Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Zo weer even bij gelezen...
    Vanmiddag zijn we naar het cb geweest. Yrsa is weer goed gekeurd :) ze is lekker gegroeid...
    Ik mis het zwanger zijn absoluut niet...
    En over het aantal kinderen: Ik heb er inmiddels 3 dus dat is wel genoeg ;)

Ik zie ook erg leuke foto's langskomen van al die mooie augustus babies...
    Allemaal zooo verschillend...
    Hier nog een foto van Yrsa waar ik wel trots op ben.
    Bekijk bijlage 15310

2. Cjpt: als finn ook zo overstuur is doe ik vaak even een handdoek in de magnetron warm deze in 1 min op en leg deze dan op Finn zijn buik, vaak heltp het vrij snel. Let wel op dat de doek niet te heet is!
    Wel erg vervelend dat je net alleen was, gaat het nu weer beter?

Nita: fijn dat het nu beter gaat tussen jullie en dat hij zich nu eindelijk gedraagt als vader. EN ook al ben je alleen je gaat het echt wel redden hoor, je kleine man heeft een heerlijk koppie en ziet er goed uit, dus volgens mij heeft hij niks te klagen!
    En er zijn genoeg mannen die een vrouw met kind willen hoor, geloof mij maar ik ken genoeg meiden die alleenstaand waren en nu een hele leuke kerel hebben, dus jou tijd komt ook vast wel!

Anna: wat een gaaf koppie heb hij zo, echt alsof hij al jaren ervaring heeft, zo kijkt hij tenminste, lief hoor smelt!

Rianne: Finn heeft ook een navelbreuk en bij mij zei de huisarts dat het als het goed is vanzelf weer dichtgroeit en dat er vaak niet geopereerd hoeft te worden, dus snap ik het dan nu niet of is zijn navelbreuk heel erg groot?

Het missen van de zwangerschap: Jah ik mis mijn buik echt wel heel erg, ik zou zo weer zwanger willen zijn, mar ik ga nog wel even wachten hoor.
    Had het er vanmiddag nog over met een vriendin dat ik wel nog een kindje zou willen, vroeg ze of ik dat wel wou na deze zwangerschap en bevalling. Tja de zwangerschap was zo erg nog niet en die bevalling ach kijk wat je ervoor terug krijgt zei ik, dan ben ik echt wel blij hoor!! En ik weet nu nog wel dat het zeer deed, maar hoe zeer, hmm ik kan het niet mer terug voelen, dus jah vervelend, maar zeker nog een keertje te doen.
    En hoeveel kinderen ik wil, ik persoonlijk zou er 2-3 willen maar echt niet meer.

ZO en nu lekker naar bed, Finn slaapt ook lekker dus kunnen wij er ook in zonder last te hebben van huilen en mopperen.
    Meiden slaap lekker!

3. Simmer: ik heb ook een baby bjorn en een lodgershelter, de babybjorn zit voor het kindje wat lekkerder (denk ik) en is voor je zelf langer vol te houden en de shelter is makkelijker en sneller om te doen en zeer geschikt om kleine stukjes in te lopen en ook heel makkelijk als je even voor een boodschap gaat, je doet de kleine er thuis in, hup in de maxi-cosi en op de parkeerplaats haal je de kleine er zo uit, dus blijft lekker warm ingepakt. De baby-bjorn moet je dan nog helemaal omdoen en dat lijkt mij nou niet heel erg handig op een parkeerplaats, maar ze hebben allebei hun voor en nadelen.

Desiree: wat een leuke foto zeg, heerlijk bekkie, geniet er maar van!

4. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja dat dacht ik dus ook dus hoor graag nu de mening van een kinderarts ipv de huisarts alleen. De bel/bobbel die zijn navel maakt is alleen veel groter geworden, de huisarts zei dat ie hij daar uiteindelijk wel aan geholpen zou worden omdat hij blijft groeien dus dat staat misschien los van het sluiten van het breukje? Ik weet het niet precies meer, kan de woorden van de huisarts niet zo terug vertalen nu, mijn hersenen werken niet meer mee vandaag... Maar goed, wordt vervolgd en dan zal ik het in jip en janneke taal aan de kinderarts vragen, kan ik het hier ook goed uitleggen ;)

NB, fles zit erin (eentje van 200 ml :$) En hij ligt weer in bed, het is nog stil... *duim duim*

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    goedemorgen,

echt superleuk die foto's van de kleintjes

Over het weer zwanger zijn.....
    Ik ben nu 2 jaar achter elkaar zwanger geweest (en ken mijn vriend 2 jaar en 2 maanden) en ik ben nu wel even uitgezwangerd al was het allemaal vrij gemakkelijk gegaan, ik ben blij dat de hormonen nu even niet zowat uit mn oren komen en ik echt mn eigen ikkie weer ben.

Niet dat ik verschrikkelijk was als zwangere, maar ik merkte heel erg aan mezelf dat ik toch in een bepaalde cocon zat, herkent iemand dat?

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.311
    210
    63
    Goedemorgen meiden!

Ik heb jullie gevonden! :D

Las braaf mee, in het vorige topic, maar sinds de geboorte van Puck staat mijn leven helemaal op zn kop :)
    Dat je zoveel met zo'n klein mensje bezig kunt zijn...

Bevalling :$, dramaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zoveel pijn en zolang dat een tweede baby de komende jaren echt niet aan de orde is...

Puck woog bij de geboorte 2835gr en was 47 cm. Dat bij een zwangerschap van 40+3 hield in dat ze dysmatuur was en twee nachten in het ziekenhuis moest blijven. Daar heeft ze bijvoeding gehad om te voorkomen dat ze teveel zou afvallen.

Nu krijgt Puck volledige borstvoeding en dat gaat op een kloofje :( hier en daar heel erg goed. Mevrouw vindt het heerlijk!

Slapen... Erg zoeken. Wil haar wat meer in haar eigen bed gaan leggen, maar ze is zo graag bij ons en slaapt zelf moeizaam in.
    Gisteren voor het eerst met de Puckababy (vond ik zelf erg grappig voor onze Puck hihi) aan de slag en....
    Super geslapen> 21.30-2.30-6.30 HEERLIJK!!!

Zie trouwens veel mooie foto's langskomen! Complimenten aan de mama's!

Liefs Elke, die echt een poging gaat doen om weer actief lid te zijn :)

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meissies,

heb weer een hele rits fantastische foto's voorbij zien komen. Geweldig zeg.

Zoals ik van de week al schreef. Ik mis mis het zwanger zijn, het is echt zo snel gegaan. En nu schrijven we al weer hier. Ik merk echt dat het iets is wat ik bewust moet gaan afsluiten of zo.

En een evt. tweede kindje. Denk het wel, maar pas over een jaar of 2 of zo. Eerst maar eens lekker van mijn meissie genieten.

Oh, wilde even melden dat ik ga stoppen met de nutriton. Noor heeft al een paar dagen heel erge diaree. Ben al 2 nachten ondergepoept (het loopt gewoon langs de luier) en vanacht zelfs 2x.
    Dat is niet goed voor Noor, dan maar een verstopping. Wat een rotspul is dat zeg.

Ik weet niet of ik het hier gister geschreven had, maar gister bij het cb heb ik het aangekaart en toen hebben ze mij een combi van friso HA en friso comfort aangeraden (maar in de comfort zit ook johannesbroodpitmeel). Dat ga ik dus ook maaar niet doen. Eens kijken hoe ze het op de gewone fles doet. (vorige keer dat ik gestopt was, raakte ze verstopt).
    Wat een gedoe zeg.
    Ze was wel goed gegroeid. Ze weegt nu 4050gr. en is 53 cm. :)

Excuses als ik dat al verteld had gister hihi.

Hmm, zie dat mijn banner niet klopt. Noor is al 5 weken en 2 dagen. Raaaaaar.

8. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    mogguh meiden,

Weer een ochtendje dat Fenna na de eerste fles in haar eigen bedje ligt en nu heeft mama zonder tranen haar daar neer gelegd! Ben trots op mezelf!

CJPT: Oh wat vervelend dat Dominique zulke krampjes heeft! Naar hè, als ze zo verdrietig zijn! Misschien even in bad? Ah...ik zie de Tummie. Hè meissie, is ook naar hoor als je kleintje zo verdriet heeft, rustig aan met jezelf! Dikke knuffel voor jou!

Anna1976: Vind het knap dat je dat ziet, maar Fenna is inderdaad een kopietje van mij! Hihi!
    Wat een mooi ventje heb je zeg!
    Nita: Tuurlijk wil iemand je ook met een kindje, zeker met zo'n mannetje als Milan en zo'n mooie mama als jij!

Annie22: hihi, ja hè, iedereen ( ook onbekenden die in de wagen kijken) begint daarovdr, dat ze maar weinig babietjes hebben gezien met zoveel blond haar!

Missen van zwangerschap: Neuj... Niet echt, ik ben juist blij dat ik mezelf weer een beetje terug herken in de spiegel! Ben juist wel blij dat ik die malle buik kwijt ben. Alleen het stomme is, hoe vreselijk mijn bevalling ook was, DAT zou ik dus wel nog een keertje willen doen... Vond dat zo bijzonder!
    Denk wel dat ik over een jaartje of 1 1/2 wel nog een tweede wil maar daar blijft het denk ik bij.

Liefie: Thanks...*Bloos*

Simmer: Wij hebben een baby-björn en qua praktisch is dat ding echt heel handig hoor! wij doen er al boodschappen mee met haar daarin, ideaal! Wij hebben wel een beetje de duurdere versie, met zo'n goede rugsteun, niet alleen met zo'n kruisband op de rug. Ik ben er erg blij mee en gebruik mijn draagdoek niet!

Daan: Hè, wat vervelend dat Noor zo zoekende is qua flesvoeding. Dat johannesbroodpitmeel is het dus ook niet? vervelend voor dat meisje dat ze zo aan de diarree is en zelf ondergepoept worden is nou ook geen feestje...
    Hoop dat een gewone fles wel werkt!

Zo, weer bij.

Vandaag lekker rustig dagje, alleen vanochtend visite van een vriendinnetje van mij en verder niks.
    Fenna ligt nog steeds te tukken vanaf 05.45. En ze maakt echt mooie nachten al zeg ik het zelf, dus wij klagen niet!

Meiden, fijne dag allemaal!

Liefs, Pluis

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pluis, ja hoor, dat is ook wel netjes. Ik ben iets kleiner (1,70), maar aangezien ik al heel lang geen 70 kilo meer weeg, wil ik daar eerst maar eens aan beginnen. Als ik daarop kan blijven, zien we wel weer verder ;) Wat heeft Fenna trouwens blonde haartjes!!!! Wauw!

Ik vind sowieso al die baby's zo leuk met zo'n bos(je) haar! Julia heeft alleen nog wat platte sliertjes, maar je kunt er niet echt wat mee...

Liefie, cute! Rensje in dat hele grote stoeltje!

Cjpt, het onderschrift zou zijn: 'Nee! Nee! Wat doen jullie met mij! Ik kijk niet hoor! Wat doen jullie nou?' Hihi, heeel schattig!!

Mik, als niemand je nog heeft geholpen, je kunt boven je bericht op het paperclipje klikken en dan een foto uploaden van je pc! Maaktie ook meteen op maat, heel handig!

Zwangerschap: ik mis het ook! En als ik terugdenk aan die mooie momenten tijdens de bevalling en de dagen daarna in het ZH, dan wil ik echt wel 20 kinderen :D Nou ja, oke dan, eentje erbij nog. Manlief zou het het liefst hierbij laten geloof ik, maar dat vind ik wel een beetje sneu voor Julia. We zijn nog jong gelukkig, dus we hebben de tijd. Maar ik kan me nu al niet meer goed herrinneren hoe het was met zo'n dikke buik, of dat geschop van binnen. Het was soms helemaal niet leuk, maar zoooo bijzonder!!

Anna, Teun is knap!! Kunnen we wat regelen met Julia ?? :p

Simmer, ik vind het knopen van de doek niet ingewikkeld, maar ja, dat is wel persoonlijk natuurlijk! Ik vind het wel fijn dat je op verschillende manieren je kindje kunt dragen, dus liggend, beetje rechtop, schuin, over 1 of 2 schouders, etc.

Mijn schoonzusje is trouwens net weer zwanger (april '10 uitgerekend) en toen dacht ik wel meteen: oh nee, dan moet je weer helemaal overnieuw beginnen!! Haha, dat is ook wel het leuke, maar ik ben ook wel blij dat ik het nu helemaal mooi afgerond heb ofzo!

Julia is nèt wakker! Vanaf 5 uur geslapen tot aan nu!! En ze begon de nacht ook al met een blokje van 5,5 uur, dus heerlijk :D

Ik ga ff voeden :)

10. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Whoehoe, gisteravond besloot Elias toch dat het nacht was na een fles om 17:30, daarna wakker gemaakt voor een fles om 22:00 daarna heeft hij moeiteloos geslapen tot 3:00 en na een kwartiertje mopperen daarna (hij was best wakker) heeft hij pas om eten gevraagd om 7:45! Super lange nacht in bed dus en dan maakt het mij niet uit dat hij twee keer eet ondertussen, als hij maar lekker kan slapen na al dat gekrijs! Nu gaapte hij op 9 uur alweer dus ik heb hem in bed gestopt en hij weet nu nog niet zeker of hij het daarmee eens is ;)

Hier ben ik in het bezit van een draagdoek, baby bjorn (met rugstuk inderdaad, anders trekt mijn nek dat niet) en een lodger (fleece versie, beetje jammer...) en alleen de baby bjorn wordt eigenlijk gebruikt moet ik zeggen... De lodger straks wel als voetenzak in de autostoel maar als draagding lukt het me niet zo... Wij hebben ook een erg beweegie, misschien maakt dat het lastiger maar baby bjorn is ideaal, omdoen kan je doen voordat je in de auto stapt natuurlijk, hoef je het kind alleen over te hevelen als je uit de auto stapt, je hoeft het dan niet op een parkeerplaats om te gooien eerst...

11. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

#111 MvLisa, 15 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2009
    Even n fotootje...
    Hier was ze 2 weekjes..

12. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Pluis en Rianne,

Bedoelen jullie deze variant of die andere die net even wat duurder is (139,95)

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ook ff fotootje plaatsen, maar ik doe er nu maar een want mijn meissie heeft er geen zinin.

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hallo meiden,

Leuke foto's allemaal.

Ik zit er even ietsiepietsie doorheen hoor, dus even klagen.
    Het lijkt alsof Esmee mij pest. Overdag, steeds als ik ook wil gaan liggen om een dutje te doen, slaapt ze superslecht. Of ze wil helemaal niet in haar bedje of wieg, of ze begint om het half uur ofzo te huilen. Als ik heb besloten het op te geven en dan maar niet te slapen dan ligt ze rustig te slapen:( (meestal)
    En sowieso slaapt ze steeds slechter vind ik. Ik denk ook dat ze heel veel last heeft van de krampjes. Maar als ik haar dan bij me pak is ze meestal gewoon stil.... Gek meisje.
    Maar ik kom dus maar niet bijgeslapen, voel me zo futloos en moe, zit hele dagen op de bank, het huishouden ligt achter door mijn futloosheid, ik kom bijna nergens meer...
    Tussen mij en mijn man gaat het ook niet beter hierdoor op het moment :(
    Bleh.

Zo, sorry ik moest het even van me afschrijven want het zit me echt dwars allemaal. Hopelijk gaat het snel beter ;)

Even bijlezen...

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Grrrr $#%^& :x:x:x

Ik was bezig met een reactie van een heel aantal pagina's in een ander scherm, issie ineens weg :(:x:(

Nou, ik vind het wel even goed ga niet weer opneiuw beginnen. Heb volgens mij mijn dag niet echt.... :(

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Cjpt, hoe is je nacht gegaan??

Zwanger zijn missen, ik mis het helemaal niet. Ben blij als ik straks weer mijn eigen lichaam terug heb (en mijn gewicht hihi).

Hoeveel kindjes, ik zou er graag 3 willen. Maar nu nog even geen derde. Eerst spiraaltje. En als mijn man het ook wil over 5 jaartjes ofzo nog een kindje, als de omstandigheden het dan ook toelaten.

Zo, en nu ga ik nog even een boekje lezen ofzo want madam ligt te slapen in de box ;)

17. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
  18. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @mvy: heeft je kleine geen last van een sprongetje???
    Dan kunnen ze soms heel anders reageren dan dat jij van ze verwacht en kunnen ze erg hangerig zijn en dan vooral bij papa of mama...
    Is wel vervelend dat je niet bij kan slapen he???

@simmer en Brusje: Wat een leuke foto's van jullie kleintjes :)

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    MvY, knuffel!! Ik snap je precies...

Ik ga ook even klagen hoor. Ik had m'n hele plannetje klaar voor vanmorgen. Voeden om 10 uur, en daarna even snel douchen en met Julia in de draagdoek naar de winkels lopen, voor wat boodschappen en nog wat goedkope kleertjes in maat 56 (we hebben een beetje weinig). Ik had er helemaal zin in. Van de week ging het zo leuk met die doek en ik vind het altijd leuk om kleertjes te shoppen.
    Maar helaas. Douchen duurde te lang en de draagdoek knopen lukte niet helemaal vlekkeloos. Zattie bijna goed (nog even 'em strak genoeg doen), begint ze te spugen! Dusss, even schoongemaakt, maar even later spuugt ze weer. Dus even uit de draagdoek gehaald om schoon te maken, en weer opnieuw in de draagdoek geknoopt, en toen opeens spuugt ze een hele golf. Lekker over mijn (net schoon aangedaan, al maanden niet aangehad, leuke) shirtje en over de draagdoek, en over zichzelf (die net een schoon shirtje aan had omdat die andere nat was van het spugen). Grrrrrrrr!!! Inmiddels is het een half uur verder en mag ze over 45 minuten alweer de volgende voeding (wat ze waarschijnlijk ook wil, omdat ze nu wakker is tussendoor), dus kan ik niet meer weg. Nou, ik janken, mascara zit overal. Baalbaalbaal.

Goed, 2 beschuitjes, een schoon shirtje voor ons beiden en een kritische blik in de spiegel later gaat het allemaal wel weer, maar ik kan me dan zo opfokken over hoe ik graag wil dat het gaat... Als het dan niet zo werkt, brrrrr.

Bedankt voor het aanhoren van mijn klaagzang. Ik ga nu de was maar ophangen..

20. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen mama's,

Zit steeds per ongeluk in het augustus 2008 mama forum. Schrik iedere keer van het aantal pagina's :$ Gelukkig hoef ik niet zoveel bij te lezen :D

@ Pluis: Ik zie het echt wel heel duidelijk hoor! (Moet het natuurlijk wel afleiden van die 2 fotoos die ik van je gezien heb, maar de blik is echt hetzelfde).

@ Gentle: Wie weet :) En Teun is ook nog 1/4 Duits!

@ MVY: Agossie. Gelukkig duurt deze fase niet lang moet je maar denken..

O wat een lieve babies zie ik weer voorbij komen. Ik smelt!

Deel Deze Pagina