Anderen die aan je buik zitten.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Taby, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    Bij mij hebben enkel mn oouders, mn zussen en broers, mn vriend, mn grootouders en mn lieve schoonouders al gevoeld. Daar heb ik geen problemen mee hoor. Ook vrienden en kenissen en collega's mogen gerust de baby 'begroeten'.
    Enkel vreemden op straat of klanten in de winkel moeten er af blijven :D Dan doe ik gewoon een stap achteruit en sla mn armen over mn buik. Maar tot hiertoe nog geen last gehad !

2. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik had het van het weekend nog. Met een feest hier in het dorp. Komt er iemand langs lopen en die legt zo haar handen op mijn buik. Ik heb die handen net zo hard er weer afgeduwd.
    Ze was zeer verontwaardigd. Nou jammer dan. Ik praat nooit met haar en ken haar verder ook niet.
    Voor de rest heb ik er verder niet zo veel moeite mee.

3. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Gelukkig weinig last van! Wel familie en vrienden die even willen voelen, maar dat vind ik alleen maar leuk. Ben best trots op mn buikje!

Maar als vreemde dat zouden doen... :x

4. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik word helemaal gek als mijn schoonmoeder aan mijn buik zit dat vind ik echt niet leuk , ik heb helemaal niks met die vrouw vind het al vervelend als ze me een kus wil geven als ik binnen kom , laatst zat ze ook over mijn arm te wrijven heb haar meteen gezegt dat ze niet aan me moet komen omdat ik dat niet lekker vind. Geloof niet dat ze het helemaal begreep. Vind het niet erg als mjn moeder of zusjes aan mijn buik zitten en zelfs van sommige collega's kan ik het hebben maar echt niet iedereen mag zomaar aan me zitten . Meestal duw ik dan meteen de hand weg met de mededeling dat ik toch ook niet aan hun zit zonder het te vragen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, van vrouwen kan ik het beter hebben dan van mannen: mijn man en mijn vader zijn de enigen die er zomaar aan mogen komen, voor de rest moeten ze er af blijven. En qua vrouwen: moeders, zuslief, vriendinnen, da's prima. Schoonmoeder al weer niet, maar dat zou ook wel raar zijn, die is niet zo aanrakerig, dus als ze dat nu ineens wel zou doen, zo ik dat toch ook niet zo fijn vinden.
    Is voor over het algemeen wel zo: mensen die me altijd al wel aanraakten, mogen dat nu ook wel, anderen gewoon niet...

Ik heb er niet zo'n moeite mee om er wat van te zeggen hoor! Sjonge, zou een mooie zaak worden als dat niet meer zou kunnen. Als iemand boos zou worden als ik er wat van zeg (nog niet meegemaakt), zou ik omgekeerd weer erg boos op diegene worden: Doe eens even een potje normaal zeg, boos te worden omdat ik niet wil dat je aan me zit! Moet niet gekker worden, rot een eind op dan!
    (Sorry, was altijd al wel redelijk assertief, maar die zwangerschapshormonen doen er nog een potje bovenop. Probeer me vaak wel in te houden en mezelf in toom te houden, maar als mensen me echt onterecht behandelen, krijgen ze het recht in hun gezicht terug hoor, ;) Verder no-hard-feelings: als ik het dan gezegd heb, ben ik het ook kwijt....

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow nee, echt niet! Haha! Ik weiger! Nee heb echt een vreselijke hekel aan zulke lange shirten! Zo ook dat ik echt niet zulke broeken aan doe met zo een buikstuk (hoe noem je dat?) eraan.
    Maarja ik ben eigenwijs haha!
    Liefs, Hanneke!

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha waar ga je dan wel in lopen dan? Gewone broeken passen straks niet meer (tenzij je ieder maand een maat groter koopt en daardoor de pijpen vreselijk wijd zijn) en je truitjes worden naveltruitjes. Echt hoor, die lange truien zijn straks echt wel fijn en waarom ben je er zo op tegen? Desnoods sla je m een stukje om.
    Ik denk dat je straks wel anders piept :) Of je moet een afgrijselijke kledingsmaak hebben (dwz alleen maar wijde t-shirts en joggingbroeken).

NIEMAND die trouwens ziet dat er een stuk aan je broek zit.

Oh je hebt al een tweeling zie ik! Hoe heb je dat tijdens je vorige zwangerschap gedaan dan?

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja idd ik heb er al 2! Maar ik heb gewoon de eerste tijd mn eigen broeken aan gehad, en daarna gewoon lage heupbroeken gekocht in een of twee maten groter geloof ik, en die heb ik de hele zwangerschap gedragen. Truitjes precies het zelfde, eerste tijd mijn eigen truitjes en later ik geloof ook een of twee maten groter, en op het eind zat er wel een klein stukje buik bloot, maar daar gaf ik niet om! Beter dan een shirt dat helemaal op mn kont hangt :oops: . En die broeken met dat stuk erin? Ik vind het gewoon echt niet lekker zitten, je broek zo vreselijk hoog! Echt niks voor mij! :D
    Liefs, Hanneke!

9. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Gelukkig zijn er niet veel mensen die aan mijn buikie willen zitten. Mijn zusje en mijn moeder....echt geen probleem.
    Vorige week ging de hand van de moeder van mijn schoonzus ( :confused: ken dat mens helemaal niet...) richting mijn buik..
    Ik heb heel koel haar hand gepakt, weggeduwd en gezegd: "dat heb ik liever niet".
    Zo klaar 8) Doet ze nooit weer...

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik pas nu al al mijn broeken niet meer en ik ben bang dat als ik gewone heupbroeken koop in een paar maten groter, dat die dan straks ook weer niet meer zullen passen. Dan blijf ik bezig, beetje zonde van mn geld ;)
    Groeide je soms voornamelijk alleen bij je buik?

11. Alita

Alita Niet meer actief

Ik ben trots op mijn buikje en vindt het helemaal niet erg dat er iemand aan zit snap ook niet waarom je dit erg zou moeten vinden....
    Maar is mijn mening.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dus als jij staat te wachten in de rij bij een kassa en er komt iemand op je af om je buik even te aaien dan vind jij dat goed?

FF checken

13. Alita

Alita Niet meer actief

Er zijn ergere dingen :(
    Ik vindt het persoonlijk helemaal niet erg als er iemand aan mijn buik zit

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Das waar er zijn ergere dingen :)

15. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik vind het ook irritant dat sommigen gewoon aan je buik gaan zitten voelen. En dan vaak ook nog op van die stomme momenten. Ik weet me dan geen houding te geven. Ik vind het gefrunnik vreselijk, want het is mijn buik. Toch vind ik het van bepaalde personen niet erg. Maar sommigen daarvan heb ik het liever niet. Dus dan sta ik vaak op en ga ik wat doen. Op die manier ontwijk ik het gewoon. Ik wil ook niet constant geirriteerd overkomen.

16. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    Ik begrijp niet dat mensen het zomaar doen.. Zelfs mijn moeder vroeg het aan me de eerste keer:) natuurlijk mogen de mensen die dicht bij me staan (in spreekwoordelijke zin) best even voelen, maar de rest moet zich echt weg scheren :D (al is dat natuurlijk moeilijk zon kleine voetbal vraagt erom)

17. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Als je baby groot genoeg is schopt hij/zij zelf wel al die irritante handen weg :D

De mensen die aan mijn buik zitten, vind ik zelf ook wel lief, dus die mogen wel....'t heeft ook wel weer iets dat iedereen zo lief is voor dat kleintje. Als mama het zat is zal ze dat heus wel laten weten.

18. Melanie83

Melanie83 Lid

8 jan 2008
    47
    0
    0
    ik kan er ook echt niet tegen als mensen zomaar aan m'n buik zitten. Ik kan er sowieso niet tegen als mensen ongevraagd aan me zitten, of te dicht bij me staan. Je hebt wel eens van die mensen, die je bijna niet kent die dan veel te dicht bij komen als ze met je praten...brr.
    Het is me nu ook al een paar keer over komen, dat ze ongevraagd 'voelen' en elke keer sta ik met m'n mond vol tanden...Een collega van me tilde een keer zo m'n blousje op ( met 3 maanden, nog niks te zien aan buik, behalve het buikje van mezelf :oops: ) Zegt ze: "even kijken of het al groeit" Pardon! :confused: . Ik til iemand anders z'n kleren toch ook niet zomaar omhoog! En hoewel ik, nu m'n buik eenmaal gegroeid is, er heel erg trots op ben, was ik dat niet op m'n eigen buikje...die mag wel wat platter.
    En op de verjaardag van m'n schoonmoeder werd er door diverse mensen ( die ik nog nooit eerder gezien had) driftig over m'n buik geaaid. Durfde eigenlijk niemand meer te feliciteren want dan kwam er direct weer zo'n hand naar m'n buik. blegh! Ik wou dat ik toen zo'n shirtje aan had gehad! En ik weet dat ik er wat van had moeten zeggen, maar op dat moment ben ik gewoon in shock dat iemand dat zomaar doet en kan ik gewoon even niet reageren..

19. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Je kleren optillen?
    Damn :confused:

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Da's wel erg brutaal... ik zou haar kleren ook opgetild hebben, :) Lekker puh, ;)

Deel Deze Pagina