Angst voor na de geboorte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rainbow1984, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je zult straks merken dat je kindje het meest reageert op jou!
    Hij/zij kent jouw geur en geluid al negen maanden!
    En als je pas bevallen bent, krijg je vanzelf de behoefte om het allerbeste voor je kindje te zorgen! Daar kun je niets aan doen, dat gaat vanzelf!

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Zo breekbaar zijn ze niet hoor. Je zal versteld staan van de stevigheid van die kleine dingen.
    Ik was er iig ook van overtuigt dat je heeel heeel HEEL voorzichtig moest zijn voor ik er een had.
    En toen kwam de kraam zorg en die pakte dat kleine ding zo bij de enkels en hoppa luier erom :confused:
    Daar breken ze dus helemaal niet van? Je kan ze gewoon aan n armpjes of beentjes pakken en n stukkie optillen (met beleid dat wel natuurlijk!) :confused:
    Was ff een eye opener voor me toen hoor :)

Mijn eerste was meteen de 2e baby die ik ooit in mn handen gehad had. De eerste was 3 maanden voor ik zelf zwanger was...heel even vast gehad en had zoiets van...ok pak maar weer aan...wat moet ik ins hemels naam met dit kleine ding!?
    Je eigen hummeltje vast houden is heel anders. Het is al anders als je zelf zoiets gehad hebt en dan n kleine van n ander vast houd. Erg raar hoe dat werkt. En ervaringen die je op doet met je eerste verleer je nooit meer!
    Zo kon die van mij (mn eerste) altijd erg lekker slapen/rustig worden als hij in mijn armen lag en ik zachtjes heen en weer wiegde met mn bovenlichaam. Werd n automatisme. En lang nadat hij al groter was begon ik automatisch te wiegen als ik ergens n klein babytje hoorde huilen :rolleyes:

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, je moet ook niet verwachten dat je je nu al voelt zoals je je straks zult voelen, denk ik...
    Herken het wel hoor: die onzekerheid van: hoe zal het straks allemaal gaan. Maarja, hoort erbij toch? Da's juist een teken dat je je goed ana het voorbereiden bent op wat komen gaat.
    Als je dat helemaal niet zou hebben, zou ik me meer zorgen maken, :-D

4. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    herken het ook helemaal. Soms werd ik er helemaal gek van, dacht zelfs wel eens: waar ben ik aan begonnen! Maar nu ben ik er helemaal klaar voor :D , van mij mag ze komen. En de rest laat ik lekker op me afkomen! Voor mij bijkomend pluspunt en geruststelling: mijn man is verpleegkundige en heeft aardig wat ervaring met babys!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

En idd: die baby's zijn niet zo breekbaar: de botjes bestaan voornamelijk uit kraakbeen, dus dat kan nog alle kanten uit... Op latere leeftijd zijn ze wat dat betreft kwetsbaarder, :)

Deel Deze Pagina