Ik heb even gezocht en vond alleen een topic over schaatsen in de lounge, verder nog geen topics hierover (toch?) . Ik moest zondag en maandag werken en het was verschrikkelijk erdoorheen te moeten. Wat was het glad. En dat is het nog steeds heel erg... Maar gelukkig hoef ik vandaag en morgen niet persee de deur uit, ben lekker vrij. Wie ondervind er ook hinder aan de gladheid in het Noorden van het land? Ik zie op facebook niet anders als foto's van de gladheid of schaatsende mensen , glijpartijen en mensen die schrijven dat ze niet naar hun werk gegaan zijn. Hoe is dat voor jullie?
De oudste is vrij van school. Net even naar de brievenbus geweest, lees: geglibberd. De kinderen vonden/vinden het prachtig. Sneeuw vind ik geweldig, maar (i.c.m.) ijzel, nèh niet mijn ding. Net ff in de tuin voer neergegooid/gehangen voor de vogels, ging ik op mijn snuffert :/ Het vriest ook nog gewoon, geen idee hoe het morgen wordt.
Het is inderdaad wel heel erg nu! Er zit ook overal ijzel op, auto, fiets, alles! En de gladheid is niet te doen.
Hier wel glad, maar ben wel naar mijn werk geweest. Gewoon voorzichtig doen. Man is nu naar zijn late dienst. Plan is ook om morgen gewoon te gaan werken. Vooral mensen die wonen en werken in dezelfde plaats en thuisblijven... daar kan ik niet bij hoor. Ervan uitgaande dat je in een niet al te grote plaats woont sowieso.
Helemaal mee eens. Ik woon 30 min van mijn werk (winkel) en ben ook gegaan. En morgen weer .Zoveel mensen die hun baas bellen "ik kom niet". Ook een vrouw die in de stad woont waar zij (en ik) werken die helemaal verbaast was dat ik wel met de auto was gekomen. Ja 10 km in de straat, en Max 60 op de snelweg. Maar ik was verbaast hoe veel winkels gewoon de hele dag dicht waren. Hema onder andere, met personeel in de stad. Ben ik dan zo'n held dat ik wel op mijn werk was of vinden mensen het een makkelijk excuus om niet te gaan....
om heel eerlijk te zijn zal ik nog geen stap buiten de deur zetten, als ik val kan ik meteen naar het ziekenhuis ivm zwangerschap/ bloedgroep dus kan me wel voorstellen dat er veel mensen zijn die om wat voor reden dan ook geen risico willen lopen. zoontje van een kennis heeft vandaag zn pols gebroken toen hij in zijn straat uit was gegleden vanochtend. waarom dat op gaan zoeken als het niet nodig is?
Hier is het ook drama! Mijn dochter zou vandaag haar eerste wendag hebben op de basisschool, maar helaas is de school voor de tweede dag dicht vandaag. We kunnen geen kant op, winkel moeten we met de auto heen en dat zit er vandaag nog niet in. Het zal per plaats verschillen, maar hier de weg op is vragen om ongelukken.
Ik wou al zeggen, ik weet niet hoe het er bij MiMully uitziet, maar hier kom je de straat nauwelijks uit zonder schaatsen onder te binden. Het is echt niet veilig. Ik ben gisteren wel naar mijn werk geweest, toen ben ik naar het station gelopen en daar had ik ook nog flinke vertraging want het merendeel van de treinen reed niet. Vandaag heb ik gelukkig thuiswerkdag.
Nou geloof me, waar Mimully woont is het ook spekglad net als hier. Toch vandaag ook naar m'n werk gegaan. In de straten is het net een ijsbaan maar als je daar doorheen komt, kom je op de wegen die gestrooid zijn. Vond het ook erg meevallen maar als het plots weer begint te ijzelen zoals in Drenthe vanmorgen kan het echt levensgevaarlijk zijn. Moet morgen weer werken maar dan ergens anders wat op ongeveer 50 minuten rijden ligt. Twijfel nu toch of ik wel zal gaan of niet...