ambrasoft of squla? Ervaringen gevraagd!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pinguin72, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben voor mijn zoon op zoek naar een programma wat hem voornamelijk kan helpen met taal.
    Rekenen en lezen loopt hij erg voor(minimaal een jaar) maar taal vindt hij erg moeilijk en scoort hij onvoldoende.
    Nu heb ik gekeken bij squla en ambrasoft(hier werken ze ook op school mee.)
    Wat zijn jullie ervaringen met deze programma's of hebben jullie eventueel andere tips?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik lees mee.

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Wat bedoel je precies met taal? Bedoel je dan spelling aangezien je zegt dat hij met lezen voor loopt?
    Ik heb geen ervaring met deze programma's maar waar mijn dochter veel van geleerd heeft op spellingsgebied is de app spelling in beeld van Zwijsen

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    spelling, maar ook dingen als bijvoeglijk naamwoord enzo.
    Ik ga die app eens opzoeken thanks!

5. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik heb geen ervaring met squla.
    maar wel met ambrasoft, dat is echt leuk, kids mogen toch graag achter de pc zitten, het zijn leuke, heel leerzame spelletjes.

6. evengeduldaub

evengeduldaub Actief lid

28 mei 2013
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Squla is heel breed. Is ook een soort spel . Je spaart punten die je kunt inwisselen voor kadootjes.
    Er zit uitleg bij elke vraag.

Ambrasoft ken ik niet.

7. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Voor spelling zou je ook (gratis) woordkasteel kunnen downloaden. Ik behandel kinderen met dyslexie en doe dit nog wel eens de laatste 10 minuten. Het zijn allemaal verschillende spelletjes, die je weer op verschillende niveaus kunt doen. Ook kun je scores bijhouden. De meeste kinderen vinden het erg leuk. En voordeel is dat het gratis is :)

Ambrasoft is ook leuk en daar kun je dan weer wat meer mee (niet alleen spelling).

8. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Je zou voor spelling ook eventueel kunnen denken aan www.Bloon.nl, maar dit is gewone spelling en geen werkwoord spelling.

9. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Eerlijk?! Ik vind squla geldklopperij... Oefeningen voor de cito, gemaakt door cito ;).

De kinderen uit mijn klas waarvan de ouders het hebben aangeschaft ( werk in gr 7/8) vinden het saai.

De eerste stap naar beter taalbegrip is meer lezen. Samen lezen, zelf lezen, voorlezen, het maakt niet uit. Daarnaast raad ik kinderen die willen oefenen altijd Citotrainer Nederland aan. Gratis site met veel goed oefenmateriaal... Je kan eerst naar de juiste groep gaan en dan doorklikken.

Hoop dat je er iets aan hebt!

10. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Voor op de Ipad en de Iphone heb je Juf Jannie. Is heel leuk en eenvoudig.

Deel Deze Pagina