April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Bedankt voor de tips meiden, dat van die ui had ik idd vaker gelezen, maar niet meer aangedacht, vanavond misschien maar eens proberen.
    Net gestoomd met Kamillethee, werkte wel ff verlichtend, dus ga dat maar regelmatig doen.
    Neusspray mag helaas niet meer, want mocht maar 5 dagen en heb dat de 1e week al gebruikt.
    Zal manlief voor citroen erop uit sturen ;)
    Hierna wil ik nooooooooit meer ziek worden :p
    Das een nadeel van mama zijn, je kan je niet ff lekker ziekmelden, alles gaat door :(

Mandytjuuu brandnetelthee drinken schijnt te helpen tegen vocht.
    vorige zwangerschap ook gebruikt.

2. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Zooo...wat gaat het snel hier :confused: , kan het niet meer bij houden.Ben ik ff naar de winkel moet ik 2 paginá's terug lezen...ahahahha :) :) .Ik weet alleen niet meer wat iedereen heeft geschreven, sorry dames! :oops:

In iedere geval, Amom zo dra ik morgen terug ben laat ik natuurlijk weten of de kleine gedraait is!En hoe het was...

Jodie ...fijn dat je weer thuis bent, en mooi dat ze je in de gaten houden!

Tup....idd ik weet hoe je je voelt!daarom sterkte meid, en geniet ondanks het gemis lekker van de kleine in je buik!Qa dromen ...hoop idd dat het over gaat, maar schijt 7 kleuren voor de bevalling nu!!met die rare dromen... :( :(
    De to do list, ik heb alle telefoonnummer op geschreven die ik belangrijk vond, zoals VK als ik aan de gang ga, kraamhulp,verzekering,geboortekaartjes enz...ik heb ook het trouwboekje dr in gedaan voor het aangeven van de kleine voor het geval manlief het vergeet! Ziekenfondskaartje ook...En natuurlijkmijn controlekaart van de VK!Dit zijn wat dingetjes die dr op staan en zitten...
    En met grote letter op de envelopp geschreven :" FOTOCAMERA EN CAMERA" niet vegeten!hihihii

Mo1977...ook hier de hydroluiers in de droger!en met de handen glad strijken gaat prima, en liggen ook netjes in de kast!hahaha

Alle andere die ik vergeet!sorry sorry weet het niet meer!

Nou ik hoop zelf dadelijk ff een uurtje te kunnen gaan liggen als Bryan ook ff een tukkie doet!Mijn Ijzer pillen slaan wel wat aan maar heb het idee dat ik nog steeds dood op ben!De kleine voel ik goed , zo erg dat ik rennies niet kan aanslepen!Ik heb graviscon ook in huis maar dat is echt goor moet er gewoon van kokhalzen.. :(
    Verders...net bij de Action geweest en weer zat zooi in huis , voor carnaval!Ik vier het niet echt uitbundig , maar wil naar de optochten kijken, en met Bryan een middag weg...kan ie lekker zijn ei kwijt daar en ravotten.Heb een toepasselijk pak gekocht voor hem hij gaat als Boef! :) ...

Nou weer veel getypt, ga nu ff eten.
    groetjes

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat was ik helaas, ik zal ze zo even in mijn album zetten, het deed helaas veel pijn ja, dokters deden er niets aan (kunnen ze volgens mij ook niet) wat ik deed wat toch proberen te lopen, voeten goed omhoog leggen (zoveel mogelijk) koud/warm badem, brandnetelthee drinken en zoveel mogelijk water drinken (dan drink je het vocht vreemd genoeg weg) maar helaas niet zo veel aan te doen behalve uitzitten... sorry

Ik had slippers gekocht (3-4 maten te groot) en daar liep ik op kon ook niets meer aan, en nog steeds na mijn bevalling altijd 1 of zelfs 2 maten grotere schoenen moeten kopen..

oja je moet goed uitkijken dat je tenen niet ontstoken raken omdat ze zo dicht op elkaar zitten zonder ruimte ertussen, beetje poeder ertussen helpt al beetje maar vooral veel op je blote voeten lopen!

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hai dikbuikies,
    poeh, er is geen bijhouden aan, zoveel als er gekletst wordt!

zag dat jodie weer thuis is: fijn meis, maar wel rot dat je zo'n last blijft houden. nog even afwachten, en dan hopen dat je kleine met 38 weken komt ipv. 40. knuf!

de rest: sorry, ben alweer glad vergeten waar het allemaal over ging. wazig hoofd vandaag, wellicht door de drukte van gister?

ga zo even naar de babydump, dekentjes+lakentjes voor wiegmaat scoren (hadden alleen ledikantmaat gekocht). en wie weet zie ik nog wat anders leuks als ik toch daar ben, whoehahaha! :)

vanaaf gym, morgen dikbuikzwemmen. wel fijn! al is het bij het zwemmen ontieglijk druk, dus wel uitkijken met z'n allen in dat kleine bad (is in therapiebad met extra warm water).
    kleine man is druk vandaag, maar alleen met schoppen, niet met omdraaien helaas. eigenwijs kind!

jullie succes met vandaag, rust wat uit als het kan. het is hier echt saai druilweer, dus blijf voor de rest mooi binnen! hond is dat met me eens, die ligt naast me te tukken nu. rotleven heeft dat dier toch. ;)

5. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Pientje, zoutoplossing (neusspray of druppels) mag je toch gewoon nemen?

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep werkt misschien wat minder maar alle beetjes helpen.. en is zachter voor je neus

7. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    :) sorry ja weet niet goed hoe anders zeggen :D uitvegen misschien of gewoon poetsen :D

@spekkie: goed rusten hoor als je pijn hebt! goh hier soms al zoveel pijn van eentje dat drukte maakt in mijn buik! wat moet het bij jouw dan wel niet zijn!
    @amom: ik hoop voor je dat de beeb zich draait!
    @tup: ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt maar met mijn hondje dan, kon het gewoon niet meer aan (was veel ziek, verlatingsangst...) en had besloten om haar naar mijn tante te brengen definitief. ik was er zoo kapot van (ja was als een kindje voor mij) dat ik ze gewoon terug ben gaan halen, het ergste vond ik dat ze enkele dagen later is gestorven :'( voel me nog steeds erg schuldig tegenover haar :'( ze was slechts 4jaar.
    ik heb vooral een lijstje voor mezelf eigenlijk, daar staat bv op van maxicosi nog uitwassen, relax uitwassen, doopsuiker maken, enveloppen schrijven... vind heel leuk als je het ziet minderen en zo weet ik tenminste zeker dat ik niets vergeet want hierboven is het echt gatenkaas :)
    @jodie: fijn dat je terug thuis bent! doe het maar lekker rustig aan en hoop voor je dat de weken snel voor je voorbij gaan zodat je eindelijk van je pijn af bent!
    @eenwondertje: veel beterschap en succes in het ziekenhuis
    @pientje: ja dat ken ik, als mama kan je nooit ziek zijn want ze hebben je altijd nodig.
    @ramoontje: hoop voor je ook dat je kleintje gedraaid is!

heb mijn magnesiumoplossing nog maar eens genomen, hopelijk krijg ik dadelijk nu weer niet te veel last van mijn maag maar helpt het tegen de pijnen.
    de hoes van de relax zit nu in het wasmachine en dan dadelijk die van de maxicosi nog, is dat ook weer klaar. nu eerst het kamertje :)

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik weet niet? Ik vroeg bij de apotheek om iets wat tijdens zwangerschap mag en kreeg iets mee wat je maar 5 dagen mocht gebruiken.
    Zal es informeren dan.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    als je die van otrivin baby hebt die mag je gewoon steeds gebruiken , ik pak dan altijd de extra verzorgende versie..

10. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ja otrivine mocht ik ook gebruiken, maar kon het niet gebruiken want deed vreselijke pijn in mijn neus!

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ego-bericht: jaaaah! bericht van het wiegje waar ik op geboden had: ik mag het zo komen halen voor een hele leuke prijs. :D
    Lien is blij!

groetjes allemaal!

12. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ben ik weer, eerst even op reageren:

Jodie, fijn dat je weer thuis bent! Knuffel!
    Edit: en idd fijn dat ze nu ook echt naar jou hebben gekeken, de mama is ook erg belangrijk!

Spekkie, wat een mooie buik! En een erg mooie muurschildering!

Hydrofiele luiers, heb ze ook gestreken. Maar bij mij waren ze ook wel erg klein uit de was gekomen, had ze namelijk ook in de droger gedaan. :oops: Dat was helemaal geen succes!
    Edit: lees verderop dat veel de luiers ook in droger doen en dat dat wel lukt. Misschien ander standje op droger proberen.

Merkkleding voor baby's, ik begin er niet aan. Vind het echt veel te duur, al vind ik sommige dingen wel erg leuk!

Lien, fijn dat je een rieten mand/wiegje hebt kunnen vinden. Kun je de baby toch nog even bij je op de kamer leggen.
    Wij leggen de kleine in principe meteen op eigen kamertje maar als ik zo dingen lees twijfel ik toch weer! Maar man is er erg duidelijk en standvastig in dus het word denk ik wel op eigen kamertje. Werkt dat niet kunnen we hem/haar altijd nog bij ons op de kamer nemen.

Zeppie, geen idee wat het kan zijn. Wel erg vervelend voor je!

Priscilla, gefeliciteerd met 31 weken! ik morgen :)
    edit: moet zo lachen om je opmerking dat Tup niet meteen met handen in haar mong heeft gezeten na aanraken poep! gadverdamme!

Eefje, hoop dat je die droombevalling in het echt krijgt!

Tup, wat verdrietig van poes! Kan het me helemaal voorstellen dat je er zo veel om moet huilen. Is het geen idee om op de zolder ook even kattenbak te zetten zodat ze het daar in de bak doet.
    Hoe snel toxoplasmose gaat durf ik niet te zeggen. Zou me niet te bang maken, waarschijnlijk heb je het al ooit gehad doordat jullie al veel langer katten hebben.

Ramoontje, wat een dromen gadverdarrie!

Lynn, stoppen met werken, belangrijke keuze hoor! Jij dacht er toch al langer over na om te doen. Heb je een opzegtermijn en wanneer wil je het besloten hebben voor of nadat de baby is geboren/

Pientje, wat vervelend dat je er maar niet vanaf komt! Ik zou het stomen toch maar proberen, wie weet helpt het!

IMD, fijn dat het met Dean stuk beter gaat!

Oh, ja waar moest ik ook alweer mee smeren om te proberen scheur etc. te voorkomen?

Mo. succes met werken. Het aftellen is nu echt begonnen!

Zo, moest even een paar bladzijde inhalen dus volgens mij is het nu wel een heel lang bericht geworden. Sorry!
    Was nog wel iemand met mooie nieuwe buikfoto, weet alleen even niet meer wie.

Vanochtend weer controle gehad bij vk. Alles met beeb goed, is zelfs al beetje ingedaald.
    Bloeddruk was net randje goed (eerst onderdruk 97 dus te hoog daarna 93) Dus hoefde nu niet door naar het ziekenhuis, wel moet ik heel veel rusten/liggen. Tekenen van zw. vergiftiging blijven (veel hoofdpijn, veel vocht vasthouden, tintelende vingers, sterretjes/vlekjes zien en wat eiwit in urine) met rust proberen onder controle te houden. Nu volgende week weer terug, Voortaan iedere week controle.

13. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Jodie: Wat fijn dat je weer thuis ben joh !
    Lien: gefeliciteerd met je aankoop !

Hydrofielluiers hier wel gestreken maar dat is eenmalig, werd er gek van en strijken is ook zeker niet mijn hobby !

Kraamzorg heeft net gebeld die komen volgende week op gesprek, hihi vind het toch beetje spannend.

Hier verder niet zoveel te melden, heb vanmorgen een super lief jurkje van LIEF van een vriendin gekregen echt te schattig !

Ga nu maar even was ophangen, en bah bah bah wat een smerig weer !

14. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

Hier ben ik ook weer even. Heb alleen half half bijgelezen :oops:

Gisteren ben ik weer heerlijk wezen zwemmen. Was echt weer leuk :D

Het kamertje is op een ophangding helemaal klaar. In Maart gaan we ook de box en de rest klaar zetten.

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Pffff, mij duizeld het hier ook even van alle verhalen... Sorry, kan het ook even niet bijbenen.

Was iemand die na een bepaalde tijd niet in Veldhoven hoefde te bevallen, hoe krijg je dat voor elkaar? Of heeft het ziekenhuis bij jullie wel verloskamers? (MMC Eindhoven nl niet meer. :( )

Hubbie zou morgen laminaat leggen, maar nu blijkt dat hij gewoon moet werken. :( Voordeel is wel dat hij nu za vrij is, maar is toch weer paar dagen later en we hadden ons beide op morgen ingesteld..

Hier vannacht ook gedroomd, maar dan van andere dingen dan een bevalling. :oops: :oops: :oops: Nl het verwekken van kindjes... ;) En heftig! :oops: Echt waar, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt!

Ik zal eens kijken of ik mooie foto van mijn buik kan maken. Net met t-shirt aan vond ik het erg meevallen. Weet ook niet meer wie het zei, maar mijn buik vind ik nog steeds lelijk, maar ik ben idd wel ontzettend trots op wat er in zit en dat is hetgeen wat ik erg mooi vind en trots op ben!

Even stukje algemeen: De zieken, beterschap!
    Kleertjes, tja, wij hebben gewoon niet veel te besteden, dus is hier 95% tweedehands. Van schoonzus en die heeft meeste van de hema en prenatal (heeft zij zelf gewerkt). Strijken? Wat is dat, kun je dat eten? ;) Hihi, ik strijk dus helemaal niets. Zelfs de blousen van mijn man worden meteen uitgehangen en zien er dan goed genoeg uit.

Ow, eh sorry, gatenkaas, degene die rompertjes ging halen voor de naam. Bij de Babydump krijg je in het pakket al 1 rompertje gratis en in het pakket zit een bon van 5 euro voor kleding en ze hebben daar een pakket rompertjes van 3 voor 4,95. Erg geschikt dus om mee te knutselen. Maar goed. Volgens mij ben ik al te laat aangezien dat berichtje rond 12 al geschreven was. :(

16. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    Mo:lekker hoor nog 4 weken en dan verlof ,en ik kan ook echt niet meer winkelen
    ja naar is dat dan he hij is bij ons in huis geboren dus ik heb hem echt vanaf de 1e minuut en ik heb ze toen ook helemaal verzorgd en hij kwam altijd bij me en was dus echt mijn maatje

Jodie:fijn dat je weer thuis bent ,en fijn dat je vanaf morgen bij jullie in de stad mag bevallen ik hoop voor je dat de buikpijn en harde buiken nog afnemen

Een wondertje:succes bij de dieetiste

Manytjuuh:dat lijkt me ook naar zeg
    ik hoop voor je dat het nog wat afzakt

Ramoontje:eek:k dan weet ik zeker dat ik zelf ook niks vergeet bedankt :D en wat een toepasselijk pakje voor je zoontje :) lijkt me wel leuk als je dat met je kindje kan vieren die vind het vast geweldig

Imd:jeetje je had echt veel vocht vast zeg
    heb je daar nu ook last van ?

Lien:wat leuk dat je het wiegje kan ophalen en idd even lekker shoppen voor de wieg
    en misschien zie je nog wel iets leuks zal vast wel ;)

Sylvie:jeetje dat is ook sneu zeg wij hebben dat ook met onze huisdieren hoor(nog 2 honden 2 katten,maar hij was echt mijn maatje)
    het zijn toch echt je kindjes,maar je hondje heeft het vast heel goed bij je gehad ,dus je hoeft je niet schuldig te voelen ze heeft vast gewacht tot ze weer bij jou was(ze voelde zich bij jou dus heel fijn)
    en idd fijn he dat het lijstje korter word zo komt het steeds dichterbij

Leonie:fijn dat alles weer goed was bij de Vk en ook fijn dat de kleien al een beetje is ingedaald
    wel naar dat je bloeddruk zo blijft
    dan moet je idd maar goed rusten ,want een zwangerschapsvergiftiging zit je niet op te wachten sterkte

Mupkuh:fijn dat het kamertje zo goed als af is lekker is dat dan he

WWJC:wat vervelend dat je het nu moet uitstellen tot zaterdag
    asl je er helemaal op gerekend hebt dan is dat wel jammer,maar het komt wel goed je hebt het kamertje nu ook leeg toch dus het bgein is er
    en jij droomt dus ook al zo raar
    wel een heel vreemde droom zeg :D ;)

leonie:wij hebben boven op zolder een grote speelkamer voor de katten
    daar staan allemaal mandjes en de bakken en de voerbakjes enz
    maar aan de andere kant staan onze spullen en daar ging ze dus achter zitten
    en we hadden de bak al verschoven die stond nog geen 2 meter van haar af ,maar bedankt voor je medeleven en mee denken :D

17. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Plaatje staat in het album...

18. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    wow, hier wordt veel geschreven, kan het bijna niet onthouden allemaal.

Ik hou me ook niet op met merkkleding, groeien ze zo weer uit.
    Ja vanmorgen kwam ik er achter ind de lakentjes van prenatal zijn heel erg gekreukt als ze uit de was komen, en ik heb zo'n hekel aan strijken pff.
    Ik strijk normaal ook niet, nu toch de lakentjes gedaan omdat het mooi uitziet, mrgevroeg komt de kraamzorg op visite wil ik het toch wel mooi hebben uitzien.

Verder vanmiddag een uurtje gaan pitten, terwijl ik zoveel plannen had vandaag, mannetje naar werk gebracht zodat ik de auto weer eens had en kon gaan jatsen, maar te slecht weer, en alweer verschrikkelijke nacht achter de ruf, kan niet meer goed liggen continu last van mijn buik hoe ik ook lig, doe bijna geen oog meer dicht, vanmiddag toch maar een uurtje gaan slapen, ben zo kapot moe, nu nog. maar ja.

19. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ wwjc, geen idee hoe dat nu precies zit in Veldhoven. Ze hebben er wel verloskamers en ook kraamsuites voor als je met je eigen vk komt.

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Dat klopt. Daarom moet ik naar Veldhoven ipv Eindhoven (waar ik nu zit bij de gyn en waar ik woon.)

Deel Deze Pagina