hallo meiden. Ik stel mij even voor: ik ben holagirl, 26jaar! 31 aug ben ik met 37+6 bevallen van een zoon: Nathan. Ik ben ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes en uiteindelijk bevallen dvm spoedks. Aangezien ik weinig mensen om mij heen heb met babies/kids en het wel heel leuk is ervaringen en tips uit te wisselen,kwam ik naar dit forum. Nu was het vorige 'aug mama's' gesloten. Ik heb nu een nieuwe geopend en ben benieuwd of er meiden zijn die ook willen kletsen! Liefs!
Hi Holagirl! Ik was ook al een poosje op zoek naar een augustus mama's 2010 topic maar vond niets actiefs, nu kwam ik toevallig dit topic tegen! Ik zal mezelf ook even voorstellen, ik ben Marcha, 26 jaar uit Brabant. 26-08 is ons zoontje Justin Ryan geboren dmv een geplande KS (met 39+4) ivm stuit. Justin woog 2690 gram en was 47 cm, een kleintje dus! Inmiddels is onze kleine vent al weer flink gegroeid en weegt hij al weer zo'n 6,5 kg! Hij doet het verder super, het is zo'n vrolijk mannetje Hopelijk zijn er meer meiden die gezellig willen kletsen!
Hoi holagirl en marcha! Hier nog een augustus mama die wel mee wil kletsen1 Ik kom mij morgen wel wat beter voorstellen. ik ga nu Renske de fles geven...
Hey hallo, hier nog een augustus mama. Van een dochter Nikki. Bevallen op 20 augustus dmv een keizersnede, na 42 weken. Nikki was behoorlijk groot, 4786 gram. Ik kom uit brabant en ben 24 jaar. Gezellig om mee te kletsen. Krijgen jullie kindje al bijvoeding? Groetjes Joyce
Nog een augustus mama hier, zie dat het nog niet zon actief forum is. Hoop dat daar verandering in komt en dat we ervaringen met elkaar kunnen uitwisselen. Ik ben Smokey kom uit gelderland en Maud is geboren op 17-08-2010. Kom er achter dat ik met steeds meer vragen zit, hopelijk kunnen we elkaar hier helpen @Joyce Ik ben nu 2 weken met Bambix bezig met de laatste fles en wil van de week met fruithap gaan beginnen. En jij? @Marcha Maud weegt nu ook 6,5 kg en doet het hartstikke goed. Hopelijk tot snel! Groetjes
Hier ook een augustus mama van een dochtertje amber geboren 09-08-2010 3690 gram en 39 cm denk dat het hir niet zo actief is bij de augustus mama,s de meeste zijn naar een ander forum gegaan
Nikki krijgt alleen nog maar rijstebloem in haar avond fles. Met andere voeding beginnen we met ongeveer 5.5 maanden. Ik en mijn vriend hebben allebei a iellergieen. Waarom is iedereen naar een ander forum gegaan? En nog een vraagje, doen jullie je kindje al schoentjes aan?Of alleen sokjes en sokjes?
Hallo! Hopelijk komen er toch nog wat meer augustus mama's zich hier melden, hoe meer zielen hoe meer vreugd Hier al wel een beetje begonnen met bijvoeding. Justin krijgt vanaf 4 maanden rijstebloem bij zijn laatste fles en we hebben hem een paar keer een hapje fruit en wortel gegeven. Echt lekker vindt hij het niet Hij krijgt nu 4 flessen van 200 ml (180 + 6) en bij de laatste fles 3 schepjes rijstebloem. Hij slaapt van 20.00 - 07.30 / 08.00. Vanaf 5 weken sliep hij al door (24.00 - 06.30) daar hebben we dus mazzel mee! Het is zowiezo een heel makkelijk en tevreden mannetje, hij huilt echt alleen als er iets is. Sinds deze week is hij begonnen met zijn voetjes pakken, iets wat ik echt heel knap vind aangezien hij in een pavlik bandage zit. Met 2 maanden is hij hier in gegaan omdat hij vrij ernstige HD heeft/had, zijn heupje zat nog net in de kom. Bij wijze van experiment is hij toen al in een bandage gegaan (normaal va. 3 maanden) de laatste foto's waren erg goed en als het allemaal mee zit mag hij er 2-2 al weer uit na goed 3,5 maand Hij is er in ieder geval niet passief van geworden! De kleine vent beweegt wat af op een dag Justin heeft trouwens alleen sokjes aan, met die bandage is het al lastig genoeg om hem uberhaupt fatsoenlijk te kleden. Schoentjes/slofjes gaan hier niet over aan. Ik ben benieuwd wat de andere dames geven qua voeding!
Hoi hoi, Joyce ik doe Maud geen schoentjes aan, heb wel leuke slofjes met bond soort uggs die doe ik wel buiten aan. Marca ben jaloers op jou wat lekker zeg al zo doorslapen, Maud slaapt vanaf 3 maanden juist niet meer door soms wel 5x op een nacht wakker. Laatste dagen tot half 6 en 6 uur weer ben daar al erg blij mee, alleen vannacht was t weer 2x, hopelijk vannacht weer beter. Maud krijgt altijd 5x 180 + 6 schepjes, maar vanaf vandaag ben ik overgegaan naar 210 + 7 schepjes in de hoop dat ik naar de 4 flessen kom. Ik wil eerdaags gaan beginnen met fruithapje, met de bambix zijn we gestopt want haar ontlasting ging niet echt makkelijk. Wat goed dat hij zijn voetjes al pakt dit doet Maud nog niet. Maud is ook erg makkelijk en erg vrolijk alleen zijn de nachten soms drama helaas nou ja als je er een speentje in doet slaapt ze weer verder maar we zijn zelf dan wel wakker natuurlijk dus we proberen haar te laten afkikken van de speen. Gezellig dat er toch wat mensen op dit topic afkomen.
@ Smokey: He, balen dat Maud snachts weer wakker wordt... Komt dat dan alleen omdat ze haar speentje kwijt is of heeft ze ook honger? Wat betreft hebben wij echt geluk inderdaad, maar dat moet ik niet te hard roepen, voor je het weet slaapt hij straks ineens niet meer door Ik hoor vaker dat kindjes niet goed tegen de rijstebloem kunnen. Justin lijkt er geen probleem mee te hebben. @ badje: Hoe badderen jullie kleintjes? Justin is al haast te lang voor zijn badje en hij is er zo wild in dat er meer water op de grond ligt als in het badje Wij hebben helaas geen bad dus dat is geen optie... Ik had een soort opvouwbadje gezien die je in je douchebak kunt zetten maar of dat wat is... @ gewicht na bevalling: Hoe gaat dit bij jullie? Zijn jullie al weer een beetje op gewicht? Ik was 16 kg aangekomen tijdens de zwangerschap en ik moet er nu nog 4,5 kwijt om weer op mijn oude gewicht te komen. Het scheelt nu nog 1 kledingmaat, schrok best toen ik na de bevalling 3 kledingmaten groter had! Gelukkig gaat het nu de goede kant op.
@smokey Nikki krijgt 4 flessen van 190 cc. En de laatste met rijstebloem, ze heeft er eigenlijk helemaal geen last van gehad. Ze slaapt ongeveer van half 8 TOT half 8, maar overdag erg weinig. Misschien 2x een uur, maarja heeft ze denk ik genoeg aan. Ze slaapt gelukkig zonder speen nachts, deze krijgt ze alleen overdag bij het slapen. @ marcha Wij doen Nikki eigenlijk elke avond in bad, het grote bad. Gewoon los erin met een bodempje water. Ze vind t heerlijk. Wel maar 1x per week met zwitsal en de rest alleen water. @gewicht Ik ben weer op gewicht, was ook maar 8 kilo aangekomen waarvan Nikki er bijna 5 woog. Maar ben wel te zwaar van mezelf dus gelukkig niet veel bijgekomen. @eten over 2 weken gaan we beginnen met groente, ee gaan stukjes geven dus ben er benieuwd. Iemand nog een goede tip tegen berg? Nikki heeft er erg last van op der hoofd. Groetjes Joyce
@marcha ze heeft dan gelukkig geen honger ik geef haar nooit tot zelden de fles misschien 2x gebeurt. Maar sinds gisteren hebben we 4 flessen van 210 cc, vandaag weer, dus misschien een overgang naar 4 flessen wie weet @joyce ook al van half 8 tot half 8 heerlijk ben jaloers. Maar afgelopen nacht sliep ze door tot half 7!!! we hebben haar niet wakker gemaakt voor de laatste fles misschien dat dat het is. @badje bij mij past ze er ook bijna niet meer in en idd de hele kamer nat, maar omdat ze last van exseem heeft maar 1 a 2 x per week in bad. Ik weet wat voor een badje je bedoelt maar weet niet of het handig is ziet er wel handig uit. @gewicht pff drama 10 kilo nog bijna, was bijna 20 aangekomen maar het wil er echt niet makkelijk van af, alles zit bij mijn buik een echte blubberbuik, en ik ga nog wel trouwen in mei dan moet ik strak(ker) zijn @berg heeft Maud ook wel eens met een watje en olie goed insmeren en een paar uur later met een kaartje (ansichtkaartje) bijv eraf krabben, maar ze zeggen ook hoe meer je er aan doet hoe erger het wordt, en in badje badolie doen ipv zeep. Maud heeft al 14 dagen last van dunne luiers tandjes misschien, ik weet het niet ze drinkt verder wel goed en is goed te spreken dus gaat hopelijk vanzelf eens weg, Bij jullie al sypthomen van tandjes te zien??
Hallo meiden, OOk ik ben in augustus mama geworden. Ben op 12 augustus bevallen van een dochter met 36w5. Ik ben ingeleid ivm zware pre-eclampsie die sterk neigde naar HELLP.. Dus een zware periode maar wel een prachtige dochter gekregen. Hoe is het nu met jullie??
Hier ook een augustus 2010 mama van een zoontje Gelani (djulanie) 05-08-2010 3305gr 49 cm Lijkt me leuk om ideetjes en tips uit te wisselen wat betreft voeding!
Gevonden! Er is weer een AUG 2010 mama topic! Fijn! Ik ben op 29-8-2010 bevallen van onze zoon Kalle. Hartstikke vrolijk & tevreden ventje. Ook wij zijn begonnen met fruit & groente want meneer keek zowat het eten uit onze mond. Het gaat dan ook super. Hij moet nog wel wennen aan bepaalde soorten groenten maar fruit gaat als een dolle. Maken jullie de hapjes zelf of kopen jullie potjes. Ik heb een heel leuk kookboek voor baby en sta dus nu ook voor Kalle in de keuken. Groeten en tot gauw!!
Wat leuk toch nog wat meer aug mama's welkom allemaal ik hoop dat dit topic toch wat actiever gaat worden, als dat het nu is. @Kris34 ik ben ook met fruit begonnen vind ze heerlijk alleen die groente vind ze dus echt niet lekker heb jij nog tips? Vorige x dacht ik een overgang naar 4 flessen maar nee, was van korte duur. Ze drinkt haar flessen nu niet allemaal meer leeg, zal beetje door de bijvoeding komen denk ik. Ook eet ze een halve liga per dag en dat vind ze lekker echt smullen
hmmm. 2de poging om een berichtje te plaatsen: Groente tips heb ik nog niet echt want meneer vindt al dat groene spul ook niet superlekker. Alleen mais/wortel eet hij helemaal op. Ik zal morgen even het recept opzoeken en hier plaatsen. Verder alles goed hier. We zijn vanavond met z'n drieen bij de pizzaria geweest. Heerlijk gegeten. Nu ligt de kleine man lekker in z'n bed en zitten wij wat te computeren. Lekker zaterdagavond. Ik ga nog even verder neuzen op de site. Fijne avond allen en tot gauw!
Hier ook poging 2 Ik heb wel een tip voor groente eten, als meneer hier de groente niet lust geef ik eerst een hap appelmoes, dan appelmoes met beetje groente en steeds meer groente en uiteindelijk lust hij de groente wel.. (nog maar 2 x hoeven te doen maar werkte beide keren wel) Hoe is jullie schema nu? Geven jullie 3/4/5 flessen? En geven jullie brood? Hier is ons schema 9:30.... Fles 180+6 12:30.. Fruit met thee 14:30.. Fles 180+6 (eet hij niet helemaal op) 18:00.. Half potje avondeten (als ik dat zelf maak is dat lang niet zo fijn dus tot nog toe avondeten uit potje) 20:00.. Fles 180+6
Hoi! Hoi hoi! Hier bestaat het etenspatroon nog hoofdzakelijk uit bortsvoeding en een fruit & groente hap. Ik ga zometeen maar weer eens de keuken in om de potjes van deze week te gaan maken. Lekker!! Fijne zondag!