Aparte cyclus. Mogelijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gerrie28, 26 mrt 2025.

1. Gerrie28

Gerrie28 Lid

20 dec 2024
    6
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben nieuw hier op het forum. Ik zal het kort proberen te houden. Ik houd al sinds oktober mijn temperatuur bij maak gebruik van ovulatie testen. Wij hopen op een tweede mogelijke zwangerschap als het lukt. Ik ben bekend met een bicornis baarmoeder (dubbele baarmoeder) dus is kans op miskramen wat groter. Ik heb een stabiele cyclus van 32/33 dagen. Rond 1 maart (nod) begon mijn menstruatie waarvan 3 dagen heel heftig met stolsels en echt een 2/3 uur heftige kramp. Mijn menstruatie was voor mijn doen kort want normaal 6 dagen zo wie zo en gelijk al aanwezig nu ging het gelijkelijk en was het na 3 dagen alleen met afvegen wat bruin roos en 4de dag over. Ook de heftige kramp ken ik niet meer want na mijn eerste zwangerschap nooit meer gehad tijdens mijn menstruatie. Ik had het nu juist voor eisprong en dat was voor eerste zwangerschap precies andersom. Temperatuur ging ook nog niet snel naar beneden rond menstruatie. Normaal netjes voor mijn nog twee dagen ervoor een daling en dan menstruatie. Volgens app zou ong de eisprong plaats vinden rond 20 maart. Na menstruatie bleef temperatuur erg schommelen tussen 36.5 en 36.9 maar niet duidelijk te zien wanneer eisprong kwam. Doe ook ovulatie testen en die gaf duidelijk een positieve test op 22 maart. Maar gekke vond ik dat ik 18 maart al begon met bruine afscheiding roze bloedverlies alleen met afvegen. Echt licht. Ook heb ik met positieve ovulatietest geen echte kramp gehad. Mijn temperatuur bleef laag terwijl normaal met twee dagen weer omhoog gaat na eisprong. Daarom twijfelde ik erg en ben nog even door gegaan met ovulatie testen. Gek genoeg waren die na eisprong niet echt heel licht of wit maar toch een zichtbaar streep niet erg positief maar toch en deze liep ook weer op nu is vandaag weer een positieve test. Ik ben even helemaal in de war want korte menstruatie bruin verlies rond eisprong en geen krampen en twee keer oploop ken ik niet.
    Ik zal mijn temp kaartje en ovutesten toevoegen.

Bijgevoegde bestanden:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.871
    15.564
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zie nog geen eisprong in je tempkaart en ook nog geen positieve ovulatietest.

Ik vermoed dat alles deze maand wat later gaat komen aangezien de ovulatietest weer oploopt.
    Ik zou daarom nu 2x per dag gaan testen de komende dagen.

Ik zie helaas nog geen tekenen van een mogelijke zwangerschap (daarvoor moet je ook eerst een eisprong hebben gehad).

3. Gerrie28

Gerrie28 Lid

20 dec 2024
    6
    0
    1
    Vrouw
    Dank je wel voor reactie. Dan kan het dus zijn dat mogelijk omdat eisprong laat is menstruatie ook opschuift? Heb vaak een LF van 12 dagen. En eisprong vaak rond cd20/21 maar nu dus al 5 dagen later. Ga in elk geval twee keer testen. Dacht echt al positief cd 22.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.871
    15.564
    113
    Nabij Utrecht
    Ja als je eisprong later is, schuift idd ook je menstruatie/nod op.
    Ik ben benieuwd of je temperatuur over ong. 3-7 dagen is gestegen

5. Gerrie28

Gerrie28 Lid

20 dec 2024
    6
    0
    1
    Vrouw
    Ik ook zeker. Hoop het wel.

6. Gerrie28

Gerrie28 Lid

20 dec 2024
    6
    0
    1
    Vrouw
    Nou inmiddels twee dagen verder. Gisteren wel een knal test gehad. En ook zeker wel soort van steken gevoeld maar als ik temperatuur zo kijk zit er nog niet een stijging in na gister weer dat het even kan duren dus hoop echt de komende dagen nog.

7. Gerrie28

Gerrie28 Lid

20 dec 2024
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hier kaartje tot nu

Bijgevoegde bestanden:

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.871
    15.564
    113
    Nabij Utrecht
    Als gisteren je lh piek was en hieruit volgt de eisprong, dan kan dat uiterlijk morgen plaatsvinden en de tempstijging komt dan uiterlijk overmorgen.

9. Gerrie28

Gerrie28 Lid

20 dec 2024
    6
    0
    1
    Vrouw
    Inmiddels al weer even verder ff geeft aan dat inderdaad eisprong verlaat was dus denk toch late eisprong. Gek genoeg ging het pas laat omhoog. Heb normaal een LF van 11/12 dus verwacht 1 deze dagen dat mijn nod eraan komt. Alleen als je ipv 33 dagen opeens een cyclus hebt van 38/39 dagen heb ik dan wel een eisprong gehad? Ben niet gewend lange cyclus zoals dit en naast het feit dat vorige menstruatie kort was kan ik het ook niet plaatsen. Maar goed gaan het zien komende dagen.

Bijgevoegde bestanden:

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.871
    15.564
    113
    Nabij Utrecht
    Ja je hebt wel gewoon een eisprong gehad zo te zien (en nu 10 of 11 dpo) ondanks dat je nu een langere cyclus hebt.
    Hopelijk blijft je menstruatie weg :)

Deel Deze Pagina