Zijn dit de hormonen of heb ik een punt????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ramona001, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Hey allemaal

Ik moet dit ff kwijt....
    Mijn man en ik hebben een paar weken geleden over 5 dec gehad wat we dan gaan doen,
    Voor gaande jaren deden we sinterklaas 3 keer apart, 5 dec ons gezin( we hebben een zoontje van 2,5) op een middag schoonfam (met broers zussen van mijn man)en een andere dag mijn ouders.

Als het dit jaar 5 dec is ben ik net 2 weken bevallen van onze 2e zoon via een keizersnede.
    Dus ik heb voorgesteld aan mijn man om deze keer sinterklaas lekker klein te houden en het alleen 5 dec te vieren met de opa's en oma's.
    Hij zei is goed

Nu komen we net van mijn schoonouders vandaan en mijn schoonmoeder vroeg hoe gaan we het doen met sinterklaas,
    Ik zo john en ik hebben het er al over gehad en het lijkt ons leuk om het deze keer alleen met de opa's en oma's te doen...

Mijn schoonmoeder meteen in de stress!!!!!!!!!!!!!!!!
    JA DAT KAN NIET WANT IK HEB NOG MEER KINDEREN (1 van 27 en 1 van 23 met aanhang ZONDER kindere)

Nu heb ik het dus in ene keer gedaan en mijn man is nu ook boos op mij:(:(

Ik zei ook tegen hem ik wil deze keer gewoon 1 keer klein sinterklaas vieren bij ons thuis, de kans bestaat misschien dat ik nog op bed lig( ik weet ook niet hoe de KZ verloopt) ik zit er gewoon niet op te wachten om die hele meut in ene keer of 2 dagen lang sinterklaas te vieren. en als mijn hele schoonfam komt ben je een paar UUR met kado's bezig want hun vinden dat sinterklaas niet alleen om de kinderen draait maar dat iedereen kado's moet krijgen....

Dus ja wat vinden jullie, ik krijg hier namelijk van mijn man de schuld dat ik het TE zwart/wit zie en dat het aan mijn hormonen ligt

sorry vor het lange verhaal, maar ik baal er gewoon van dat ik neit mijn eigen mening mag hebben

liefs Ramona

2. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Hey Ramona,

Ik snap je punt en kan me er ergens ook in vinden. Alleen ben ik ook wel iemand van de familiefeestjes... Als mijn ouders opeens zouden zeggen dat ze Sinterklaas bijvoorbeeld wel bij mijn broer zouden vieren, maar wij mogen niet komen, dan zou ik dat zeker niet op prijs stellen. ;)
    Misschien is het een idee dat jij met de kleine jongen lekker thuis blijft en je man met je oudste zoon samen laat gaan? Is voor jou minder leuk, maar wel rustig. :)

3. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    nou ik geef je volkomen gelijk hoor meid!!!! en zou sinterklaar ook gewoon met opa'en oma's vieren een keizersnede is niet niks, ik hen hem ook gehad, en was wel vrij snel op de been, maar zoveel drukte om me heen vondt ik niet echt fijn,/

je man kan jouw toch ook begrijpen. een keizersnede is niet niks'
    en het zijn niet je hormonen hoor,

wij zitten met het zelfde verhaal met kerst (leuk he die feestdagen) schoondouders willen de hele dag hebben en ja die hebben elke jaar al een dag gehad nu mijn ouder een keer, en met een baby ga ik niet de hele dag op pad van de bowling baan naar een restauran tot minimaal 23.00 mijn schoonouders zeiden dan breng je haar toch weg, viel zowat op me rug d8t dit is onze 1e kerst met de kleine pfff.\

dikke knuffel voor jouw, en vier het maar lekker thuis met je man en je kindjes

4. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    ik weet niet of het de hormonen zijn hoor, ik barst er momenteel ook van! ;) Maar als je eerst met je man een afspraak had om het klein te houden op 5dec. dan moet hij toch niet boos op jou zijn? Het is in goed overleg gegaan.En ik heb nog geen ervaring met een kz of uberhaupt een bevalling ;) maar als je de kz net 2 weken na sinterklaas hebt gehad, lijkt me niet dat je dan al de puf hebt om iedereen het naar de zin te maken met sinterklaas. Je krijgt ook nog kraamvisites, da's al volk genoeg over de vloer. Ik vind dat je schoonmoeder rekening moet houden met jou!

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    och, die stomme feestdagen... Wij hadden er vroeger ook al in de zomer ruzie om :D.

Ik kan me goed voorstellen dat je 2 weken na je bevalling geen zin hebt in een 3-daags sinterklaasfeest. Misschien is Clau haar idee wel iets?
    Aan de andere kant, als jullie het toch op 5 december altijd al thuis vierden, dan vierden jouw ouders en schoonouders het niet op 5 december, dus zouden zij dan bij jullie kunnen komen en dan kunnen je schoonouders het op de datum dat jullie het anders bij hun thuis vieren het alleen met zwager en schoonzusje viern.

6. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje zeg... ik snap je volledig. Begrijpen ze wel dat een keizersnee een zware buikoperatie is? Dan is het niet zo gek dat je rustig aan wil doen en vind het al heel wat dat je een hele avond visite wilt ontvangen. Sjesses, je zit dan nog midden in je kraamtijd.

Begrijp je dus helemaal. Maar ondertussen zit je er mee.... Ik zou dit nog maar eens voorleggen aan je man, ik vind dat hij weinig begrip toont.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ligt niet aan je hormonen hoor,
    het is toch in goed overleg gedaan? Wij doen zelf niet veel met sinterklaas, kleinigheidje voor elkaar maar niks met familie.. we doen alleen iets met kerst, 1e kerstdag bij mijn ouders en tussen kerst en oud en nieuw bij schoonfamilie, schoonoma neemt ons altijd mee uit eten.. dit jaar is besloten om niks bijzonders te doen met kerst.. ben 21dec. uitgerekend, dit in overleg met vriendlief die ook niks in die drukte ziet na die tijd..

Misschien is het een idee om nog eens rustig met de (schoon)familie om tafel te gaan zitten en het nogmaals uit te leggen..
    Of idd jij en de kleine thuis en je man en zoontje naar familie om het te vieren...Vind het eerlijk gezegd een rare reactie van je man.. Hij was het er toch mee eens? Misschien heeft hij last van hormonen;)

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou moet je eerlijk gezegt gelijk geven ik heb wel een keizersnede gehad en ben toen drie weken later getrouwd en moet je zeggen zelfs toen was ik daar geestelijk en lichaamlijk niet aan toe een kz is echt geen kleine operatie maar een echte grote buik operatie met andere worden is gewoon heftig.

Laat je man deze stukjes eens lezen misschien komt hij dan tot in zicht en voor een keer moet het gewoon kunnen het jaar er op ben je gewoon weer van de partij s6 en sterkte

Groetjes patricia

9. Ik snap helemaal wat je bedoelt!
    Ik ben nu zelf op 6 december uitgerekend.. En wij vieren met schoonouders ook altijd sinterklaas.. en ja dan ook helemaal uitgebreid... Kom er bijna niet onderuit!

Maakt ook niet uit wanneer ik beval dit keer.. ik heb er gewoon geen zin in..
    *Stel, ik beval met 38 weken.. Dan zit je net met een klein kindje.. en beval ik normaal of met ks?
    *op uitgerekende datum.. kan altijd.. Loop ik hoogzwanger te zijn op sinterklaas..
    *of erna.. dan nog zit ik hoogzwanger te zijn
    hahaha

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Gewoon klein houden,het is inderdaad een buikoperatie,wordt anders veel te zwaar.
    anders vieren zij het met de hele reutemeteut en jij met je gezinnetje?
    dat gezeur altijd hè......

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik denk dat als je het aan de kraamverzorgster/verloskundige/gynaecoloog vraagt, ze je gelijk zullen geven. Na twee weken was ik echt nog niet op de been en had ik mijn rust hard nodig. Misschien heb je mazzel en gaat alles heel voorspoedig, maar dat kun je niet als uitgangspunt nemen.

12. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Dit zijn echt niet de hormonen hoor! Los daarvan heb je gewoon helemaal gelijk! Een Keizersnee is niet niks. Je schoonfamilie moet hier begrip voor hebben. En al zou je bevallen zonder keizersnee, je baby is dan pas 2 weken. Dan heb je toch nog helemaal geen zin in een hele familie om je heen die uren blijven. Ik ben zelf ook best een familie mens, maar op zulke momenten even niet... En als je schoonouders er zo veel moeite mee hebben, vieren ze het toch lekker zelf. Ik vind ook niet dat je man dan met je oudste daarheen moet gaan, het is toch jou gezin?! Maar ja, ondertussen zit je er mooi mee.
    ik zou nog een keer (rustig) met je man praten en hem uitleggen dat een KS niet niks is en jij en de baby dan jullie rust nodig hebben. Ik vind het overigens al heel wat dan je er wel al de opa's en oma's bij wil hebben. Je schoonouders moeten respect hebben voor je keuze en situatie!

Sterkte!!!

13. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Nou vind ook dat je gelijk hebt.
    Niks hormonen ( nou ja paar dan haha).
    Vind dat je schoonma dat maar moet begrijpen dat je niet zo zit te wachten op een huis vol met mensen als je net een keizersnee hebt gehad.
    Je weet niet hoe je je voelt dan en hoe het met de kleine gaat.
    Zou het nog wel snappen als je het alleen maar met zijn 4-en zou willen doen.
    Zeker omdat de andere kinderen van je schoonma geen kinderen hebben.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik haat de verplichte feestdagen!!! je kunt een man nooit iets laten vieren die hij niet wil vieren, ook niet op de manier die hij niet wil vieren..mannen hoeven ook niet met redelijke redennen te komen om iets niet te doen of ergens niet mee te doen. maar een vrouw moet zich altijd uitleggen en verantwoorden...ook wanneer haar redenen duidelijk zijn. zoals een KS, en dan nog een keer beschuldigingen van de "hormonen". wat mannen allemaal doen vanwege hun hormonen!!!! pffff. regel het zoals jij het wilt en als je man zegt iets over je hormonen, zeg dan tegen hem: ja hoor hormonen, maar goed, dat is hoe ik het doe, deal with it!
    dat is dan mijn mening. groetjes!

15. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Hey super bedankt voor jullie reacties!!!!
    Ik heb het er gisteren nog over gehad, maar kreeg een snauwend antwoord van, WE DOEN HET WEL ZOALS JIJ HET WILT, denk ik bij mezelf wat we `samen`willen!!!(en nuben ik in een de boe man)

En ik zou het niet snappen van zijn moeder omdat ik geen broers en zussen heb.

Ik blijf in ieder geval bij mijn stand punt dit jaar 1 keer sinterklaas met alleen de opa´s en oma´s en als mijn schoonouders niet willen komen jammer voor hun dan viert ze het maar mooi de 6e maar niet hier en zonder mij en de baby!
    En dat vond mijn man wel een goed idee, dus dat zijn broer en zus +aanhang er niet bij zijn dat kan NIET , maar dat ik er niet bij ben met de baby kan wel........

Beetje jammer......

16. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Jij hebt helemaal gelijk hoor. Bovendien heb jij het nu voor het zeggen! Je bent dan net mama en je hebt net je kindje gekregen! Daarnaast ben je nog herstellende van een zware buikoperatie. No way, dat je dan zin hebt om gezellig Sinterklaas te gaan vieren. Plus al die nachten die je niet meer geslapen hebt. Beetje inlevingsvermogen mag ook wel van je schoonmoeder, gezien ze 'nog meer kinderen' heeft zal ze het wel begrijpen.

17. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Heel simpel. Vier het klein en lekker thuis....... als jouw man en schoonmoeder er op staan om het groot bij hun thuis te vieren. Dan gaat jouw man toch met je oudste kindje sinterklaas vieren bij oma en blijf jij lekker thuis.

Ik heb een spoed ks gehad en na 2 weken zette ik voor het eerst een paar stapjes buiten. Om het blok lopen was eigenlijk al veel te veel gevraagd en daarna was ik dan ook helemaal uitgeput. Ik zou ook geen sinterklaas gaan vieren bij een ander.

18. appelthee

appelthee Niet meer actief

boh ... het moet een leuk feestje zijn en geen verplichting!! kom eens op zeg hoe oud is je SM !!!
    en jeetje als je het ieder jaar klein doet vieren kan ik me voorstellen dat ze het niet zo leuk vind, maar 1keertje .. pff ze heeft zelf zo te lezen 3 kids dus dan moet ze toch ook weten hoe het is om dan net bevallen ( ok jij dan KS ) te zijn.. en een beetje respect te tonen voor jullie wensen, anders had ze maar niet moeten vragen hoe jullie het met de sinterklaas doen! ..

hopelijk word het alsnog een leuke dag!
    en succes strakkies met je KS ..

19. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was twee weken na mijn keizersnede wel gewoon fit, hoor. Ik bedoel, er is wel een litteken, maar je bent verder toch niet ziek ofzo?
    Ik vind het wel jammer dat je man zo boos werd. Ik hoop dat je eruit komt. Succes.

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Grr ik krijg zo de balen dat alles maar op de hormonen word afgeschoven door die mannen. Ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor, je weet helemaal niet hoe het gaat lopen en dan kan je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Deel Deze Pagina