Anti allergie hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Tjilpje, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou wel heel graag een hondje willen hebben, maar voorlopig nog niet hoor. Nu heb ik een lichte allergie voor honden en las iets over anti allergie honden? een boomer hondje bijvoorbeeld of een maltezer? Is is dit nou echt zo? Ik kan het me bijna niet voorstellen;)

En ik heb een oude kater (bijna 16) die nog heel gezond is, stel over een jaar zal een oude kat een hond accepteren?:D. Of zal het oorlog worden. ;)

2. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Een labradoodle staat er om bekend dat ze anti allergisch zijn. Zijn erg leuke hondjes!

Met je kat moet t uiteindelijk wel wennen hoor :) als je zorgt dat ze niet elke x elkaar aanvallen etc hihi of dat de hond de kat De hele tijd lastig valt

3. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ja idd een labradoodle.

4. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die zijn inderdaad prachtig, maar ik dacht aan iets kleiners:)

5. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Dan kan je evt een hond nemen die geplukt moet worden. Die verliezen niet veel haar over t algemeen.

Dus geen jack russel bijv. Maar een west hihgland terrier zou beter zijn.
    Boomertjes haren aardig n.l.

Voor welke honden blijk je snel allergisch ? Want sommige mensen reageren ook erg op huidschilvers daar kan je niet veel aan doen natuurlijk

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij hebben een labradoodle:) Idd wegens allergie.
    Je hebt ze in 3 maten, de kleinste is zo groot als bijvoorbeeld een boomer.
    Zijn echt ontzettend leuke honden. Ze worden ook veel ingezet als hulphond en als therapiehond voor kinderen met bijvoorbeeld autisme. Ze zijn dol op kinderen en voelen heel goed stemmingen aan.

7. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Veel terriërs worden geplukt en bijv de ruwhaar teckel ook :)

Ik heb zelf een teckel kruising die geplukt word die verliest weinig haar... Verbleken bij m'n jack russel hihi

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    De poedel toch?

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Poedeltje of kleine labradoodle. Met een labradoodle moet je wel voor de australische gaan, dan ben je er zeker van dat ze niet verharen :)

10. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Je hebt ook ruwharige jacks.
    Maar ruwharigen pluk je de dode haar er uit. En als je dit niet optijd doet, dan gaan ze wel verharen. + ze hebben ook onderwol, wat kan gaan loslaten/uitvallen. Als je ze laat plukken wordt dit ook er uit gehaald. (bij een goede trimster)

Een maltezer verhaart niet. Ik heb zelf een gehad. En we konden nergens ook maar 1 haar vinden. Op de bank niet, vloer niet, kleding niet, en zelfs zijn mand niet.
    Poedels verharen ook niet.

Veel mensen denken dat boomers niet verharen. Maar dit kan wel! Een boomer is een kruizing. En je weet nooit 100% zeker wat voor ras(sen) er in zitten. En dus wat voor haar type ze hebben. Dit zie meestal pas als ze iets ouder zijn, dus niet als je ze kan ophalen bij de moeder weg.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Obama heeft een anti allergie hond voor zijn dochter

12. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    De poedel!!! Die heb je in 4 maten, tot, dwerg, middenslag en de grote (koning)
    Ze verharen niet, zijn alround sporthonden

Ik heb er zelf 2, een tot en de grote, enigste wat ik in huis vind is zand na een strand of bos wandeling.

Een labradoodle of goldendoodle is een kruizing labrador/golden x poedel, maar je moet wel goed weten welke variant e hebt, want de f1 variant ver haart enorm en is totaal niet geschikt voor mensen met allergie,

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou een robopup nemen.

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Boomers en labradoodle's zijn kruisingen, kijk dus goed wat de moeder en vader zijn.
    Zelf zou ik denken een kortharige hond die niet veel verhaard. Maar dat zijn er niet veel :)

15. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Ik ben ook allergisch voor alle honden en behalve de Maltezer, je mag de mijne wel een weekend lenen en kijken hoe het gaat?

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb een shitzu en die verhaart helemaal niet, heb echt nog nooit een haar gevonden. Eens per 3 maanden naar de trimmer waar ze helemaal kort geschoren word en verder geen omkijken naar wat vachtverzorging betreft.

17. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ontzettend lief voorstel zeg;). Ik moet eerst man nog overtuigen... :D. Inderdaad ik zat er wel aan te denken om eerst een hondje voor een paar dagen te lenen of om op te passen.

Ik ben al helemaal in love op een klein hondje met een hazelipje;)
    Maar ja die man he....:p

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat wou ik net zeggen:D

Zijn wel wat duurder, maar dan weet je zeker dat het goed zit:)

19. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Verdiep je eerst eens verder in het ras...
    Een poedel heeft best wat uitdaging nodig en is niet zomaar een schoothondje.
    Koop een hond omdat je het leuk vind en niet omdat je het zielig vind voor het hondje. Een hond met een afwijking is soms medisch een grote kostenpost helemaal als ze ouder worden. Sommige afwijkingen kunnen een symptoom zijn van grotere aandoeningen.

Als je wilt weten waar je allergisch voor bent zul je eerst moeten weten of je daadwerkelijk allergisch bent voor de vacht zelf of voor de huidschilfers.
    Dit heeft nogal een verschillende werking namelijk.
    Hier drie verschillende vachttypes in huis een golden (langharig dus) een teckel (ruwhaar) en een amstaff (korthaar zonder ondervacht)
    Mijn moeder is dus alleen allergisch voor de amstaff en kan haar ook niet aanhalen want dan zit ze onder de uitslag.
    De ruwhaar verhaart wel degelijk als ze bijna geplukt moet worden.
    Maar ook dat is onder controle te houden.

Of je een "hypoallergeen ras" hebt (bah hekel aan dat woord want geen enkel ras is hypoallergeen) zul je moeten weten waar je dus allergisch voor bent.

De portugeese waterhond is hier ook eentje van alleen wel echte honden die wat willen doen.
    De labradoodle en golden doodle (maar trek dan je portomonaie maar)
    De poedel (in alle vier de maten, maar ook een slimme hond die uitdaging zoekt)

Kijk dus niet alleen naar het vacht type maar ook naar wat heeft een hond nodig en wat kan ik ook echt bieden.

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.650
    1.410
    113
    Dank je scheelt weer typewerk voor mij ;).

Deel Deze Pagina