintjes al tandjes?
    Net heeft ze 4 happen stoofpotje rundvlees met wortel en tomaat gaat niet van harte. Daarna de fles had Nutrilon gekocht en zowaar heeft ze 140 op stond er echt van te kijken dacht dit lukt nooit.

6. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Wat goed dat ze weer wat beter heeft gedronken;)
    Ja klopt dat is vanaf 8maanden, maar daar trek ik me niet zo veel van aan hoor. Vandaag ook fruithapje vanaf 8maanden gehad (yoghurtfruit). Wij zijn wat makkelijk in die dingen:D

Hier nog geen tanden, maar die zijn wel druk bezig om er door te komen, want ze wil alleen maar bijten.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Smokey: hopelijk blijft dat zo met de fles!

Zoon heeft 1 tand en de 2de op komst, maar eten kan hij prima ook zonder tanden ;)

De koeken zijn officieel vanaf 8 mnd, maar het gaat prima. Alleen laat ik hem er nooit alleen mee, maar dat doe ik ook niet met ander eten. Gevaarlijkst was hier trouwens appelstukjes bij dochter, heb haar weleens op haar kop moeten houden!

8. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik blijf er ook altijd bij hoor. Laten haar niet alleen eten. Je weet maar nooit.

9. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Ok dan ga ik ze ook proberen, vind ze misschien wel hartstikke lekker. Is eens wat anders als een liga:)

Net lekker paardje gereden nu gtst kijken en strakjes even douchen.
    Hopelijk weer zon nacht als afgelopen keer, duimen....

10. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    De liga koekjes vind ik nogal kruimelen, die doe ik alleen af en toe door het fruit. Hier is ze dol op nijntje koekjes.

Fenna ligt alweer 2uren te slapen. Wij gaan zo ook op bed. Morgen weer vroeg op en de hele dag zijn er oppaskids;)

11. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Ik doe de liga met een klein beetje warm water tot een papje roeren, helemaal glad.

Ik ga ook zo naar bed 6 uur weer op helaas en werken.

Slaapse:)

12. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Hoi hoi!
    Zo.. ook ik heb lekker gesport vanavond en heb de mannen even alleen gelaten :)

Kalle is best een goede eter. Vandaag had hij gele & oranje wortels met rijst. Moet er zelf niet aan denken maar goed, ik gooi vanalles in de mix. Verder eet hij elke dag een bordje pap en een fruithap. Hij krijgt nog borstvoeding en dat gaat ook nog ok. Manneke groeit als een tierelier dus hij zal wel genoeg binnenkrijgen.
    Ik nog even verder lezen en daarna tukken! Trusten en tot morgen!

13. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik knijp 1 sinaasappel uit en doe daar een liga koekje en wat diksap door heen, ze smult er van, zo lekker vind ze dat. En doe ook wel eens liga door een peer als die heel sappig is.

Hier ook nog borstvoeding! Dan doe ik alleen 's ochtends. Lekker nog even samen op bed en Fenna lekker drinken. Daarna krijgt ze nog een beetje bambix

14. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Morgen meiden,

Zo gister een dagje gewerkt en vandaag weer vrij:)

Kris ook al zon goeie eeter fijn hoor, Maud had gisteren gemengde groente met kip vond ze lekker! Maar zo..:)

Famke dat klinkt ook lekker kan ik ook wel eens proberen liga met sinaasappel.

Maud drinkt zowaar de Nutrilon goed hoe is het mogelijk! En vannacht 1x wakker en tot 7 uur geslapen record:D hopelijk volgen er nog veel.
    Weet nog niet wat ik ga doen vandaag, zal eens kijken. Jullie nog plannen?

15. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Wat fijn dat ze nu wel weer goed drinkt zeg! Supers! Doe je s avonds ook rijstebloem door de melk heen? Hier zijn we er een poosje vanaf geweest, maar mevr was steeds vroeg wakker, dus nu weer gebruikt en ze slaapt weer langer:D

Hier wel plannen: de oppaskindjes komen weer! Dan moet er rond 13u 1tje na de peuter en om 15.15u moet ik 2 uit school halen. Vanavond huis wat opruimen want morgen komen er 2 vriendinnen de hele dag.

Liga met sinaasappel is ze hier dol op en ook nog eens gezond!

16. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Hier krijgt ze savonds een pyamapapje vind ze heerlijk:)

Ze heeft lekker een liga met sinaasappel op en inderdaad dat vinden ze heerlijk:D

Hoe ziet jullie dagritme eruit?

6-7 fles
    10-11 fruithap
    11-12 fles
    14-15 liga
    15-6 fles
    18 groente
    22 fles

Rond 17 uur is altijd lastig nu ben ik thuis en leg ik haar op bed ze wordt dan altijd moe, maar als ik werk en ze is op het kdv dan haal ik haar om 17 uur op, dan slaapt ze soms in de auto nog even maar daardoor krijg ik niet elke dag hetzelfde ritme erin lastig hoor.
    Vanaf een uur of 15 tot 18 a 19 uur is net te lang om op te blijven voor haar.
    Maar jullie hebben the kids waarschijnlijk niet op een kdv of wel?

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik ben gastouder dus zoonlief gaat niet naar het kdv, maar een vast ritme hebben wij ook niet en dat vinden zoonlief en ik prima. Dochter was ook al zo`n ritmeloos exemplaar en ik vond dat zo handig.

Zoon wordt ook niet elke dag op dezelfde tijd wakker, dus daardoor lopen de tijden ook al anders per dag.
    Vandaag was het:

9:00 fles 1 180 + 6
    10:30 potje fruit 200 gram
    13:15 flinke broodkorst
    14:00 fles 2 180+6 liet een bodempje staan
    15;30 biscuitje met wat sap
    17:45 warm eten potje 200 gram
    20;00 fles 3 180 + 6

Hij sliep vandaag van 11:30-12:15 en van 16:00-17:20.
    bovenop mama vanmiddag en vanmorgen in de box.
    Zoonlief slaapt overdag nooit in bed, maar op mij, in de box,wipstoel of in de kinderwagen.

Vannacht sliep hij weer echt goed door,de nacht ervoor wilde hij 1x aandacht om 0:00 uur maar sliep meteen verder. Lijkt weeer goed te gaan.

Zo nu even eten ;)

18. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    even snel wat laten horen. Ayleen is het zat op schoot achter de computer ;)

HEt gaat hier wel weer goed met mij. Vandaag hele leuke dag gehad; voor het eerst naar het zwembad met beide kids (dankzij een vriendin die meegaat). Volgende week starten de zwemlessen (ouder & kind zwem) van Ayleen helemaal zin in.
    Ze vond het vandaag in elk geval erg leuk en was daarna bekaf :) Morgen weer werken, zaterdag trampolinespringen wedstrijden 's ochtends en dan weekend !

Ow en hier nog geen tandjes....

Ritme is er niet echt hier ook, Ayleen zit op 4 flessen, waarvan een papfles en een in het bordje pap. Wil gaan minderen, terug naar drie. Ook eet ze soms al brood en fruithapje. We proberen wel al dingen met haar, nu nog structureel gaan doen ;)

19. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Fijn dat het liga koekje met sinaasappel er in ging;)

Hier is wel een redelijk ritme. Ik vind dat wel fijn, dan weet ik waar ik aan toe ben en zo kan ik m'n bezoekjes en zo inplannen, haha.

8.00 bv+bordje bambix
    11.30u brood+fles
    14.30u fruit
    17.00 warm eten+toetje
    18.30u fles met rijstebloem en daarna naar bed.

Als ze eenmaal goed slaapt horen we haar de hele nacht niet weer!

Hier ook geen gebruik van een kv, want ik ben gastouder. Hier bewust voor gekozen. Wij willen niet dat we ons kind weg moeten brengen omdat wij zonodig moeten werken. Dan leveren we liever dat euro's in, hoe hard dat ook klinkt want t leven is nu eenmaal duur.

Heb 3 drukke dagen gehad, net lekker gedoucht en nu languit op de bank. Morgen de hele dag 2 vriendinnen en 1kindje komt mee. Dus een gezellige en weer drukke dag!

20. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Yolanthe, fijn dat het slapen beter ging, afgelopen nacht ook weer? Hier vannacht ook weer goed 1x maar dus ik ben er super blij mee:)

Katje wat lekker zwemmen met de kleine, lijkt me leuk maar ben er nog niet aan toe gekomen. Hier ook geen tandjes nog hoor.

Famke ik heb ook wel een redelijk ritme ik vind ook wel fijn dat je er een klein beetje rekening mee kan houden. Zit ze nog maar op 2 flessen, lekker lijkt me dat:)

Ze was gisteren om 16.30 moe dus naar bed gebracht dacht slaapt ze een uurtje of half uurtje maar ze werdt om 22 uur pas wakker, dus geen avondeten geprobeerd gisteren. Normaal hou ik haar om half 5 5 uur op maar dan is ze niet echt te genieten dacht doe haar maar eens op bed. Ben benieuwd hoe het vanavond weer gaat met eten. Meestal rond die tijd is ze juist moe en wil niet echt eten dan. Maar ja we zien het wel. Zit op het werk nog een paar uurtjes dan lekker weekend heerlijk.

Deel Deze Pagina