@IMD jij en die lijm Ik vind thuisblijfmama zijn ook heerlijk, en het gaat idd zoooo snel. Straks is hij alweer 2 jaar, als ik had gewerkt was het nog sneller voorbij gegaan... @ziekenhuistas pff ik heb er echt geen zin in om die klaar te zetten. De lijst met benodigdheden is hier 10x keer langer heb ik het idee.... @spekkie wat een mooie buik! En nog zo goed in vorm ben jij zeg... hoezo jaloers @hydrofieldoek...onopgevouwen in een bak gesmeten in de kast, niemand die het ziet Wat fijn dat Jodie weer thuis is, hopelijk hoeft ze niet gauw weer! @rach veel plezier met de zwangerschapscursus
Thanks voor alle buikcomplimenten meiden! En in vorm zijn, haha, ja dat zeker als je de eerste 18 weken niks anders doet dan overgeven Ik zie wel wat er straks nog van over blijft... (En toch lijkt ie op de foto kleiner dan ik 'm ervaar, die buik ) Binnenkort even een echte reportage schieten, want dat doe ik idd eigenlijk te weinig, buikfoto's maken Over het hydrofiele spul, gestreken oogt netter, maar dat zal me aan m'n reet roesten zeg Ik sla ze goed uit als ze uit de was komen, en vouw de middenlijn al voor, en zo gaan ze zonder knijpers de lijn op. Dan hoef ik ze na het afhalen alleen maar goed in de vouw te leggen, en de rest is een eitje. Strijken? No way in hell! Het ligt toch in de kast. En over het vocht opnemen, dat doen ze wel als ze gestreken zijn, maar het duurt iets langer. Als je ze niet strijkt zie je het water er meteen intrekken, gestreken blijft het vaak er eventjes op liggen. Hetzelfde verhaal voor wasverzachter, al doe ik daar toch altijd een beeeetje doorheen omdat ik het zelf gewoon fijner vind, ook met handdoeken. Lien, waarom 'moet' jij de kleine bij je houden in de kraamweek? (Of heb ik nou ergens finaal overheen gelezen? Kan ook hoor ) Zo, ik ben productief geweest deze week! Geboortekaartje zo goed als af (even proefdrukjes regelen) en de muurschildering is ook af! Ik heb een foto in het album gezet, voor de liefhebber. Deze week het kamertje helemaal uitsoppen en de kast indelen. Koffertje fixen enzo... God, het komt zo snel dichtbij nu!
Zit hier ook op de proefdruk te wachten van ons geboortekaartje Zo mooie buik zeg spekkie en dat met een tweeling wow!
najaa zo bedoelde ik het natuurlijk ook niet maar ik ben echt van het strijken, keistrak strijken en dan bij elke vouw de pers erop (dus is echt strak) anders krijg ik al die doeken echt niet gestapeld, de eerste keer gaat nog wel maar de keren daarna kreuken ze zo erg hier.. (van de prenetal vind ik ze erger als van de hema moet ik zeggen scheelt wel iets) maar bij moet moet het allemaal heel strak in de kast liggen hoor ben een beetje muts wat dat betreft, bij Dean had ik er zelfs lintjes per stapeltje van 3 omgedaan (dus ligt meer aan mij neurotisch gedrag als het algemeen) ik strijk zelf babysokjes En het voordeel er passen er nu 15 stuks makkelijk op een stapel (in mijn kleine kastje) waar ongestreken er maar 10 ofzo passen... dus moet hier ook eigenlijk wel, mijn kraamzorg deed trouwens het ook gewoon strijken..
haha die hydrofiele dingen....ik heb ze van de hema...en ik kan aanraden die duren zijn heel goed te strijken.....
ja de duurdere wel idd (ik heb met die hartjes erop enzo) ik heb die van het draakje (prenetal gehad) en OEI dat waren rotdingen hetzelfe met dure lakens van de prenetal, kreukt ook ontzettend dus hier daarom deze keer gewoon goedkope gekocht (kreuken net zo hard en van de hema (alweer) zelfs minder! ) hema heeft echt goede dingen, rompertjes ook van de prenetal krimpen ze bij de vleet en bij de hema nog nooit gehad... En broekjes die kan je echt super verstellen van de hema (echt heel geschikt voor lange, dunne sliertjeskids hihi) en ook t shirts ik was heel veel omdat Dean heel veel kwijlt gaan er makkelijk 2 shirtjes per dag doorheen maar ze krimpen gewoon niet (ook al zou je het willen haha)
ja ik heb wat broekjes van tommy hilfiger die kan je ook verstellen....leek me wel handig....hhahaha... En ik ben benieuwd...want heb wat rompers van de v&d grijze van nijntje...ik vind nijntje meestal niet leuk maar die heb ik meegenomen zo stoer....en ben nu net op v&d webshop aan het kijken....hele leuke jurkjes voor een paar euro...voor de dames....die meisje krijgen
ojee nee he laat me niet kijken! haha merken zoals mexx (tommy hilfiger e.d.) zijn ook supergoed, en zitten geweldig ik vind ze alleen te duur voor de tijd dat ie hem aankon, ik had wel een spijkerbroekje va mexx en leek wel of hij magisch deed meegroeien ofzo heeft ie wel 3 maten aangehad! hihi was goed kado!
haha..ja dat het duur is weet ik...maar ik kan het niet laten hangen....want stel dat iemand anders het koopt voordat ik het kan....hahha....daarom heb ik al alle maten....maar ik moet er maar eens mee stoppen want het loopt de spui gaten uit....en mensen gaan nu vragen wat ik wil hebben voor de baby....en ik weet het gewoon niet meer...vind ik wel lullig om te zeggen....maar goed ik heb daarin tegen nog geen speelgoed geko0cht en dat is volgens mij best wel leuk om cadeau te doen?
zo mijn e-mailadres heb ik veranderd, zien of ik nu terug mails ga krijgen... hoop het! voor rhune kocht ik altijd heel veel van mexx, nu ook veel minder, ze zijn er zo snel uitgegroeid! voor ons meisje heb ik wel veel spulletjes weer... is veel te schattig allemaal
kiekeboe, hier Lien weer. hond is gemaakt; hij was erg 'stuk' deze ronde, dus de baasjes waren weer helemaal happy met me. doet me goed, haha! @Imd: poeh, respect voor je strijk-obsessie! kan gelijk bekennen daar absoluuuut geen 'last' van te hebben; ik strijk bijna niks. krijg er ook vies last vna mijn rug van, dat helpt niet mee. gelukkig hebben we nu een hulp die strijkt, bijv. de overhemden van mijn lief en blousjes van mij. maar sokken: no way! @spekkie: tsja, 'moeten' weet ik ook niet, maar ze (kraamzorg) raden wel echt aan de kleine de eerste poos veel bij je te hebben. ivm wennen, moeder/kind band ontwikkelen, en wennen aan geluidjes en honger-signalen. en ivm de borstvoeding (diek ik graag wil proberen) ook handiger/beter, schijnt. ik heb natuurlijk nul ervaring, dus moet het maar van ze aannemen dat het zo is dan. heb nu op MP een tof rieten/biezen wiegmandje geregeld, 'voor weinig', haha. vlakbij, dus kan het morgen zo afhalen. zag dat gesleur met die kinderwagenbak eigenlijk nie zo zitten... (lui, haha) moet ik dus wel weer wieglakentjes/dekentjes halen. hegh, wat rot: shoppen voor de beeb! @wendy: joh, je moet je buik niet lelijk vinden hoor! alle buiken zijn anders, en die van jou zit OOK een mooi, lief kindje in, net als bij de rest hier. kopop, er is niks lelijks aan zwangere buiken. de een heeft een grote buik, de ander een kleine, weer een heeft een hangbuik, een ander weer striae. met/zonder streep: iedere buik is anders. maar echt niet lelijk! over kleertjes: hier veel tweedehands (ik zie zoooooveel leuks op MP), en ook van de Prenatal, Hema, Petit Bateau (rompers daarvan schijnen heel fijn te zijn). tot mijn grote verbazing bij Wibra ook veel leuks gescoord (voor een prikkie). ik heb bij een boetiekje hier in de buurt wat mooi spul van NameIt gescoord, en vh weekeind wat bij de Lief!winkel. gelukig was dat voor -50%, want werd niet blij van de gewone prijzen daar. ohja, we waren dus in Zutphen, en daar zat een kinderkledingboektiek, echt leuk spul allemaal. maar rustig 70 euro voor een truitje of broekje! zijn er echt mensen die dat aan kinderkleding uitgeven?!? wij niet in ieder geval, vind het echt belachelijk duur! of ben ik nou zo'n krent, haha! even een vraagje: wie gaat haar kindje de eerste tijd op hun kamer houden, en bij wie gaat de beeb gelijk op zijn/haar eigen kamertje? ik was best overtuigd van 'gelijk op eigen kamer' maar die kraamzorg-dame had echt goede argumenten voor de eerste poos bij ons op de kamer. ben dus nu 'om'. ergens wel raar van me, of niet? -twijfeldetwijfel, hormonenbom Lien kan niet meer beslissen, stom!-
@lien: inderdaad bij wibra of zeeman kan je soms ook hele leuke dingen vinden voor heel weinig geld! die babykousjes die ze daar verkopen vind ik zelf ook heel leuk en blijven tenminste aan, ook rompertjes zijn er heel leuk en goed vind ik. wij gaan haar niet op de kamer nemen, maar verschil is misschien ook dat wij 3-4 (of bij ks nog meer) dagen in het ziekenhuis liggen. dan ligt ze wel bij me maar dan vanaf het moment dat ik thuis ben gaat ze op haar eigen kamertje. het werkt weer krijg weer mails!
Lien, ik weet het nog niet zeker. Maar ik hoef waarschijnlijk die keus ook nog niet direct te maken, omdat we waarschijnlijk toch effe in het ziekenhuis moeten blijven. Dat van die hongersignalen en bv had ik idd ook gehoord! Dat is dan ook de reden dat (mits de gezondheid van de kids het toelaat) ze allebei bij mij op de kamer zijn in het ziekenhuis, vanwege de bv. Ik weet wel dat dit protocol ten tijde van de geboorte van mijn zoontje er nog niet was. Maar nu, een aantal jaar later, hebben ze de aanpak om bv beter te laten slagen aangepast (verbeterd, zeg maar gerust). Als ik toendertijd betere begeleiding had gehad... maar ja, da's achteraf gepraat. En joh, als jij je goed voelt bij de beslissing om je kleintje op de kamer te nemen, doen hoor! En als je je er niet goed bij voelt, ook aangeven.
tsja, géén idee wat ik dan voel natuurlijk. ik was helemaal in de modus: wat een onzin, hij slaapt in de kamer naast ons en met de deuren open hoor ik 'm heus wel. maar die dame van vandaag had toch écht een goed verhaal mbt. BV en ook wennen aan elkaar. dus: nu twijfel ik, en neig ik naar toch maar op onze kamer (althans de kraamweek). 't IS me wat, al die beslissingen die je moet nemen met je wazige, hormoon-verweekte demente hoofd. hmmm, zie ineens dat het al hartstikke laat is. ga de hond wakker maken (ligt naast/half op me te tukken) en haar uitlaten en dan via de douche mijn bedje in. lief heeft nog een vergadering, en zou wel rond half elf thuis zijn, dacht hij. NOU: dat gaat ie niet meer redden! en ik wacht niet tot weet-ik-hoe-laat. deze zwangere muts is moe! trusten allemaal! succes met alle beslissingen nemen. ik vind ons wel een stel bikkels; we DOEN het allemaal toch maar!
zo wij hadden vandaag een rondleiding in het ziekenhuis hoe daar alles verloopt. Nu zit ik met het probleem dat ik vanaf een uur of 5 regelmatig steken krijg in mijn linkerzij. Die doen zo'n pijn dat ik weg zak en de tranen in mijn ogen krijg. Het was pauze zei mijn man vraag even aan iemand hier die de voorlichting geeft. Dus ik de gyn. gevraagd en ze meende kon beter even mijn vk bellen niet dat die me naar het ziekenhuis stuurd want nu was ik een keer daar. Nou dus gedaan en die meende het was banden pijn. en we zwangere meende maar allemaal dat het zonder pijn ging en het hoorde erbij en moest me niet zo aanstellen kwam het opneer. en de gyn. overdreven vaak volgens hem. De gyn. keek me raar aan toen ik dat zei. Ze zegt kijk je het aan en pak een pijnstiller is het niet over ga je hem gewoon weer bellen. Weet iemand wat het kan zijn ? alvast bedankt.
Goeiemorgen, vandaag 31 weken yeahh! Maar heb wel ontzettend moeilijk geslapen zeg werd iedere keer wakker om te plassen en krampen in me zij. Dat ga ik vanmiddag even inhalen die slaap.
Een goedemorgen. 8) Zeppie Geen idee meid..Lijkt me niet fijn idd.. @Linnengoed en kleertjes: Ik heb ook heeeel veel van de Hema! Na Noa haar geboorte ben ik er verslaafd aan geraakt aangezien ik toen heel veel Hema-kleertjes voor dr heb gekregen..Betaalbaar..Goede draag/waskwaliteit...Mooie motiefjes en kleurtjes..Lekker fris.. Ik heb gister nog wat rompers en pakjes van zolder gehaald..Die ga ik vandaag even meewassen..Ziet er nog zo goed uit allemaal.. Ik droomde afgelopen nacht dat ik was bevallen..En dat ik geen scheur of knip had gehad.. ..Wist t niet zeker en durfde het ook niet te vragen omdat ik bang was als nog hechtingen te krijgen .. Dat is ook waar ik het meest tegenop zie.. Gek he! Priscilla Gefeliciteerd met je 31 weken.. {|=
hoi hoi hier ben ik ook weer even dat slechte slapen dat herken ik ook heel goed naar is dat zeg ik kan niet op links of op rechts slapen alles doet me zeer,maar goed ik kan het overdag wel een beetje inhalen door goed te rusten ik heb een kl&%$#te dag achter de rug ik moest gisteren een kat van mij weg doen wij hebben nl 3 katten en nou is er 1 die heel bang is voor de andere en die zit nu hele dagen op zolder en komt er niet meer vanaf en ze poept en plast alles onder boven op zolder ,maar ja zij is 9 en mensenschuw (behalve bij ons)en die wil niemand en die andere mijn grote vriend is nog maar anderhalf en die willen mensen wel heel graag dus naar heel lang nadenken besloten om hem weg te doen dus gisteren hebben ze hem opgehaald nou ik kan je vertellen dat de tranen blijven stromen o wat mis ik mijn vriend ik ga altijd ergste dingen in mijn hoofd halen dat andere niet goed voor hem zorgen en dat ze hem misschien wel verwaarlozen en ga zo maar door en dan heb je ook nog last van die hormonen ik heb gewoon koppijn van het janken bah wat is zoiets toch naar zeg en nu maar hoepn dat die andere nu wat meer naar beneden durft te komen en dat ze weer gewoon op de bak gaat ik heb gisteren die hele zolder overhoop gehaald en schoongemaakt ze had echt zo n hoekje waar ze alles deed maar ja nu had ik een tas over mijn hand gedaan en alles weg gehaald,maar even later grijp ik zon in de stront heb wel goed mijn handen gewassen,maar ja nu ben ik ook nog bezorgd over die toxoplasmose gaat besmetting zo snel weet iemand dat ? sorry voor mijn ego bericht ,maar moest het even kwijt Groetjes een verdrietige Tup
ach wat sneu....ik zou ook de hele dag moeten huilen als ik 1 van mjin katten weg zou moeten doen....het zijn mijn beste maatjes....ik heb het met je te doen... sterkte....volgens mij gaat die toxo niet zo snel....want heb hier wel eens gelezen dat er dames toch de bak schoonmaken met handschoenen en daarna goed hun handen wasse....ik poets hier 1x in de week met detol...voor de bacterieen...ruikt wel even naar de tandarts maar heb meteen een steriel huis hahha
Lien....Hier gaat de baby meteen op zijn eigen kamertje, heb ik bij de eerste ook gedaan en is prima bevallen! Idd de kleertjes bij de wibra zijn ook best wel leuk voor weinig!geef echt geen 70,- euro uit voor een kleding stuk, ze groeien zo hard,Wel aan schoenen, vooral de eerste schoentje die moetten goed en stevig zijn! Priscilla ...gef. met je 31 week , ik ben precies 32 weken vandaag!hahaha Tub...vervelend voor je dat je je kat heb weg moeten doen!Wij hadden het zelfde toen ik in verwachting was van de eerste.. wens je sterkte, en wat die toxoplasmose weet ik niet hoe dat zit! Zeppie...sorry kan je niet helpen! Verders gaat het hier goed, morgen naar de vk, en hoop dat de kleine gedraait is, ik droom zo'n rare dromen de laatste dagen!Buik opengescheurt en zo van die dingen ? Ben benieuwd of ie ook nog iets gegroeid is!Maar jah da hoor ik morgen... Vanmorgen weer wakker geworden met hooftpijn!fijn....hoop vanmiddag weer een tukkie te kunnen doen!