Hoi Hoi Wie heeft ervaring met het antecedentenonderzoek van het HC? Mijn man heeft zn VOG al gekregen en is door de eerste testen heen alleen nog een onderzoek. Hij wordt binnenkort gebeld of er komt iemand langs dat weten we nog niet. Wie heeft er hier ervaring mee en wat kan hij verwachten? Erg spannend allemaal hoor! Liefs!
Werk voor de overheid, toen ik begon is er ook een antecedentenonderzoek gedaan, maar daar heb ik verder niets van gemerkt hoor. De aanvrager krijgt de uitslag na een x aantal dagen.
Hoi Hoi! Mijn man is verteld dat hij met 2 weken gebeld zou worden om een afspraak te maken of dat het telefonisch gedaan zou worden. Hij heeft namelijk nog geen datum gekregen wanneer hij kan beginnen en of hij aangenomen is dat hangt dus van dit onderzoek af,wel heeft hij zn verklaring goed gedrag al ingeleverd en nu is het dus afwachten op dit onderzoek. Er werd verteld dat hij vooral gescreend zou worden op schulden,diefstal enz enz (logisch natuurlijk als je voor HC wilt werken) maar voor de rest weet hij totaal niet wat hij kan verwachten van dit onderzoek. Het is dus erg spannend allemaal en het duurt zo lang dat wachten pff haha Maar ik zei ook al tegen mn man ik denk dat je KAN gebeld worden als er nog vragen zijn maar volgens mij hoeft dat niet..... maar met het inleveren van zijn VOG afgelopen werd toch echt gezegd dat hij gebeld zou worden voor een afspraak met iemand die dingen gaat vragen. Liefs!
Als je niks op je kerfstok hebt, is er toch niks te vinden? Wij hebben er op het werk ook mee te maken (i.v.m. gevangenissen en PI's) maar je merkt er verder niks van.
het is idd vaak zo als je iets lichts op je kerfstok hebt dat ze je gaan bellen voor een verklaring en dat ze dan alsnog groen licht geven aan de werkgeven. Als hij niks heeft gedaan in het verleden zou ik me niet al te veel zorgen maken hoor!
Hoi Hoi! Ik heb net even de brief gelezen die hij heeft gekregen en daar staat in dat hij mogelijk gebeld kan worden dus is idd niet gezegd. Maar krijg je wel een soort uitslag dan ofzo? want het is nu al 2 weken geleden dat dit onderzoek gestart is. en hij heeft al een verklaring goed gedrag ingeleverd dus is hij eigenlijk ook al gescreend toch? anders krijg je deze niet. Neeee ik heb een heel braaf mannetje haha alleen ben ik wel eens benieuwd hoe ze je financiele plaatje gaan screenen want daar heb je toch bank gegevens voor nodig? die hebben ze nooit gevraagd en schulden hebben we ook niet dus inderdaad niks om zorgen over te maken verder alleen het duurt allemaal zo lang en hij wil zo graag haha Dus eigenlijk geen nieuws is goed nieuws?? Het is gewoon erg spannend hij wil deze baan zo ontzettend graag en dan duurt wachten lang
Verklaring van goed gedrag is alleen wat je huidige woonplaats over je weet. Antecedenten gaat over een langere periode, ook kunnen ze je familie screenen.
ow ok ik dacht dat hij ook al gescreend werd op bepaalde punten omdat het aangekruist was op de aanvraag van de VOG iets met geld (diefstal,verduistering enz) en of hij in aanraking is geweest met justitie en zijn functie erbij wat hij gaat doen bij HC en met betrekking daarop hij dus een VOG moest krijgen van justitie. Ach we wachten wel af. We hebben niks te vrezen alleen het is spannend. Fam is niet opgegeven verder maar mijn man heeft geen kontakt met zijn fam meer sinds de dood van zn moeder (6 jaar geleden) maar dat is ook niet zo erg mochten ze dat wel doen. Hij moest alleen referenten opgeven en die gaan ze bellen en dingen vragen. verder heeft hij niks op moeten geven. maar dat zit ook wel goed verder.
Heb het toch maar even opgezocht. Vog vraag je bij de gemeente aan, die het dan idd doorstuurt naar justitie, maar die kijkt dan alleen naar de afgelopen 4 jr. Antecedenten is uitgebreider.
Hoiiii We moeten maar gewoon afwachten het duurt alleen zooo lang haha Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden! Liefs!