April baby, jas of vest?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door S084, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Ik verwacht mijn eerste begin april,
    nu heb ik de afgelopen maanden behoorlijk wat kleding al verzameld, maar april is en blijft een moeilijke maand, het kan heel lekker weer zijn, maar het kan ook best nog koud zijn.
    Natuurlijk weet ik dat ik snel iemand naar de winkel gestuurd heb om alsnog een jasje te kopen als dat nodig zou zijn,
    maar heeft een pasgeboren baby echt een jasje nodig, of is een romper, eventueel shirt, vest en wikkeldeken genoeg?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zeker wel een jasje. Mijn zoon is van begin april en heeft het jasje vaak aangehad.

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik had voor mijn dochter (april) een vest (maar volgens mij noemden ze het in de winkel een jas) dat je aan 2 kanten kan dragen. Ik had ook een bodywarmer gekregen dus die kon erover als het echt te koud was. Maar het was dus geen jas zoals oudere kinderen dragen, wel van hele zachte stof.

4. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    dan denk ik dat wij het over hetzelfde soort vest/jas hebben, die heb ik nu ook in huis,
    en inderdaad ook al een bodywarmer gekregen van mn moeder.

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik ben eind maart uitgerekend en ik heb van mijn zus een jasje gekregen. Niet te dik en niet te dun. Daarnaast heeft mijn moeder een hele mooie wikkeldeken gebreid die nog over het jasje kan. Dus als het nog heel koud is krijgt hij alles aan.

6. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Wij zouden een april baby krijgen (werd een half maart baby). Hier zo'n dik bont achtig vest aangeschaft. Ondanks dat het toen echt warm was voor de tijd van het jaar, was het wel echt nodig. Dochter kon zichzelf nog niet goed warmhouden.

7. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Ik ben zelf eind april uitgerekend en heb nu al 2 warme vestjes in maat 56 (gebreid en met een soort bontvoering en de andere is helemaal van die teddystof). We hebben ook een warm jasje gekregen, maar dat is maat 68, die zal ze dus voorlopig nog niet aankunnen. In het begin wil ik ook een wikkeldeken meenemen als we naar buiten gaan.

8. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik krijg een februari baby maar mij werd aangeraden geen jasje te kopen maar met laagjes te werken. Dus romper, shirt, vestje en dan een dekentje en evt een wikkeldeken nog ertussen of in een voetenzak. Let sowieso op dat je voor ee pasgeborene jasjes en vestjes koopt zonder capuchon want dat ligt zo vervelend in het nekje. Je kunt denk ik het beste een vestje kopen of een dun jasje. Die gewatteerde of wolige michelin-dingen lijken me zo dik dat je kleine niet lekker kan bewegen. En tis natuurlijk alleen voor als je naar buiten gaat dus dan heb je volgens mij ook wel met dekentjes alleen genoeg warmte

9. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Ik zou een dik vest aanschaffen, vond een jasje niet zo handig (januaribaby)

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Hier ook nooit een jasje gehad de eerste 6 maanden (november baby). Ik had voor zoontje een vest en deed hem dan gewoon meerdere laagjes aan. En in het autostoeltje gebruikte ik een wikkeldeken en de kinderwagen kun je nog even opwarmen met een kruik. Geen ervaring met dragen, dus weet niet wat je dan het beste kunt doen.

Een jasje lijkt mij heel lastig aantrekken bij een kleintje. Zelfs nu met ruim een jaar, is het soms nog lastig om een jas aan te trekken.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier een zoon van begin april.
    Ik had een "borg" vest voor hem, was hier voldoende aangezien hij in de kinderwagenbak beschut ligt onder een deken en in de maxicosi in een voetenzak zat.

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij hebben geen jas, maar vest en eventueel een teddybeerpakje ;)
    Mijn zoontje van 20 oktober ging een jasje dragen toen ie naar maat 62 ging. Maar zijn broertje niet, want als het goed is wordt het dan warm weer :)

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier wel gewoon een jasje, zo'n zachte van Nijntje, die heeft dochter aangehad in december, en kunnen we nu dus weer gebruiken, ook al is het april. Babyjasjes zijn overigens vaak gemaakt van hele zachte stof, het moet natuurlijk ook nog een beetje lekker zitten :)

Even voorbeeld opgezocht. Deze hebben we volgens mij ;)

winter jasje/vestje twee kanten draagbaar - Nijntje - maat 56 - www.2ndkids.nl

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Een dun jasje of vest. Dat gebruiken wij nu ook.. En dan extra dekentje of voetenzak.

Vestjes met rits zijn niet handig voor in de maxicosi.. Dan zitten ze met hun nekje in de rits. Dus ik zou voor vestjes met knopen gaan;)

15. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Ik twijfel ook ! ben begin mei uitgerekend.. en weet niet of ik een vestje/jasje moet kopen voor zo klein.. Daarbij ben ik bang dat ze straks 56 niet aan kan ofzo..heb wel zon lekker fleece vestje van de hema gekocht maar dat is maat 62, dus dat kan ze zeker nog niet aan.. Zal ik dan toch maar een vestje in maat 56 gaan kopen ??

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb 3 vestjes in maat 56. Nu nog te groot, maar dat is juist wel handig, omdat t anders helemaal een priegelwerk is om het aan te krijgen;)
    Maat 50 heb ik dus ook niet gekocht.

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Haha dit noem ik dus een vestje ;) en eigenlijk bedoelen we hetzelfde!

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zou idd voor maat 56 gaan. Ik heb ook 50, maar die had zoontje destijds gewoon binnenshuis aan, niet als vervanger van jasje buiten.
    Het moet tenslotte ook nog over de kleertjes heen.

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn februarikinderen hebben nooit een jasje gehad tot maatje 68, dus mijn aprilbaby ook niet ;)...
    Gewoon een paar warme vestjes, omslagdoeken, voetenzakje en prima! Jasje zijn zo 'hard' vind ik voor zo'n kleintje en vestjes gooi je veel makkelijker in de was (nodig door spugen).

20. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Bedankt voor de reacties allemaal!
    Valt mij op dat er met vestje en jasje vaak hetzelfde bedoeld wordt.

Deel Deze Pagina