Augustus 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door holagirl, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik ben wel iemand die veel op 'schema' zit, omdat zij dat gewoon nodig heeft. Als ze haar ochtend slaapje overslaat is dat niet zo erg, dan haalt ze dat s middags wel in. Maar zou ze s avonds in de auto in slaapt valt is t een heel gedoe om haar weer op bed te krijgen. En omdat ze bij opa en oma op schoot 'moet' zitten word ze druk en onrustig net voor haar slapen en ook dan zijn we de hele nacht weer in de weer, de laatste paar nachten gaat het net weer goed.
    Ook zij tonen weinig belangstelling naar ons toe. Hun dochter komen ze heel veel en hun andere zoon ook weinig, omdat ze volgens hun daar niet welkom zijn onverwachts. Hier rijden ze ook vaak langs en als de auto dan weg is, zijn wij volgens hun met zn 3en weg, terwijl dat altijd niet t geval is. Door de weeks willen ze niet komen omdat de oppaskindjes er dan zijn. Mn man zegt ook steeds tegen mij ik snap er niks van waarom ze nooit komen en als je er dan wat van zegt tegen hun worden ze boos, want dat is niet zo. Enne jullie komen hier ook nooit zeggen ze dan gerust. Nee omdat jullie hier ook nooit komen zegt mn man. Wat is t makkelijk voor hun om hier naar toe te komen. Wij hebben veel meer gedoe met zo'n uk!
    Soms maakt t me gewoon kwaad.
    Ze is vorig jaar ziek geweest, en vraagt dan heel veel aandacht, omdat zij ziek is. Het was ook niet leuk dat geeft ik toen. Maar toen ik net bevallen was belde ze mij ook niet op hoe t was. Maar van ons verwachte ze dat wel toen ze ziek was, dat wel vaak belden en langs kwamen. Want hun zoon en vriendin belden te weinig (vond ze) en dat zegt ze dan tegen hun.
    Het is denk ik meer tegen elkaar in werken. Hun tegen ons en anders om. Je moet wat geven en nemen.

En nee dat klusje kan zondag niet, want er moeten bladeren gezogen worden...zucht....

De ikea weet ik niet of die zondag open is. Maar mn moeder wil graag dat onze dochter elke vakantie een dagje komt. Aangezien hun woensdag op vakantie gaan en ik maandag op verjaardag moet en dinsdag naar t bureau, word dat dagje niks.
    Dus toen bedacht ik als mn man en ik zaterdag naar Ikea gaan kan oma dan een dagje oppassen

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Lijkt me een duidelijk verhaal hoor! Schoonpa en ma zoeken het maar uit met hun bladblazer ;)! Je dochter heeft er dus echt last van als je je avondschema niet handhaaft, dan zou ik het dus niet doen. Jullie zitten dan met een lastige dochter`erna. En zaterdag hebben jullie al plannen, helaas pindakaas jouw plan was er eerder en je man weet er van (tja mannen en afspraken he :p!). Hooguit zou je kunnen kijken of je zondag naar de ikea kan en anders die bladeren blijven wel liggen hoor!

3. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Achja. Weet je, het moet dan vaaks ook gelijk gebeuren. En ik krijg wel eens het idee om een 'smoes' te verzinnen zodat wij langs komen............Misschien heb ik t verkeerd hoor.
    Heb t ook duidelijk tegen mn man gezegd dat ik er zo over denk.
    Hij vind het af en toe ook lastig en zit er ook wel mee.
    Ik heb ook zoiets moet dat nu? Kan dat niet volgende week? Dan moeten we er ook al heen; moederdag, ook zoiets, ik houd niet van dat soort van dingen, net zoals kerst. Nee dan blijf ik liever thuis.
    Nee en de Ikea doen wij gewoon zaterdag, jammer voor hun.
    Kan nog wel wel dingen opnoemen hahah...............dan word het hier t (schoon)ouders forum. Kan leuk zijn:(

En zelf weten ze ook wel dat onze kleine meid zich aan tijden vast houd. Toen we laatst bij hun zoon waren ivm verjaardag, gingen we s ochtends ipv s middags. Ook omdat het nog een uur rijden is, zodat wij s avonds niet met een huilend kind zaten. Rond 16u waren we thuis en ze is 18u op bed gegaan en niks aan t handje.
    Sommigen mensen snappen dat niet. Hebben ze zelf 3 kinderen en onze dochter is hun 5e klein kind.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik moet zeggen dat ik wel weet dat er ook kinderen bestaan die wel een strak schema nodig hebben, maar dat 99% van de kinderen die ik ken geen vast schema hebben. Ik heb hier 3 baby`s (natuurlijk niet op 1 dag) en geen van drieen hebben een vast schema. Haha 100% toeval natuurlijk maar misschien hadden hun kinderen ook geen vast ritme nodig? Geen idee hoor opa`s en oma`s zijn vaak erg selectief in hun herinneringen (zo waren de kinderen ook allemaal al voor de 1,5 zindelijk en liepen met 1 jaar al etc.).

Kortom lekker laten gaan die opa`s en oma`s! Tja hier is het eerder met mijn ouders dan met mijn schoonouders dat er problemen zijn. Mijn ouders vergeten ook rekening te houden met kleine kinderen: vb wilde dat wij 1ste paasdag `s avonds langs zouden komen terwijl we overdag al bij de schoonfamilie waren en dan nog 45 min. moeten rijden en gaan rustig om 19;00 uur uit eten met een net 2-jarige (wonder boven wonder accepteerde madame het en bleef gezellig voor hetzelfde geld was ze alleen nog maar aan het huiln geweest). Schoonouders begroijpen het wel en daar gaan we meer mee om.

5. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Er is geen kind gelijk, gelukkig maar. Onze dochter zit niet straks in een schema, maar alles wel op zn tijd. Tussen 9 en 9.30u op bed, rond 11u uit bed. Tussen 13 en 13.30u op bed, rond half 4 uit bed.
    Ik zal wel ouderwets zijn met de 3 R's. Hahah.

Dat is ook niet slim van ze bedacht, om s avonds uit eten met kleine kinderen.
    Wij hebben meer met mijn ouders, en die zijn kwa dingen ook verstandiger en praktischer. Niet dat schoonouders slecht zijn hoor, maar die willen we ook nog niet laten oppassen, onee echt niet!!:$
    Niet dat we veel bij mijn ouders zijn, nee dat niet, maar ze komen hier geregeld dus wij daar ook. Ze hebben een bed, box en wipstoel in huis en bij mn schoonouders is niks, misschien maakt dat ook verschil. En er komt bij dat onze dochter nog nooit heeft willen slapen bij mn schoonouders.
    We gaan ook 1 keer per jaar met mijn ouders op vakantie(we gaan dan met een hele groep) HEt is niet zo dat wel aan elkaar geplakt zitten, dat willen we niet. Maar wel gezellig.
    Ach overal is wel wat. Maar soms moet je het even kwijt.
    Mn man zou zijn ouders afbellen zegt hij, of hij dat doet weet ik niet.

6. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    hè, mijn vorige post is niet doorgekomen. Nou ja, geen idee wat ik er precies in had staan...

Hoe was jullie koninginnedag? Ik ben de dag begonnen met twee vriendinnen over de vrijmarkt. Wat leuke kleertjes voor de kids gekocht, wat leesboekjes en twee dekbed overtrek sets voor m'n zoontje.

Ook twee taarten gemaakt, want morgen vier ik m'n verjaardag.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Katje: Fijne verjaardag!

Koninginnedag was gezellig ondanks dat zoonlief sinds gisteravond ziek is. We zijn in ons dorp naar de spelletjesmiddag geweest, dochter vond het erg leuk.

Babyboy heeft last van tand 3 en 4 die doorkomen + een verkoudheid en dat resulteert in een ziekig ventje dat tegen de 40.0 koorts zit en veel slaapt en bij je wil hangen.

@Famke: hoe is het afgelopen met de blaadjes van schoonpaps? En nog geslaagd bij de Ikea?

8. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Haha de blaadjes!! Nou mn man belde me gistermiddag dat hij laat thuis zou zijn...dus we zijn niet geweest. Gelukkig maar want dochter was zo moe dat ze om 18u al op bed lag.
    Had hij tegen zn moeder gezegd MISSCHIEN komen we morgen wel (vandaag dus) maar dan bellen we wel.
    Komen we vanmiddag thuis, was zo rond half6, zagen we dat ze had gebeld. Boos dat ze was want ze zaten de hele dag al op ons te wachten. Mn man werd kwaad. Hij is er dus nu naar toe om de bladen op te ruimen en hij wilde zn moeder maar eens de waarheid zeggen....pffffff. Moet zeggen hij is al 2uren weg.
    (m'n ouders vonden het wat vreemd dat nu beslist die blaadjes weg moesten dat zoiets niet over 2 weken ofzo kan zei mn vader)

Maar ons dagje was heerlijk. Opa en oma gezellige dag gehad. Onze kleine meid had een paar hapje pannekoek gehad en aan een waterijsje gezeten.
    Wij hebben in een lekker rustige ikea geshopt, daarna nog naar de prenatal en een kampeerwinkel geweest. NEt nog even cake gebakken.
    Wilden morgenochtend zwemmen, dochter haar bedje in elkaar zetten EN schoonouders ophalen voor een bakje koffie.
    Denk dat t zwemmen bijna niets word, maar we zien wel.

Vervelend he dat ze zo last kunnen hebben van door komende tanden. Hebje ook een zetpil gegeven of dat niet?

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als iets in iemand kop zit, zit niet in zijn ....... zei mijn oma altijd ;)! Reuze irritant dat het perse moet als het niet uitkomt.

Ben benieuwd wat je man allemaal bespreekt met schoonmams en of het morgen gezellig koffie drinken wordt. Of blijft ze niet lang boos?

Fijn dat jullie je hebben vermaakt saampjes! En dochterlief ook zo te lezen. Zoonlief is ook dol op ijsjes, dochter lust ze pas sinds kort.

Druk dagje morgen, hier nog niets op de planning. Eerst ook maar even afwachten hoe het morgen gaat met zoonlief.

Nee ik heb hem geen zetpil gegeven omdat hij gewoon slaapt. Als hij vannacht wakker wordt en niet kan slapen dan krijgt hij er wel eentje.

10. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Precies, als hij lekker slaapt is t ook niet nodig. Koorts moet je ook niet onderdrukken want het heeft natuurlijk wel een reden.

Nee ze blijft niet heel erg lang boos, maar het kan best zijn als mn man morgen de kamer even loopt dat ze er tegen mij over begint. Dat doet ze wel vaker en dan weet ik geen raad met dat soort van dingen.

Het bed moet gewoon inelkaar. Bij ikea wat hoeslakens en lakens gekocht. En ik wilde graag weer eens met zn 3tjes te zwemmen, dus de hele week al gezegd dat ik dat zondag wilde doen en tsja word er ineens bedacht dat schoonouders op de koffie komen. We zien ze volgende week ook wel, dan is t moederdag, hahah.
    Ja joh, je krijgt t er niet zomaar uit....

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hihi heb geluk met moederdag dit jaar: alle oma`s op vakantie dit jaar. Deze week wat leuks maken voor alle mama`s en natuurlijk maakt dochter hem voor mij. Hihi weet ik al wat ik krijg hoewel ik het anders ook vast had geweten ze kan geen geheimen bewaren nml.

12. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Mijn ouders zijn wel met vakantie, dus we hoeven gelukkig maar naar 1 moeder.
    Nu had ik aan mn man maar voorgesteld om dan met vaderdag alleen naar mijn ouders te gaan, maar dat wilde hij niet.
    Ik houd niet van die verplichte dagen en dat heen en weer gevlieg bah!!

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha nee ik ook niet! Hoewel het bij mijn schoonouders vaak wel gezellig is omdat dan man`s broers ook komen met hun vrouw en kinderen. En normaal zie je elkaar niet zoveel omdat je het allemaal druk hebt. Wel leuk om alle neefjes en nichtjes bij elkaar te zien. Contact met mijn ouders is zeer wisselend, met feestdagen ook lang niet altijd.

14. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Kerst heb ik ook zo'n hekel aan, dan blijven we altijd thuis;)
    We kunnen elkaar ook wel op andere dagen bezoeken hoor. Met kerst is t vaaks eten eten en nog eens eten, bah.
    We hebben verder goed contact met broers en zussen dus daar ligt t hier ook niet aan.

Vader en moederdag, leuk voor de winkels om te verdienen.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Kerst vind ik met de boom wel gezellig en het eten hoeft van mij ook niet zo vreselijk overdadig te worden. Net als pasen dat wordt ook steeds erger qua eten. Wij aten dit jaar eerste paasdag frietjes ;).

Ja moederdag, vaderdag en valentijnsdag is vooral leuk voor de winkels. Vind valentijnsdag ook overdreven als je al 6,5 jaar getrouwd bent. Als puber was het wel leuk en spannend.

16. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Achja al die dingen zijn wat overdreven. En inderdaad de kerstboom is nog wel gezellig.

Mn man is weer thuis en heeft t maar even zo gelaten en er niks meer van gezegd om ruzie te voorkomen.
    Kreeg alleen de vraag wanneer ze op onze dochter eens mogen passen omdat ze vandaag bij mn ouders was.
    Sorry maar ik wil echt nog niet dat schoonouders oppassen. Een hoest en proestje en er is al bezorgdheid.
    Moest ik dan maar eens uitleggen zei mn man:$:$
    Ach komt vanzelf wel goed. Zo vaak hebben we niet oppas nodig.

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Famke:En hoe was het bezoek van schoonouders?

Zo ik kwam er net achter wat zoonlief had: hij blijkt de 6de ziekte te hebben. Daar kwam de koorts dus vandaag en niet van de tandjes of misschien ook wel. Hij ging net in bad omdat ze koorts over was en toen zag ik allemaal vlekjes.

Hoe is het met de rest?

Zo ga nu lekker de tv makelaar kijken!

18. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ow jeetje dat meen je niet! Getsie zeg. Als je dat eerder had geweten...? Hoe is t nu met hem dan?
    Het was best wel gezellig, alleen schoonmoeder zegt nooit heel erg veel. Alleen onze dochter vond opa&oma niet zo leuk ze huilde wat. En toen ze bij oma zat en wat geluidjes maakte dat ze ging poepen tilde oma haar snel omhoog (dat was beter volgens haar)maar onze dochter vond dat niet zo leuk.Mn man heeft ze opgehaald en tegen 18u weer naar huis gebracht.
    Morgenochtend naar t buro, bah, vind er nooit wat aan.

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De afgelopen dagen is hij nog wel wat snel mopperig als ik hem alleen/los laat, hij wil het liefst de hele dag op mijn arm. Dan is hij wel vrolijk en gaat het weer goed. Het weekend had hij koorts en was hij hangerig.

Je kunt weinig aan de 6de ziekte doen en meestal heb je het pas door als de vlekjes komen. Omdat koorts zoveel kan betekenen, dacht deze keer aan tandjes icm verkoudheid. Dochter had het met 7 mnd op vakantie toen schrokken we wel. Zaten in een huisje in Duitsland, ze at amper, dronk ook niet denderend en koort was 41.2. We wilden de volgende dag maar daar naar een dokter toen was ineens de koorts weg en zat ze onder de vlekken. Toen wist ik wat er was en daar was ik toen zo blij mee. Zoonlief zat maar tegen de 40 graden aan. Pas boven de 40 krijg ik de kriebels en dacht nu ook te weten wat er was.

Nee cb vind ik ook nooit zo boeiend, heb zelden vragen en als ik wel iets heb vraag ik het hier liever. Het enige waar ik wel benieuwd naar ben is zoons groei (wij moeten de 16de weer). Hoewel ik vermoed dat hij deze keer weer wat meer in de lengte is gegaan en minder in gewicht. Maat 62 is echt te kort en 68 past qua lengte goed en qua breedte heb ik nu ook een fijn broekje van noppies 2de hands gekocht en een paar van de h&m met verstelbaar elastiek die hem goed passen en een van just small.

Oma`s kunnen fijn eigenwijs zijn ja ;), wel een beetje grappig dat dochter zich zo liet horen!

20. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Jeetje, dan schrik je wel,ben je lekker op vakantie en is je dochter ziek.
    Gelukkig wist je wat het was. Ik zou het niet weten hoor;)
    Maar zou het hier gebeuren dan weet ik nu ook wat het is. Hopelijk maken we het niet mee, maar je weet het maar nooit.

Nee het cb is niet boeiend. DE vorige keer zat ik 3 kwartier te wachten echt belachelijk! Dus dacht deze keer maar vroeg een afspraak, om 9u moet ik er zo zijn.
    Gewicht kan ik thuis wel kijken, heb een baby weegschaal.
    BEn er ook nooit lang. Heb ook nooit vragen, want met hun antwoorden kun je toch niks. Van 'laat je kind maar huilen' wat heb je daar nou aan? Vraag liever een bekende of hier op t forum hahah!!

Onze dochter kan ook eigenwijs zijn hoor. De ene keer lacht ze wel naar iemand die ze nooit of bijna ziet en de andere keer heeft ze zoiets van hellupp!!

Deel Deze Pagina