Is er iemand die geen beschuit met muisjes heeft getrakteerd bij de geboorte, maar iets anders? Ik wil eigenlijk wel iets anders, maar weet even niet zo goed wat precies. Het enige wat ik kan bedenken is een cupcakeje (kant en klaar) met slagroom en van die versiering uit zo'n potje waar 6 cupcakeversieringen in zitten. Lekker en simpel. Iemand nog andere simpele ideeën? Het is voor een meisje.
Wij hebben inderdaad ook plakken cake gedaan met een toef slagroom erop en dan daarop muisjes gestrooid. Toen onze jongste gedoopt werd heb ik in mijn bakplaat cake gebakken. (uit 1 bakblik haalde ik 48 stukjes) Die plaat cake besmeerde ik met een mengsel van roomboter en gestampte muisjes. (1 pakje roomboter met 1 pakje muisjes) Dat klopte ik met een mixer luchtig. Daaroverheen strooide ik (blauwe) muisjes. Daarna sneed ik pas de stukjes. Dit kan zo ook prima ingevroren worden. En smaakt erg lekker. Op dit forum heb ik er foto's van gepost:heel veel muisjes.... (Pagina 1) - Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk - DeLeuksteTaarten.nl Forum
Bij hema heb je super schattige roze petit fours, die hadden wij. Super makkelijk en geen troep van muisjes die hadden we alleen toen de kraamhulp er nog was
Oeh, leuke ideeën!! Ik was eigenlijk niet van plan om zelf te gaan bakken, dus ik ga voor simpel, al klinkt het allemaal wel heel lekker. (Nu heb ik zin in cake )
Wij laten bij de plaatselijke banketbakker naamplaatjes maken. Van marsepein met eetpapier. De vorige keer ook gedaan, heel leuk. Komt ook het thema van 't geboortekaartje in terug. Kraambezoek krijgt "gewoon" een puntje gebak (we gruwelen van muisjes) en daar doen we 't naamplaatje op.
Op ons werk hebben wij getrakteerd op digestive biscuitjes met chocolade met muisjes erop (heel kort smelten in de oven, in de muisjes drukken en laten uitharden).
Hier ook gebak, mijn moeder heeft verschillende taarten gebakken voor ons (fruit, noten, chocolade). Ik vond al dat geknutsel met die muisjes altijd verschrikkelijk, meer een traktatie voor kleine kinderen.
Geboortekoekjes! Te bestellen via Geboortekoekjes of bij de hema. Hier alleen beschuit met muisjes in de kraamweek, daarna deze koekjes. Ook handig om op het werk te trakteren (Vriend bracht een grote doos langs (ook voor klanten), ik liet klein doosje op mijn werk bezorgen). Heb ze nu nog liggen voor de late kraamvisites..
Nee veel meer! Ik bak nooit met cakemix, maar gewoon met zelfrijzend bakmeel, eieren enz. Maar ik geloof dat het 4x het recept was. Dus beslag voor 4 cakes gingen in 1x op de bakplaat.
Wij hadden bij de plaatselijke bakker slagroomsoesjes met roze topping besteld (torentje van gemaakt samen met aardbeien), en van die baby-chocolaatjes.
Cakepops maken en dan dopen in de muisjes. Spekjes met een prikkertje en met een soort plakspul en dan ook dopen in de muisjes. Chocolade met muisjes Doopsuikers Overigens deed kenissen van mij het heel slim. Hele berg muisjes in een brede lage bak doen. Eerst het benodigde aantal beschuitjes smeren en dan gewoon even dopen in de bak. Hun hadden een tweeling j/m dus je had meteen combi van twee soorten
Hier in België geen muis te zien. Hier krijgt iedereen suikerbonen mee naar huis. Of voor de kinderen soms Smarties of snoepjes. Mijn zus had zelfgemaakte appelsapjes en confituur (en snoepjes voor de kinderen). Met op de fles de sticker met de naam.