Associaties bij namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door EdN, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Nou, ik vind O. modern en trendy terwijl de namen die je noemt wat klassieker zijn. Dan vind ik Julia, zoals de oudste dochter van MommyInHeels, een logischere match dan Juliette. Rosalie vind ik wat meer working class; Noralie of Novalie weer passender. Valerie vind ik eigenlijk als enige wel helemaal in de lijn van O. Maar zoals gezegd, dat hoeft helemaal niet per se. Samuel vind ik traditioneel in vergelijking met O. Voor een jongen verwacht ik dan eerder Mason o.i.d., iets hippers. Maar ik vind Samuel een mooiere naam en Sam als afkorting leuk.

2. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Grappig die associaties bij de meisjesnamen dat zie ik inderdaad ook wel. Jongensnamen vind ik heel lastig of zijn al gegeven in mijn omgeving. Dus als je nog suggesties hebt voor moderne en tegelijkertijd klassieke trendy langere namen dan hou ik me aanbevolen :D

3. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uhm, afhankelijk van wat?
    Als ik zo kijk ben je nu bijvoorbeeld aan het aftasten welke naam het beste bij Olivia past.

Je kan leuke impulsieve vakantie nemen, maar bepaalde keuzes weeg je wel goed af. ;)

4. Bubbelguppie

10 jan 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    #64 Bubbelguppie, 10 jun 2015
    Laatst bewerkt: 10 jun 2015
    Wat een leuk topic!
    Welke associaties roepen de namen Roos & Mats bij jullie op?

5. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind juist Valerie het minst bij Olivia passen. Het bekt niet lekker samen... Probeer het maar eens snel te roepen achter elkaar...

6. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Tijmen en Mats hockeynamen hmm, herken ik me niet in. Trendgevoelig ben ik zeker wel, maar wel trends die ik zelf ook leuk vind. Maar toen Ma.ts geboren werd had ik nog niet in de gaten dat het zo'n trendnaam was. Een Tijmen heb ik overigens nog niet. Staat bovenaan de lijst voor nummer 2, maar dat kan dus ook nog Tibbe worden.

Roos en Ma.ts, wat grappig. Mijn Ma.ts had Roos geheten als ie een meisje was. Maar nu zou ik een meisje niet meer zo noemen, omdat ik het niet bij Mats vind passen, en omdat ik het inmiddels associeer ontzettende meisje-meisjes. Beetje tuttig, maar wel heel lief.

7. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Roos en Mats vind ik twee stoere namen! Tegelijkertijd is Roos ook een hele vrouwelijke naam, die ook weer makkelijk als wat tuttig gezien kan worden naast de naam Pieter bijv :p
    Maar naast Mats vind ik het juist een stoerdere meidennaam.

Ik zie dan ook twee nuchtere stoere ouders voor me. Misschien sportief, een gezin dat veel activiteiten onderneemt.

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Grappig dat associaties ook per regio kunnen verschillen. Tijmen wordt als hockeynaam genoemd terwijl dat hier ontzettend vaak voorkomt bij gewone modale gezinnen. Daardoor vind ik het weer erg dertien in een dozijn.

Roos en Mats: vlotte ouders. Gewoon leuk, net als de namen eigenlijk. Ben wel benieuwd naar welke associaties de naam Jonah oproept en of het een beetje klopt. Voor een meisje hadden we Ziva.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Jonah: leuk maar voor mijn smaak te bijbels. Ik heb verder geen associatie bij een 'soort' mensen die deze naam geeft.

Roos en Mats: ik vind Roos leuk en stoer terwijl ik Mats een beetje bekakt vind klinken. Ik moet ook altijd denken aan 'gematst worden' :p Ik denk hierbij aan leuke, no-nonsense ouders

Mijn jongens heten Aiden en Kyran. M'n dochter Julin.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw

Klopt:p:p

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Wat leuk.. Jij haalt er echt veel dingen uit die kloppen.
    Over het gemengd. Ik ben praktiserend en mij. Man passief christen.
    Maar ook de buurt waarin wij wonen.
    En we hebben tradities, maar onttrekken ons ook makkelijk aan de tradities die niet bij ons passen

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Spot on! :D

13. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk dat (bijna) iedereen dat wel doet met de naam voor zijn of haar kind :(

14. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ja, dat lijkt mij ook.

Novastar, bij de naam Jonah (Nederlandse uitspraak, meteen heel anders dan Engels) zie ik een lief en serieus jongetje. De ouders lijken me hardwerkende mensen met het hart op de goede plek. Mensen die aan goede doelen geven, klaarstaan voor anderen.

15. misa

misa Niet meer actief

Wat leuk om te lezen zeg!! Sommige dingen kloppen uiteraard! Bijbelse namen van onze zoon: tja ik hou er echt van!

Over ons, als reactie op jullie invullingen:
    ik zie ons ook als gemiddeld. Onze kinderen zullen qua gedrag ook gemiddeld zijn (niet extreem netjes, niet extreem onopgevoed).
    Ik heb mbo, ben niet voorhoofd gegaan: ik hecht inderdaad weinig waarde aan status.
    Mijn man heeft ook mbo gedaan, wel hbo gepoogd, maar om verschillende redenen niet door kunnen gaan.
    Er komt vaak 'gemiddeld' naar voren en ik denk dat dat ook wel klopt..!

@edn: ik ben nu nog meer nieuwsgierig naar jullie.....! :) ;)

Bedankt voor de mensen die mooie complimenten hebben gemaakt over onze kindernamen. Wij zijn er ook nog altijd blij mee!

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Weet waarschijnlijk de reacties al;)
    Mijn zoon Seyhan
    En mijn dochter Dilara.

17. Onje

Onje Niet meer actief

Leuk om te lezen hahaha ik lig echt in een deuk om de associaties bij "onze" namen. Heel grappig om te lezen, maar komt totaal niet overeen met hoe wij zijn 😉 🙈

18. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ze zijn nog niet geboren maar wij zijn wel al uit de namen.
    Wat denken jullie bij een gezin met de namen Luca en Fleur? :D

19. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht

Ik denk aan een gezin waarbij waarschijnlijk maar 1 van de ouders Turks is en de ander Nederlands.
    Ik denk aan werkende ouders die het wel belangrijk vinden dat de namen goed uitspreekbaar zijn voor beide families.

20. Onje

Onje Niet meer actief

Lekker nuchter Hollands 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg' gezin!
    Leuke simpele namen

Deel Deze Pagina