.. wat zou je er dan in zetten? Om heel eerlijk te zijn open ik dit topic om inspiratie op te doen. Ik heb een schat van een vriend, maar ik ben een ramp in het verwoorden van dankbaarheid/genegenheid, het klinkt al snel zo oubollig/cliché/ongemeend.. Dus, wat zou je schrijven/zeggen?
Ik heb net op advies van iemand een 101 redenen fotoboek gemaakt, man werd helemaal emo Kwam ook wat meer over dan een gewoon briefje
Ik heb eens een kaartje helemaal volgeschreven met alle dingen die ik lief, leuk, schattig, mooi etc. vind aan hem. Echt van dat ie 's avonds altijd een kopje thee zet tot dat ik altijd met alles bij 'm terecht kan. Toen we een jaar samen waren heb ik een boek gemaakt over ons eerste jaar. Vanaf de eerste date tot het samenwonen en het krijgen van onze 'kattenkindjes'. Zo af en toe doe ik heel simpel een briefje tussen z'n boterhammen, doet ie ook weleens bij mij en dan zit ik echt als een verliefde puber stiekem dat briefje te lezen op m'n werk. Juist dat soort kleine dingetjes zijn voor mij 'echter' en waardevoller dan hele lappen tekst.
Misschien een klein gedichtje schrijven op een mooi kaartje. Dat doen mijn man en ik soms ook naar elkaar.
I wanna have your babies You're serious like crazy I wanna have your babies I see 'em springing up like daisies Sorry zus, heel flauw Als je het maar meent, als het maar over jullie gaat, ik weet zeker dat hij het top vindt.. Volgens mij verwacht hij ook helemaal geen uitgebreide verhalen van je.. Gewoon vertellen wat je denkt, als je aan hem denkt, als je hem ziet. Dat je de stappen die hij loopt telt, als je 'm weg ziet lopen op Schiphol. Dat je je alleen en niet meer compleet voelt als je hem door de douane ziet gaan. Dat je in de trein constant het gevoel hebt dat je de verkeerde kant op gaat. Dat je elke centimeter (en dan even de kilometers van Oostenrijk naar Nederland omrekenen naar centimeters dus) die tussen jullie in zit háát. Zoiets.
Ik heb het eerste jaar dat we samen waren een dagboek bij gehouden en hier dus een jaar lang alles in geschreven en geplakt wat maar met onze relatie te maken had. Hoe lief en leuk ik hem vind, hoe en wat ik dacht die eerste weken/maanden, hoe fijn de seks was etcetera haha. Alle treinkaartjes erin geplakt (ik woonde in Groningen en hij in de buurt van Eindhoven en ik ging dus ieder weekend met de trein heen en weer) foto's van leuke dingen, gewoon simpele teksten van wanneer ik thuis was en hem miste enzovoort. Hij heeft hier het hele jaar niets van geweten en toen we een jaar samen waren heb ik het hem gegeven. Hij was er echt super super blij mee en het is nu 7 jaar later 1 van onze dierbaarste spulletjes. Het is zo leuk om allemaal terug te lezen en van sommige bladzijden krijg je echt rode oortjes haha. Alle treinretourtjes bij elkaar optellen was minder leuk (in totaal rond de 1800 in 1 jaar haha). Dus zoiets is ook erg leuk om te doen! Een dagboekje bij houden waar je alles in neer zet wat maar met jullie te maken heeft. Geen teksten van liedjes die iemand anders heeft geschreven, maar gewoon opschrijven wat je denkt of wat jullie gedaan hebben en hoe je je voelt enzovoort. Leuke foto's enz erbij: hartstikke leuk!
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat het recht uit je hart komt. Wat er dan in staat en hoe, maakt dan vrij weinig uit. Misschien is het dan indd een beetje cliché, maar zolang het oprecht en eerlijk is, is het altijd goed!
Bedankt voor alle tips, ik denk dat ik hier zeker wel iets mee kan! @Shaddixxx: You just made me cry.
ik schirjf altijd gewoon op hoe ik me voel, hij is voor mij de prins op het witte paard eeh zwarte motor hihi
vandaag gehoord... May you never steal, lie or cheat,but if you must steal, then steal away my sorrows, and if you must lie, lie with me all the nights of my life, and if you must cheat, then please cheat death because I couldnt live a day without you.
Niet echt aan mijn vriendje besteed, hij weet dat ik van hem houd, we gaan voor elkaar door het vuur, maar een briefje met lieve woorden is voor hem geen extra bevestiging. Voor hem te zoetsappig
Jij hebt naar Leap Year gekeken! OT: ik heb voor mijn man ooit een boekje gemaakt met fotootjes, stukjes tekst uit mailtjes en msn-gesprekken en andere dingetjes uit het begin van onze relatie. Vond ie erg leuk.