Augustus 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door holagirl, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Mc Lover, idd de mijne heet ook Madelief! Wanneer is jouw Madelief geboren? Mijne op 12 aug. Zie dat je ook 2 jongens van 3 mei 2008 hebt. Ik een meisje, Marjolein, van 26 mei 2008 (vandaag dus jarig!).

2. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Marj: Proficiat met Marjolein, hiep, hiep, hoera!
    Ons Madeliefje is van 9 augustus. Leuk, ze schillen dus ongeveer evenveel. Hoe reageer(t)(de) Marjolein op Madelief, jaloers of is ze net als de jongens helemaal verliefd op haar kleine zusje? Ik was heel bang dat Thomas (die hangt nogal veel aan me) erg jaloers zou reageren, maar het tegendeel is waar, hij is vanaf het begin helemaal dol op haar, wil voor haar zorgen en knuffelen en kussen, Julian ook wel, maar Thomas toch iets meer. En als ze bij oma zijn wezen logeren en ze komen terug, danlopen ze mij zo voorbij om Madelief te kussen en te knuffelen!

3. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    hey meiden,
    Zo weer even een momentje om op het forum te kijken. Ik ben zo te zien niet de enige die het druk heeft haha. Onze kleine meid is nu bij de oppas en kleine man slaapt dus hier even een update hoe het gaat.

Kleine meid is sinds vorige week van speen af. Af en toe nog wel moeite en ze is nu ook om half zes wakker ipv half zeven. Denk dat ze altijd even wakker werd als manlief er half zes uitging maar dan met speen weer in slaap viel. Nu dus niet meer maar komt ze gezellig even bij mij in bed. Wat wel gek is dat ik mij er toch ook schuldig over voel. Ik weet dat het beter is voor spraak en tanden etc maar vind het ook zielig want het was echt haar manier om in slaap te komen. Ach het leven is soms hard;) Morgen krijgt ze loopfiets als beloning. Hopelijk blijft het daarna ook goed gaan.

Kleine man gaat goed dinsdag bij cb 9530 en 73,5 cm schoon aan de haak. Te veel melk was niet erg hij is heel beweegelijk zit werkelijk geen seconde stil gewicht lengte is op gemiddelde dus gewoon gevoel blijven volgen. Deed en wist ik al maar is altijd fijn om bevestiging te krijgen.
    Moest alleen met de 2 kids. Was ultieme test helaas gezakt was veel te zwaar dus nu sinds dinsdag veel last. Ach weten we dat ook weer we gaan hard vooruit maar zijn er nog niet.

Gesprek vrijdag op werk ging niet door. Was ook bij psycholoog geweest en dat liep uit toen had mijn baas geen tijd meer. Nu woensdag een gesprek. Ik zie het wel. Zat er erg mee maar heb wel telefonisch contact gehad en nu waren ze al weer wat milder. Ik blijf bij mijn standpunt, ga geen dingen doen die ik niet kan.
    Gesprek psych was best heftig merk ook daar woensdag weer heen.
    @mc lover ik loop inderdaad bij een bekkenfysio

Verder is het echt genieten van de kids kleine man is erg vrolijk en grote zus is heel lief voor hem.

@marj gefeliciteerd nog met je dochter!

@BV ja ik mis het soms wel vooral omdat het echt een heerlijk rustig/intiem moment samen was. Kleine bink is niet echt een knuffelbaby. maar aan de andere kant heb ik er ook vrede mee. @famke we hebben ons best gedaan toch!?

Tot gauw (hoop ik;))

4. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ook vanaf hier een kleine update.
    Het slapen gaat hier weer super. Mevrouw rolt s nachts door haar hele bed heen. 's Ochtends liggen de knuffels die s avonds op t hoofeind lagen dan op t voeteneinde.
    Bambix is hier ook verleden tijd, s ochtends krijgt ze thee met een stuk brood.
    Verder ontzettend druk hier, want we zijn bezig een huis te kopen. We willen er het een en ander in laten verklussen. Dus timmerman zoeken, bankzaken regelen en uitzoeken wat alles gaat kosen. En hopelijk kan het dan allemaal door gaan;)
    Morgen alweer 2jaar getrouwd, maar daar doen we verder niets mee. Mijn ouders komen even langs om een bakje koffie.

5. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    famke gefeliciteerd met je trouwdag. Dat is zeker druk zo met regelen nieuw huis. Hebben jullie het rond? Wij zouden ook graag willen verhuizen maar dat zit er voor ons voorlopig niet in. Gaan we veel te veel verlies maken op huisig huis.

Alles gaat zijn gangetje hier. Dochterlief sinds vorige week van speen af. Gaat redelijk ze lijkt wel meer angstig te zijn om te gaan slapen. Bang dat we weggaan enzo.
    Morgen gesprek op het werk ben benieuwd.
    Manlief nu drie dagen (met weekend erbij 5 dagen) vrij dus dat wordt lekker genieten met zijn 4en
    Fijne avond

6. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Sophie: Knap dat je dochter van de speen af is hoor.
    Dus morgen een spannende dag, ben benieuwd wat ze je hebben te vertellen.

We hebben nog niks rond. Vorige week aannemer door t huis gehad en die kon pas aan t einde van deze week een offerte opgeven:x Dat wilde we begin van deze week hebben. En dan moeten alle spullen naar de bank. En dan is t afwachten wat die zegt, of t kan of niet.
    We zijn vrijdag wel al vast wezen kijken naar een keuken, weten we ook wat zoiets kost.
    We huren nu dus dat 'scheelt' alweer.

Ook wij hebben lekker lang weekend. Ik heb alleem morgen maar oppaskindjes. Gister en vandaag vrij gehad.

7. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    hoi dames,

Allemaal genoten van het mooie weer?
    Famke hoe is het afgelopen bij de bank?

Hier gaat alles zijn gangetje. Al moet ik zeggen dat het speen verhaal van onze dochter niet helemaal zonder slag of stoot gaat. Ze is er nog wel vanaf maar slaapt sindsdien wel slechter en ook niet meer 's middags. Soms heb ik het idee dat het iets te snel voor haar is geweest. Kom soms echt in de verleiding er een terug te geven. Maar doe het niet.

KLeine man gaat ook goed. Zit inmiddels los en tand 4 is aan het doorkomen. Slaap eet ritme is nog hetzelfde dus veel eten en vroeg wakker:D

Zelf ben ik vandaag begonnen met lijnen. Heb het streven om 15 kilo af te vallen. Vandaag is onze trouwdag. Alweer drie jaar getrouwd en drie jaar geleden woog ik 15 kilo lichter dan nu dus mooi moment om serieus te beginnen.

Fijne avond

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ben er ook weer, lekker op vakantie geweest met mijn gezinnetje. Prachtig weer gehad, de camping was top (we hadden een speeltuin voor de tent waar dochter zelf kon gaan spelen en zoonlief kon het grasveld over kruipen zonder gevaar) dus wij konden ook lekker kletsen en lezen.

Zoonlief heeft leren staan en loopt zelfs aan je handen ineens, gaat zo snel. 2 weken geleden de vooruit gevonden, vorige week vrijdag zat hj op zijn knietjes en sinds 1 juni staat hij zelf.

@Sophie: gefeliciteerd met jullie trouwdag!

@Famke: jij ook nog met jullie trouwdag! Spannend, weet je al meer?

9. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Sophie: Afvallen...aah ik ken het! Zou voor mij ook niet verkeerd zijn! Nee bij mij zijn het geen zwangerschap kilo's, leef mn hele leven al met overgewicht. Al vanalles geprobeerd maar weinig resultaat;)
    Ga je t zelf doen of met behulp van een dieet of iets?
    En tand 4 al, hier is net tand 1!

Yolanthe: Ow wat heerlijk dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad. We wilden ook heel graag weg met hemelvaart, maar hadden nu even andere prioriteiten.
    Het gaat echt snel, nu al bezig met lopen. Geloof dat we hier iets achterlopen. Zitten gaat nu vrij stevig, maar af en toe kiept ze nog vrij snel om.

Nou ja en het huis!? We zijn al heel ver. Sinds gisteren liggen de spullen bij de bank. We kunnen het 99% kopen volgens de bank, maar ze hadden nog wat papieren nodig. En het is maar net of we t op 1 of 2 lonen gaan doen. 1 Zou prima kunnen, maar aangezien we nog heel graag een garage er bij willen hebben doen we t misschien op2 lonen.
    Heb er best zin in om daar te wonen, maar zie erg tegen de verhuizing op. De boel inpakken en opruimen...pfff! Tsja en klinkt raar, maar afscheid nemen van dit huis. Hebben er 5jaar met heel veel plezier gewoont. Hier zijn we gaan samenwonen, is onze dochter t 1e jaar opgegroeid. Maar daar komen we wel overheen. Want zelfs als we een andere auto kopen heb ik t er moeilijk mee. Erg he, want het is maar een ding! Hahahah!

He meiden, ik ga weer even naar t oppaskindje. Er liggen 2 lekker te slapen en andere is druk aan t spelen!

10. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    hoi hoi,
    Ik zie nu dat mijn vorige post niet gepost is. Vaag maar ja nu is het helemaal zo een lange tijd tussen mijn reacties:)

@afvallen ik volg nu sonja bakker. Ik weet daar zijn heel veel verschillende meningen over en die heb ik ook allemaal al gehoord haha maar ik heb het gewoon nodig om in het begin resultaat te zien. In het weekend snoep ik wel meer als toegestaan (toastje, blokje kaas, glaasje wijn. ik vind het gewoon heerlijk:D) Ben nu ongeveer drie kilo afgevallen dus dat gaat goed.

@lopen hier ook nog lang niet hoor dat is inderdaad snel. Hij gaat nu net sinds 13 juni uit zichzelf zitten. (Los zitten kon hij wel al).

@famke ik herken het wel het slecht afstand kunnen doen van spullen.
    Hoe is het nu hebben jullie het nou voor 100 procent gekocht?

Tot gauw

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier alles goed babyboy. Alleen 1 minpuntje: er komen weer tanden door en meneer bijt :(! Echt keihard overal in en ook in ons, zit hij even lekker bij je en hap. Als je au roept gaat hij heel hard huilen. Verder gaat hij lekker z`n gangetje met heel snel overal heen kruipen (aan alles zitten) en overal aan gaan staan. Als ik in de keuken ergens mee bezig ben heb ik meteen een stel handjes aan mijn broek hangen. Lief, maar niet altijd even handig.

Grote zus wordt met de dag lastiger: luistert voor geen meter meer en trapt een enorme scene als wij een andere mening hebben dan zij. Pffff word er af en toe enorm moe van! Buitenshuis gedraagt ze zich een stuk beter gelukkig daarom maar veel buiten met ze, gelukkig vindt babyboy het ook erg fijn om buiten te zijn.

@Famke; inderdaad ben benieuwd: is het gelukt met het huiis?

@Sophie: nou die 3 ben je mooi kwijt! Op naar de volgende 3 :D! Ben ook begonnen afgelopen maandag, wil nog 1 keer zwanger zijn maar dan een keer slank zonder gezeur van suikertesten en leuke positiekleding scoren.

12. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Sophie. Je hebt gelijk op elk dieet is wel een mening. Ik heb ook S.B geprobeerd maar ik had alleen maar honger. Toen aan de W.W gezeten samen met een vriendin. IK viel wel af en mn beurs ook. Toen zonder begeleiding door gegaan. Maar na een poosje viel ik niet meer af...helaas. Ik groei al van een glas water en ben mn hele leven al te zwaar, helaas hoort het bij me.

Yolanthe, jij ook druk bezig lees ik wel. Ik heb gelukkig leuke zwangerschaps kleding kunnen vinden, nergens last van gehad, maar merk wel dat als je een wat grotere maat hebt daar weinig aan te vinden is.

Nou het huis. We hebben even wat tegenslagen, dat is een heel verhaal. Bij de bank hadden ze gezegd dat we t konden kopen. Toen bleek dat de verkoopprijs die bij t huis stond, 25% korting was afgegaan (we kopen t huis via een woningbouw, ze verkopen huurhuizen). Die korting is inkomen afhankelijk. Maar je zet een huis toch niet al te koop met korting? Bovendien als wij voor korting kiezen en ooit het huis eens willen verkopen, moet dat aan hun terug, maar winst en verlies op t huis moeten we dan delen, en dat willen we niet. Maandag een gesprek bij de woningbouw en dan weten we meer.

Verder gaat t hier redelijk. Al 3 slapeloze nachten gehad. Dochter is niet helemaal fit. Overdag als ze slaapt nergens last van en s nachts hoest ze haar kapot. Dan slaapt ze een half uur en begint dan weer te hoesten. Tegen 6u slaapt ze dan weer, met gevolg de hele ochtend. Ook haar eten is slecht, dus geef haar maar wat meer melk.

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Famke: balen van het huis, raar dat ze er de prijs met korting te koop[ zetten. Hopelijk komt het maandag goed!

Kleding: zat misschien ook wel tussen mijn oren, maar de suikertesten vond ik wel vervelend vooral ook omdat ik heel moeilijk te prikken ben. Ik meld het ook altijd voor het prikken (omdat ze anders vrolijk beginnen te prikken en ik dan nog blauwer eindig, want ze prikken dan een aantal keer mis voordat ze het doorhebben) ze kijken dan altijd zo van oh weer zo`n zeurmens zal wel mee vallen, maar dan komen ze er tenminste bij de 1ste keer misprikken er al achter en krijg ik er een met veel ervaring en lukt het vaak wel meteen of na 1 keer. Ga er altijd bont en blauw vandaan. En bij die ....suikertesten moet je 3x geprikt worden x minimaal 2 keer tja geen gezicht dus.

14. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ja die suikertest heb ik ook gehad.
    Ik werd 1 keer geprikt, buisje, toen dat suikerwater drinken en toen zo'n vingerprikje gehad.
    Ik ben alleen de hele dag misselijk en beroerd geweest van dat suikerwater. Heb de hele middag op bed gelegen.
    Het was zo vies. En dan ook nog een poosje in t ziekenhuis zitten wachten. Ik mocht ook niet lopen of naar buiten. Moest beslist blijven zitten.

15. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hoi Hoi,
    @famke wat een toestand zo met het huis. Is het nu geregeld?

@yolanthe lijkt mij inderdaad geen pretje die suikerprikken. Heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb wel ook altijd super grote blauwe plekken als ik bloed moet laten prikken (gelukkig dus niet zo vaak)

Dat van dochterlief herken ik hier helaas al te goed. Luisteren is echt een winnend lot uit de loterij tegenwoordig. Het is wel een moeilijke periode zo. Ook slaapt ze erg slecht gem 1 keer per nacht wakker wil ze bij ons in bed. Nou dat willen wij dus niet met als consequentie gemiddels half uur in schommel stoel. Wel heeft ze haar speen weer terug want het was echt 4 weken een verschrikking. Geen middag slaap meer en ook gemmiddeld 4 keer per nacht krijsend wakker. Onze kleine man komt daarnaast ook nog 1 a 2 keer dus wij zaten er ook een beetje doorheen. Nu 2 a 3 keer in de week middagdut en 1 keer per nacht wakker. Kleine man ook 1 keer per nacht helaas nooit op zelfde tijd;).

Met kleine man gaat het verder super goed. Is druk aan het oefenen om te staan. (staat nu op knieen en probeert dan 1 voet neer te zetten). Het is wel echt een hongerlap krijgt nog steeds 1 nacht voeding (meer water dan melk).

@ lijnen ben inmiddels 6,5 kilo kwijt. Echt honger heb ik niet maar vind het in het weekend erg moeilijk om aan menu te houden (dat gebeurt dus ook niet) Ik vind ook dat je wel wat lekkers verdiend in het weekend:).

Hoe was het noodweer bij jullie hier hagelstenen ter grote van knikkers ben benieuwd hoe de auto erbij staat.

16. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Sinds een half uur is hier het nood weer:x Heb maar een hekel aan onweer...dus ik ga voorlopig ook nog niet op bed.
    Dochter lief zit ook nog bij ons beneden, ze had t na een uur slapen wel bekeken, wat wil je ook, t is 28graden boven:$

Nou met t huis was een heel gedoe, maar we hebben vorige week maandag de verkoop in werking gezet, spannend dus.

Sophie: Dan maar de speen weer terug, komt vanzelf dat ze er zonder kan slapen, je moet er zelf ook niet onder uit gaan door slape loze nachten. Over een poosje weer proberen of niet?
    Knap dat je al zo veel kwijt bent.
    Ik zag vorige week een advertentie over slim belly, al heel vaak de sportschool gebeld, maar ze nemen daar nooit de telefoon op;)

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier is het ook slecht geweest en zo te zien aan de lucht is het nog niet voorbij. Onweer, hagel en heel veel regen en wind heb ik hier gezien. Buiten is het nu afgekoeld tot 20 graden, maar hier beneden is het nog steeds 26 graden en boven zelfs 28.

Gelukkig hebben de kinderen er net als mama geen last van met slapen. Babyboy ligt alleen in een romper en dochter in onderbroek en t-shirt.

@Sophie: gaat goed met 6,5 kg al minder. Ik ga ook nog steeds prima, ben 2 weken bezig en 3 kg kwijt.Bij mij is de knop om, heb er geen moeite mee en heb ook een duidelijk doel.

Ontwikkeling baby: leuk dat hij nu ook gaat staan! Hier heeft babyboy de fullspeed gevonden als hij ergens heen wil
    racet hij supersnel er heen (of naar de gang/naar buiten wat niet mag of naar mij:lief).

Hij heeft inmiddels er een tand bij: nummer 5 en bijt nog steeds (en nog steeds alleen mij).

@Fijn he peuterdochters! Grrr heb het nog steeds regelmatig aan de stok met madame. Hier ook nog steeds een nachtspook 1x in de x aantal dagen, vannacht was het weer raak om 1;00 uur.Babyboy slaapt gelukkig consequent van 20;00 tot 6:30/7:30.

@Famke: spannend! hopelijk is het snel verkocht, succes!

18. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Hoi dames,
    Nood weer overleefd? Wij wel, pff wat ging het toch te keer.
    Maar goed het is nu weer heerlijk weer;)

Gisteren de papieren van de notaris en de bank gekregen, dat tekenen en dan is alles officeel, spannend. De buren vinden het helemaal niet leuk dat we weg gaan:x We hebben hier altijd met plezier gewoond. Was er meer ruime om huis waren we hier ook wel blijven wonen maar helaas.

Met onze dochter gaat ook alles goed, ze krijgt de ene tand na de andere, vandaag weer eentje ontdekt, we zitten dan op 3, en zo te zien komen er snel meer bij.
    Ze ligt steeds op haar knieen maar heeft kruipen nog niet door, ze schuift wel op haar buik vooruit.
    Nog 4 weekjes en dan gaan we op vakantie, heerlijk, zo'n zin in.

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Noodweer: hier viel het reuze mee, Vught is hier vlakbij en daar was het heel erg geweest. Hier gelukkig alles blijven staan.

@Huis: spannend! hier konden we gelukkig een flink stuk aanbouwen waardoor we een hele grote kamer hebben. Boven is het hier ook een stuk kleiner, we hebben maar 3 slaapkamers. Misschien nog iets aanbouwen als er een nummer 3 bij komt. We vinden ons huis en de buurt zo fijn dat we niet willen verhuizen.

Hier even rustig, dochter speelt met een vriendinnetje en zoonlief en het oppaskindje slapen. Moest even de uren doorgeven voordat een kindje op vakantie gaat.

@ vakantie: lekker vooruitzicht nog 4 weken!

@Verjaardagen: zijn jullie er al mee bezig? Weet echt niet wat ik moet vragen voor babyboy! Er is hier al zoveel in huis, lijkt soms wel een speelgoedwinkel hier. Enige dat babyboy nodig heeft is kleding vanaf maat 80, denk dat ik dat maar gewoon ga vragen of boekjes dat is ook altijd leuk (en dan mooie voorleesboeken, want die babywoordenboekjes en voelboekjes hebben we er ook al zoveel van). Want wat moet je met 2x dezelfde of bijna dezelfde vormenstoof of 6 houten puzzels.

20. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Wij wonen in een huurhuis, dus verbouwen gaat wat moeilijk. We hebben in het koophuis ook 3 slaapkamers. Onze wens was altijd wel om 4 te hebben, maar aangezien dit wel 3 mooie ruime slaapkamers zijn en we de ligging en beneden het zo mooi vonden, toch de verkoop door gezet. En 3 kinderen wil mn man niet, ik wilde altijd 4, maar daar ben ik al vanaf gestapt. We willen ook nog eens leuke dingen doen en de kids iets kunnen geven dus denk dat t toch bij 2 blijft.

We zijn hier ook al een beetje met verjaardag bezig. Maak een lijstje waar ik dingen op schrijf wat we leuk voor haar vinden. Anders komt iedereen met van die dingen aanzetten waarvan ik denk wat moet ik er mee? Weg gooien is ook zonde.
    Er staan inderdaad boekjes en kleding op. Maar ook figuren van duplo, we hebben al een bak vol met blokjes. Ik sneup af en toe in winkels en op internet of ik iets leuks tegen kom. Van mn ouders krijgt ze een zandbak en ik wilde graag een houten kinderwagen kopen...

Deel Deze Pagina