ALTIJD huilen na slapen

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Dalubra, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dalubra

Dalubra Nieuw lid

17 jan 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 2 jaar en 4 maanden huilt sinds een lange tijd (4-6 maanden) na het slapen. Zowel s' ochtends als s' middags na zijn slaapje. Als hij wakker wordtbegint hij direct met snikken, doet de lamp aan en gaat voor zijn deur (hard) liggen huilen. Zijn deur zit met de hendel omhoog anders maakt hij contant de deur open als hij gaat slapen. Ik heb al eens geprobeerd om de hendel horizontaal te laten maar ondanks hij de deur dan wel open kan maken, gaat hij alsnog huilen.
    Ik en mijn man beginnenhier ontzettend moe en chagerijnig om te worden en weten niet meer wat wij nog kunnen proberen. We hebben op verschillende manieren geprobeerd; troosten, 'boos' worden, laten huilen. Ook zeggen wij elke keer dat hij niet moet huilen maar kan roepen dat hij wakker is. Papa en mama horen hem wel en halen hem dan op.
    Als hij uit logeren gaat bij opa en oma of bij de kinderopvang slaapt, is er niets aan de hand. Hij wordt dan niet huilend wakker!
    Het is allemaal erg vermoeiend, ook voor mijn zoontje. Hij wordt niet fijn wakker en is vaak even chagerijnig. Heeft iemand ook deze ervaring met zijn of haar peuter? Hoe zijn jullie hiermee omgegaan en hebben jullie nog tips?

2. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Klinkt misschien heel dom maar is er een mogelijkheid om de inrichting van de kamer te veranderen?

3. Dalubra

Dalubra Nieuw lid

17 jan 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt niet dom ;) Hebben wij ook al geprobeerd...2 keer zelfs maar heeft helaas geen effect :(

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter heeft het ook wel eens, maar niet iedere keer gelukkig! Even knuffelen en samen rustig een boekje lezen en dan gaat het wel weer.
    Maar als het bij elk slaapje Was zou ik daar ook wel genoeg van krijgen....
    Is het toevallig begonnen rond de tijd dat hij een groot bed kreeg?

Deel Deze Pagina