Zindelijkheids training (eindopdracht)

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem93, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Hey dames,

Ik ga een poging doen tot het zindelijk maken van twee kinderen op mijn werkplek, nu ben ik met mijn eind opdracht bezig en moet ik een probleem analyse maken.

Dus dat houd in.

Wie heeft het probleem?
    Is het probleem oplosbaar?
    Is het een echt of ervaren probleem?

Ik vind het lastig om dit in te vullen voor de kinderen, aan de ene kant is het natuurlijk een probleem van de kinderen maar aan de andere kant meer van de ouders die dit resultaat graag willen behalen.

Wie kan mij even helpen?

2. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    dit zal waarschijnlijk geen populaire mening zijn, maar ik vind het wel erg gemakkelijk van je om je opdracht zo te laten 'maken' door anderen.

3. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Gebruik dan de PES methode om het probleem vast te stellen.

4. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Ik denk dat het wel als probleem voor de kinderen kan worden gezien. Voor hun zou het ook lekkerder zijn om zonder luier te kunnen lopen.

Hoe oud zijn de kinderen?

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

De kinderen zijn beide twee jaar, een tweeling.

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb het al volgens de PES methode uitgewerkt maar ik ben toch erg aan het twijfelen..

En misschien makkelijk?
    Ik wil gewoon graag de mening van andere horen om te kijken hoe zij er over denken.

6. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik denk dat ik het zo doe..

• Wie heeft het probleem
    B. en T. maar voor een groot deel vooral de ouders die graag willen dat ze zindelijk worden.
    • Is het probleem oplosbaar?
    Ja het is zeker oplosbaar
    • Gaat het om een echt probleem of een ervaren probleem?
    Ik vind het geen 'echt' probleem het wordt als een probleem ervaren omdat vooral ouders willen dat de kinderen zindelijk worden.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, bij kinderen van 2 die zindelijk moeten worden lijkt het mij duidelijk dat de niet-zindelijkheid een probleem is voor de ouders.

Is het oplosbaar? Wellicht niet. Als de kinderen er fysiek gezien echt nog niet aan toe zijn, kan je trainen tot je een ons weegt, maar zal het zindelijk krijgen nog niet zomaar gedaan zijn.

En nee, natuurlijk is het geen echt probleem. Het zou in mijn ogen pas echt een probleem zijn als de kinderen al 4 zijn en niet zindelijk en om die reden dus niet op school kunnen beginnen.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dit dus

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nou bij tweejarigen is het probleem niet zo snel oplosbaar tenzij je de kinderen wil dwingen op het potje te gaan. Ze moeten het toch echt zelf aan geven.

10. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik heb hem voor nu maar zo gelaten en verstuurd naar de docent voor een beoordeling.

Het is inderdaad niet direct oplosbaar maar er staat ook geen specifieke tijd voor en het hoeft niet direct opgelost te worden, het gaat nu vooral om het plan wat ik zelf heb.
    Dus hoe ik het ga aanpakken, en als zij zindelijk zijn is dat natuurlijk top, maar mocht het niet lukken dan is dat ook geen probleem.

En het is nu vooral inderdaad een probleem wat de ouders zo ervaren.

Bedankt voor jullie objectieve kijk :)

11. Gul1

Gul1 Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Helemaal mee eens.
    Je moet naar de kinderen kijken. Zij moeten tenslotte lichamelijk eraan toe zijn. De ene kind kan zich eerder in ontwikkelen dan de ander.
    Succes met je opdracht..

Deel Deze Pagina